dzien_pierwszaka.pdf

(128 KB) Pobierz
Scenariusz imprezy z okazji Dnia Pierwszaka
Program imprezy szkolnej
z okazji Dnia Pierwszaka
1. Powitanie
Narrator:
Już minęło pół roku, odkąd staliśmy się uczniami szkoły podstawowej.
Dzisiaj chcemy wam przedstawić poprzez piosenki, muzykę i wiersze
nasz świat - świat pierwszoklasisty.
Nauczyliśmy się wielu rzeczy i poznaliśmy siebie nawzajem.
Choć czasem się kłócimy, to jednak bardzo się lubimy.
2. Wiersz „My uczniowie”
My uczniowie pierwszej klasy
chodzimy do szkoły.
My urwisy, ananasy,
każdy z nas wesoły.
Dźwięczy dzwonek, dźwięczy,
na lekcje nas wzywa.
Każdy pierwszak z raźną miną
do klasy przybywa.
3. Wiersz „Koleżanki”
Uczeń I:
Dzisiaj rano wcześniej wstałam,
by zdążyć do szkoły.
Już z daleka usłyszałam
szum i gwar wesoły.
Uczeń II:
Usiadłyśmy razem z Asią
na małych krzesełkach.
Rozglądamy się po klasie.
Jaka piękna, wielka!
Uczeń I:
Jest tablica, kwiatów rządek
i regał z książkami.
By tu zawsze był porządek,
zadbamy już sami.
4. Piosenka pt. „Jestem uczniem”
5. Wiersz „Koledzy”
2
Tak się nudziłem,
gdy byłem sam.
A teraz kilku
kolegów mam.
Co dzień od rana
czekam tej chwili,
gdy będą ze mną
koledzy mili.
Wspólna zabawa
zawsze się uda.
Już teraz nie wiem,
co to jest nuda.
Dobrze nam razem,
słońce czy deszcz.
Czy i ty z nami
bawić się chcesz?
Czesław Janczarski
Narrator:
Bardzo pilnie uczyliśmy się czytać, pisać i liczyć. Cieszymy się, że
to potrafimy i zaraz się tym pochwalimy.
6. Wiersz „Mamy elementarz nowy...”
Uczeń I:
Mamy elementarz nowy,
w nim, jak ziarnek maku,
pod obrazkiem kolorowym
czarnych pełno znaków.
Uczeń II:
Ten ma brzuszek, ten laseczkę,
inny mały haczyk -
trzeba szybko się dowiedzieć,
co to wszystko znaczy.
Uczeń III:
M - jak mama pięknie brzmi,
d - jak dym umyka,
f - jak fiołek pachnie nam,
o - jak osa bzyka.
Uczeń IV:
Te literki złożyć trzeba,
3
to jest trudna sztuka,
lecz ciekawą rzeczą jest
ta nasza nauka.
7. Piosenka pt. „W Literkowie”
8. Wiersz „Teraz liczyć się uczymy...”
Uczeń I:
Teraz liczyć się uczymy,
to rzeczy ciekawe.
Są dwa misie, trzy skakanki,
razem pięć zabawek.
Uczeń II:
Jeden słoń, dwa niedźwiedzie,
cztery małe koty.
Czego tutaj jest najwięcej,
dowiemy się o tym.
Uczeń III:
Słoń choć duży, to jest jeden,
kotów zaś dwie pary.
Kotów więcej jest niż słoni!
To nie żadne czary.
W trakcie wypowiadania tekstu uczniowie mogą pokazywać kolejno
zabawki lub odpowiednie ilustracje.
Uczeń IV:
Jeden, dwa i trzy, i cztery,
i tak do dziesięciu,
dodajemy, rachujemy,
liczymy w pamięci.
9. Wiersz „Umiem liczyć do dziesięciu”
Dzieci mogą recytować go wspólnie i ilustrować gestem słowa
wiersza.
Na jeden - klaśnij, na dwa - skocz,
trochę w lewą stronę zbocz.
Na trzy - machnij nogą prawą,
ale zrób to bardzo żwawo.
A na cztery - mrugnij okiem,
Pięć - maszeruj równym krokiem.
Sześć - oznacza podskok w górę,
jakbyś chciał przeskoczyć chmurę.
4
Siedem - to jest kroczek w prawo,
Osiem - możesz już bić brawo,
a na dziewięć - liczba krzyknij,
i na koniec, stojąc w miejscu,
wolno policz do dziesięciu.
10. Piosenka pt. „Biegnie kreda po tablicy...”
Narrator:
Lubimy bardzo śpiewać, potrafimy również grać na instrumentach.
Na początku utwór „Paluszki”. Posłuchajcie.
Dzieci grają utwory na flażoletach.
Narrator:
Teraz klasa I A zagra wam utwór pt. „Trzy kurki”.
Klasa I B przedstawi znaną melodię „Panie Janie”.
Sztukę malowania i rysowania znamy nie od dziś.
11. Wierszyk „Bałwanek”
Nasz bałwanek śmieszny panek:
zrobię kulę, zrobię dwie,
skleję i trzymają się!
Trzecia kulka- oto głowa
i figurka już gotowa!
Oczy- czarne plamki dwie,
prosty nos, buzia w skos
i fajeczka żarzy się.
Rózga, czapka nieco krzywo
i skończone nasze dziwo!
Wanda Szumanówna
Wierszyk „Piesek”
Z tych tu sześciu kresek
będzie głowę miał nasz piesek.
Pies stróżuje, pilnie słucha,
więc mu zrobię duże ucha.
Jeszcze kresek pół tuzina
i już siedzi nasza psina.
Wanda Szumanówna
Wiersz „Kotek”
Małe kółeczko, duże kółeczko.
Jedno ucho, drugie ucho.
Trzy wąsiki z lewej strony,
trzy wąsiki z prawej strony.
5
Ogonek zakręcony.
I jest kotek tyłem odwrócony.
Wanda Szumanówna
Wiersz „Koza”
Pudełeczko..., cztery nóżki.
Szyja, łebek i dwa różki, oko, ogon...
Teraz wiecie, że to... ma być przecie!
Dzieci recytujące te wiersze przedstawiają swoje obrazki.
12. Piosenka pt. „Malowanie z psem”
Narrator:
Każdy pierwszak wam opowie, jak należy dbać o czystość
i zdrowie.
13. Fragment wiersza pt. „Tak czy nie” A. Golczowej
Kiedy ktoś ma brudne ręce
i rękami tymi je,
czy powiecie, że to zdrowo
moi drodzy, bo ja nie.
14. Wiersz „Zęby ” - fragment
Zdrowe zęby to fortuna!
Gdy dbasz o nie należycie,
to są wdzięczne i z radością
służą ci przez długie życie.
Gdy zajadasz - do gryzienia,
gdy jest zimno - do szczękania,
gdy się boisz - do dzwonienia,
gdy się złościsz - do zgrzytania.
Szoruj zęby na okrągło,
szoruj w górę, szoruj na dół,
szoruj z przodu, szoruj z boków
i płucz z siłą wodospadu!
Szoruj rano i wieczorem,
a unikniesz ambarasu -
zęby będą zdrowe, piękne
i nie tknięte zębem czasu.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin