firmy x biznes plan (6 str).DOC

(15 KB) Pobierz

BIZNES PLAN

Dla firmy ....

DANE O INWESTORZE

1. Siedziba inwestora:

Firma ..........powstała w grudniu 2002r.
Siedzibą firmy jest Sieradz.
Adres: 98-200 Sieradz. ul. .........

Tel. 43/ 8222222 fax 43/ 8222222
e-mail:
Obszarem działalności firmy jest miasto Sieradz.

2. Przedmiot działalności.

-Dostarczenie stałego dostępu do Internetu;
-Sprzedaż akcesorii i zestawów komputerowych;
-Usługi serwisowe
-Kawiarenka internetowa


3. Struktura kapitałowa firmy.

Jedynym właścicielem jest.........
Firma posiada rachunek bankowy w Kredyt Banku 123456 - 789123- 111-333

4. Pozycja finansowa inwestora.

Firma jest własnością prywatną. Kwota przeznaczona na działalność i zdeponowaną na rachunku bankowym firmy wynosi 60.000 zł.

5. Sprawy sądowe i zobowiązania.

Właściciel firmy nie posiada żadnych zobowiązań sądowych tak w kraju jak i za granicą. Nie posiada również żadnych wierzytelności długoterminowych.

CEL I ZAKRES INWESTYCJI

1. Cel

Firma stawia sobie za cel oferowanie szybkiego dostępu do Internetu o wysokich parametrach technicznych. Oprócz oferty dostępu do Internetu i serwisu komputerowego, Firma będzie oferował sprzedaż zestawów komputerowych oraz części do komputerów. W siedzibie firmy będzie działać również „kawiarenka internetowa” połączona z działalnością „małej gastronomii”.
Inwestycja ma za cel zdobycie wiodącej pozycji na rynku dostawcy Internetu w Sieradzu


2. Lokalizacja firmy.
Firma ma siedzibę w budynku przy ul.................

3.Środki realizacji.

-Zakup niezbędnych elementów elektronicznych do budowy instalacji sieci Internetu
-Wykupienie stałego łącza internetowego
-Zakup komputerów i wyposażenia do siedziby firmy.
-Kampania reklamowa w regionalnym radiu oraz prasie

4. Uzasadnienie dla inwestycji.

-Zwiększające się zapotrzebowanie na tani i szybki dostęp do Internetu.
-Brak firmy o podobnej działalności na trenie dzielnicy Starówka.
-Duży popyt na sprzęt komputerowy.

DOSTAWCY WYPOSAŻENIA

Po zapoznaniu się z otrzymanymi ofertami wybrano następujących dostawców oferujących wysoką jakość techniczną przy stosunkowo niewygórowanej cenie:
- Telekomunikacja Polska S.A.- Stałe łącze
- Sklep komputerowy A.C.T. - na sprzęt i części komputerowe oraz oprogramowanie;
- Hurtownia ELEKTRA - kable
- Hurtownia Mebli „Solarek” - wyposażenie siedziby

OTOCZENIE INWESTYCJI

1. Sytuacja podatkowa.

Firma będzie działać na normalnych zasadach podatkowych. Możliwe jest obniżenie podatku VAT od usług dostarczania Internetu.

2. Prawa autorskie.

Prawo autorskie nie zezwala na używanie programów bez posiadania licencji. Ponadto konieczne są uzgodnienia warunków położenia instalacji internetowej z właścicielem budynków.

II ANALIZA MARKETINGOWA

OPIS I ANALIZA KONKURENCJI

Zarówno na polskim jak i na sieradzkim rynku jest mało firm oferujących dostęp do Internetu po korzystnych cenach ( mniejszych od cen TP S.A.)Ceny konkurencji na rynku sieradzkim wahają się od 180 do 300 zł.
Po wejściu firmy na rynek sieradzki ze swoimi usługami nie przewiduje się większej reakcji ze strony konkurencji. Przy próbie rozszerzenia działalności na miejscowości leżące na obrzeżach miasta możliwa jest kampania obniżenia cen na dostęp do Internetu przez firmy działających w tych regionach.
 

 


OPIS I ANALIZA RYNKU

1. Odbiorcy usługi.

Odbiorcami usługi będą mieszkańcy miasta Sieradza oraz w przyszłości również mieszkańcy miast powiatu Sieradzkiego.

2. Czynniki wpływające na wzrost zapotrzebowania na usługę.

-Wzrost zainteresowania mieszkańców miasta dostępem do Internetu.

-Bardzo duże zainteresowanie stałym dostępem do Internetu wśród  mieszkańców miast powiatu Sieradzkiego
-Świadczenie usług o wysokim poziomie technicznym i umiarkowanej cenie.
-Wzrost zasobności mieszkańców miasta.

OPIS I ANALIZA RYNKU ZAOPATRZENIA

1. Materiały i dostawcy.

Na rynku części akcesorii komputerowych jest duża konkurencja, więc nie ma większego problemu aby uzgodnić warunki dostawy potrzebnego sprzętu. W początkowym okresie wymagana będzie płatność gotówkowa, która wpływać będzie na zysk firmy. Po dłuższej współpracy zostaną zastosowane wydłużone terminy płatności. Dostawy realizowane będą w terminie max. 5 dni od otrzymania zamówienia faksem.


PLAN MARKETINGOWY

1. Strategia marketingowa

W momencie posiadania zezwoleń oraz stałego łącza internetowego rozpoczęta zostanie kampania reklamowa na wszystkich osiedlach Sieradza. Wyprodukowane ulotki dostarczone zostaną do każdego lokatora osiedla. Na słupach ogłoszeniowych zostaną rozklejone plakaty informujące o działalności ................ Po około 10 dniach rozpoczęta zostanie akwizycja usługi w mieszkaniach lokatorów. Po rozpoczęciu działalności i świadczenia usług informacje reklamowe dostarczane będą głównie pocztą elektroniczną.

2. Marża

Na początku działalności zysk powinien oscylować na poziomie ok. 2-5% ze względu na duże koszty prowadzenia instalacji. Po rozwinięciu działalności zysk ze świadczonych usług winien wynosić ok. 20-25% oraz ok. 30% ze sprzedaży.




III. PLAN ZATRUDNIENIA

W okresie uruchamiania działalności zostaną zatrudnieni akwizytorzy (na umowę zlecenie) oraz monterzy (również na umowę zlecenie). W siedzibie firmy pracować będzie dwóch pracowników. Po uruchomieniu świadczenia usług w siedzibie zatrudnionych będzie dwóch pracowników oraz dwóch serwisantów.

IV. TECHNICZNY PLAN PRACY

-Podpisanie umowy wstępnej z właścicielem budynków na instalacje sieci internetowej
-Podpisanie umowy z dostawcą stałego dostępu do Internetu.
-Rozpoczęcie kampanii informacyjnej.
-Podpisanie umowy z hurtowniami oraz sklepem komputerowym o stałej współpracy.

V. ANALIZA S.W.O.T.

MOCNE STRONY PRZEDSIĘWZIĘCIA

1. Usługi.

-Wysokie parametry stałego dostępu do Internetu.
-Stała, fachowa opieka techniczna nad siecią internetową.
-Przyjemna i miła atmosfera w „kawiarence internetowej”

2. Odbiorcy

-Lokalizacja siedziby w centrum miasta
-Duża liczba lokali mieszkalnych nie korzystających z dostępu do Internetu.

3. Badania marketingowe i rozwojowe.

-Przeprowadzone badania mające za zadanie wykazanie liczby potencjalnych odbiorców stałego dostępu do sieci

4. Pracownicy

-Zatrudnione osoby posiadające wiedze praktyczną i teoretyczną związaną z budową i eksploatacją sieci internetowej oraz samych usług komputerowych.

5. Zaopatrzenie

-Współpraca z firmami znanymi z wysokiego poziomu świadczonych usług.
-Ustalone dobre warunki współpracy.





6. Finansowanie inwestycji

Inwestycja zostanie sfinansowana z kredytów dla małych i średnich firm udzielanych przez Kredyt Bank.


SŁABE STRONY PRZEDSIĘWZIĘCIA

1. Rynek usług w mieście

-Bark podobnych usług w miastach powiatu Sieradzkiego oraz wysokie ceny konkurencji  są czynnikiem pozytywnym, ale również wymaga przeprowadzenia sprawnej akcji reklamowo - marketingowej wśród mieszkańców Sieradza jak i miast należących do powiatu.

2. Finansowanie inwestycji

-Koszt budowy sieci wymaga zaangażowania środków obcych na początku działalności firmy.

SZANSE DLA INWESTYCJI

-Brak dostawcy tego typu usług na terenie miast powiatowych za cenę przystępną dla wsi i małych miasteczek w powiecie Sieradzkim. 
-Rozbudzenie potrzeby korzystania z dostępu do Internetu wśród mieszkańców Sieradza, zwłaszcza młodego pokolenia.

ZGROŻENIA DLA INWESTYCJI

-Wejście na rynek silnej konkurencji oferującej tego typu usługę
-Zubożenie społeczeństwa





S P I S    T R E Ś C I    B I Z N E S    P L A N U
Dla firmy ...................

I. OPIS INWESTYCJI
DANE O INWESTORZE
1. Siedziba inwestora
2. Przedmiot działalności
3. Struktura kapitałowa firmy
4. Pozycja finansowa inwestora
5. Sprawy sądowe i zobowiązania.
CEL I ZAKRES INWESTYCJI
1. Cel
2. Lokalizacja firmy
3 .Środki realizacji
4. Uzasadnienie dla inwestycji
DOSTAWCY WYPOSAŻENIA
OTOCZENIE INWESTYCJI
1. Sytuacja podatkowa
2. Prawa autorskie

II. ANALIZA MARKETINGOWA
OPIS I ANALIZA KONKURENCJI
OPIS I ANALIZA RYNKU
1. Odbiorcy usługi
2. Czynniki wpływające na wzrost zapotrzebowania na usługę
3. OPIS I ANALIZA RYNKU ZAOPATRZENIA
4. Materiały i dostawcy
PLAN MARKETINGOWY
1. Strategia marketingowa
2. Marża

III. PLAN ZATRUDNIENIA

IV. TECHNICZNY PLAN PRACY

V. ANALIZA S.W.O.T.
MOCNE STRONY PRZEDSIĘWZIĘCIA
1. Usługi
2. Odbiorcy
3. Badania marketingowe i rozwojowe
4. Pracownicy
5. Zaopatrzenie
6. Finansowanie inwestycji
SŁABE STRONY PRZEDSIĘWZIĘCIA
1. Rynek usług w mieście
2. Finansowanie inwestycji
SZANSE DLA INWESTYCJI
ZGROŻENIA DLA INWESTYCJI

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin