PRZYBORY: piłki, szarfy
CZĘŚĆ TOKU
RODZAJ ĆWICZENIA
POZYCJA WYJŚCIOWA
OPIS ĆWICZENIA
UWAGI
I
II
III.
Sprawy organizacyjne
Zadanie pracy domowej
Zabawa ożywiająca
Ćw. mięśni obręczy barkowej.
Ćw. mięśni karku z ćw. oddechowymi.
Ćw. stóp.
Ćw. mięśni obręczy biodrowej.
Ćw. oddechowe
Ćw. mięśni grzbietu.
Ćw. mięśni brzucha
Ćw. oddechowe.
Zabawa ożywiająca.
Ćw. antygrawitacyjne.
Zabawa korygująca.
Przypomnienie zadania domowego
Siad skrzyżny.
Czworakowanie.
Leżenie przodem.
Siad skrzyżny ze skrzydełkami.
Siad prosty, ugięty, podparty z tyłu.
Stanie.
Siad skulony podparty z tyłu, przodem do siebie w parach.
Leżenie przodem, w parach do siebie.
Leżenie tyłem.
Leżenie tyłem, ręce z piłką za głową.
Pozycja dowolna niska.
Siad skulony podparty z tyłu.
Siad skulony.
Sprawy organizacyjne.
„Znajdź swój kolor”. Dzieci z szarfami na sygnał na czworakach biegną do kolorowych chorągiewek i przyjmują pozycję – siad skrzyżny ze skrzydełkami.
Ręce pod brodą, nogi złączone. Ruch – ręce i głowa nad podłogą, ręce przed siebie – wydech, ręce w bok, ugięcie w „skrzydełka” – wdech.
„Zdmuchnij świeczkę”. Dłonie zaciśnięte w pięści, palce wskazujące proste – „świeczka”. Ruch – głowa w lewo – „zdmuchnij świecę”. Głowa w prawo – „zdmuchnij świecę”. „Zapal świeczkę” – prostowanie palców.
„Podrzuć piłkę”. Siad w parach, przodem do siebie. Ruch – rzut piłki stopami do kolegi. Łapiemy rękami.
„Traf do bramki czołem”. Jedna osoba wykonuje odwrotną „bramkę”, druga w klęku podpartym stara się trafić czołem piłkę do bramki.
„kwiatek rośnie – kwiatek więdnie”. Wznos ramion w górę, wspięcie na palce – wdech – „Kwiatek rośnie”. Przysiad – wydech – „kwiatek więdnie”.
„Odbierz piłkę”. Piłka trzymana stopami obojga . Dzieci starają się odebrać piłkę koledze.
„Podawanie piłki w parach”. Dzieci kulają piłkę jeden do drugiego.
„Ziewanie”.
„Żongler”. Nogi ugięte w stawach biodrowych i kolanowych. Na stopach leży piłka. Na sygnał dzieci podrzucają piłkę do góry i opadającą łapią stopami.
Ruch – unoszenie brzucha z jednoczesnym przyciskaniem ud do podłoża.
,”Kto poruszy piłkę dmuchnięciem”. Dzieci nabierają powietrze i starają się silnym strumieniem powietrza – wydech poruszyć piłkę.
„Mecz piłkarski między stopami”. Stopa do stopy kula piłkę.
„Kotki bawią się piłeczkami”
„Marsz z piłką” Dzieci maszerują wysoko podnosząc kolana. Wznos ramion w górę – wdech, ramiona w dół – wydech. Oddanie piłek.
„Lusterko”. „Przejrzyj się w lusterku” – dzieci unoszą rękami jedna stopę, skręcają podeszwę w stronę twarzy. „Wytrzyj lusterko” – pięścią trą podeszwę. Powtórzyć z druga nogą.
„Budowanie domu”. „Budujemy parter” – ręka prawa nad głową. „Budujemy I piętro” – lewa ręka nad prawą. „Budujemy II piętro” – prawa ręka nad lewą. „Budujemy dach” – łącza obie ręce.
„Dzień dobry”. Wywołane dziecko staje tyłem do gromadki. Ma za zadanie odgadnąć, kto mówi do niego „dzień dobry”. Dziecko, które mówi „dzień dobry” wskazuje nauczycielka.
Szrfy,
Piłki
aducha179