Regulacja Bingo M.txt

(6 KB) Pobierz
1. Najpierw dajesz Bingo w tryb nauki i uczy się analizujšc parametry pracy na benzynie jak będzie pracował na gazie. Głównie chodzi o to aby Bingo przeszło na gaz. 

2. Wymuszasz programem wartoć attuatora na 110 kroków i regulujesz reduktor na WOLNYCH OBROTACH 

 a) zakręcasz dawkę podstawowš na reduktorze (pokrętło duże, wolnych obrotów) 
 b) regulujesz próg membrany (w zależnoci od reduktora albo imbus albo ruba) tak, by na wolnych obr. silnik miał jak największe obroty i pracował jak najpłynniej 
 c) lekko przykręcasz próg membrany aby obroty ZACZYNAŁY spadać 
 d) ustawiasz pokrętło dawki podstawowej do uzyskania perfekt obrotów biegu jałowego. 

3. Jeszcze raz dajesz w tryb nauki i jeli wartoć na wolnych obrotach osišgnęła ok 100 - 120 kroków zostawiasz regulację reduktora, jeli nie to trzeba zrobić poprawki pokrętłem progu membrany 

4. Ustawiasz dodatkowe parametry pracy, np. Cut-off ustawiasz w zależnoci od motoru aby odcinał gaz przy przekroczeniu 2000 obr. i podłšczał gaz przy spadku obrotów do takich, przy których motor nie ganie.

Regulacja BINGO 
1.Rozgrzej silnik 
2.Wcinij pedał gazu tak aby ustawić stały próg obrotów (nieco poniżej 3000) 
3.Trzymajšc takie obroty wcinij przycisk nauka (adaptacja) <na ekranie monitora pod obrotomierzem> 
Jeli z instalacjš jest wszystko w ok to iloć kroków silnika ustawi ci się sama. Teraz możesz regulować parownik: 
Reguluj rubš na parowniku tak aby wykres lambdy (w zakładce oscyloskop) był jak najbardziej zbliżony do sinusa. Wszystko to na wolnych obrotach. Odczyt lambdy również obok obrotomierza (klocek w pasku powinien poruszać się z lewej do prawej i z powrotem)

Zakładka konfiguracja:
 Sonda lamba; to parametr informujšcy centralkę o zastosowanej w aucie sondzie, trzeba to wiedzieć i wpisać odpowiedniš bo od tego zależy czy sterowanie bdzie prawidłowe no i żeby komp samochodu nie wirował i nie pokazywał błędów.
 Punkt neutralny sondy; wydaje mi się, że jest to parametr okrelajšcy wartoć napięcia na sondzie przy lambda 1. Ja mam ustawione na 0,5V
 Czas opónienia; prawdopodobnie czas nagrzewania sondy lambda, jeli tak to przez ten okres centralka nie bierze sygnałów z sondy do sterowania silnikiem krokowym. Ja mam 10 sek.
 Emulacja sondy; kolejna wartoć którš trzeba znać, a która ma wpływ na szaleństwa ECM auta. W Poldku jest "przebieg".
 Czas emulacji stanu L i H; czas przez który emulator centralki LPG utrzymuje wartoć "mieszanka uboga lub bogata", to również może wpływać na zakłócenia pracy ECM samochodu. Ja mam 0,25 sek.
 Typ układu zapłonowego; chyba wiadomo o co chodzi. Jest tylko jedno ale, zależnie od tego jak gazownicy wpięli się w instalację samochodu może to być np. tak jak u znajomego: ma 4 cyl i dwie cewki, a w programie musiał ustawić 4 cyl. 1 cewka.
 Punkt przełšczania na gaz; wysokoć obrotów przy jakich autko przechodzi na zasilanie gazem.
 Przełšczanie przy zmianie obrotów; chodzi o to czy przejcie na gaz ma nastšpić przy dodawaniu gazu czy przy opadaniu obrotów, osobicie wolę przy opadajšcych bo nie ma szarpania przy przypieszaniu.
 Typ czujnika TPS; trzeba wiedzieć i wybrać odpowiedni lub wpisać brak
 Bezwładnoć czujnika TPS; niestety tego nie rozszyfrowałem, ale prawdopodobnie chodzi o tolerancję jego parametrów
 Czas nakładania się faz; czas przez jaki po przełšczeniu na gaz samochód jest jeszcze zasilany benzynkš, tu trzeba lekko poeksperymentowć bo każdy samochód inaczej reaguje, a wpływ na to ma między innymi długoć przewodów gazowych od parownika do miksera, ja mam 0,5 sek.
 wstępne otwarcie zaworu gazu przy awaryjnym rozruchu; czas przez jaki centralka otwiera zawór gazu aby możliwe było odpalenie samochodu bezporednio na LPG z pominięciem beny.
 Zakładka opcje
 Pozycja wyjciowa aktuatora (powinno być attuatora) ten parametr jest wstępnie ustalony przy adaptacji komputerka potem można go lekko zmieniać. Jest to pozycja silnika krokowego jakš przyjmuje po przełšczeniu na gaz. Ja tego nie ruszam.
 Min otwarcie na BJ; mówi o ile kroków silnik krokowy może się zamknšć na biegu jałowym podczas postoju, ja mam -15.
 max. otwarcie na BJ; to samo co wyżej tylko w górę, też mam +15.
 min. otwarcie przy dużym obcišżeniu; podobnie tylko przy jedzie, ja mam -20.
 max. otwarcie przy dużym obcišżeniu; jak wyżej ale w górę, ja mam +40.
 próg zadziałania TPS; próg wartoci przy jakiej silnik krokowy natychmiast się ustawia. Ma to znaczenie jak chcemy aby silnik dostał mocno bogatš mieszankę np. przy nagłym przypieszaniu, ale ja tego nie włšczałem.
 Zadana pozycja attuatora; pozycja w jakiej ma się ustawić silnik krokowy po przekroczeniu wartoci TPS.
 Cut-off - minimalne obroty; wartoć obrotów do osišgnięcia których komp LPG zubaża zasilanie gazem. Np. przy hamowaniu silnikiem, dojazdach do wiateł na luzie itp. Ja mam 1000.
 Redukcja otwarcia attuatora; o ile % silnik krokowy ma się przymknšć podczas hamowania silnikiem, ja mam 18%, jak ustawiałem więcej to już mi przygasał.
 Te parametry w zakładce opcje majš beżporedni wpływ na ograniczenia bšd wzrost spalania.
 Górne ograniczenie obrotów; wiadomo wartoć obrotów po przekroczeniu których odcinane jest zasilanie silnika gazem (takie zabezpieczenie przed przekręceniem silnika), Ja mam 5800.
 Minimalna temp. silnika; jeżeli jest zamontowany czujnik temp. na red. albo komp LPG jest odpowiednio podłšczony do ECM to można ustawić temp. po osišgnięciu której będzie możliwe przejcie na gaz, ja mam to wyłšczone.
 Preferowany typ jazdy; wiadomo, ja mam ustawione na normalnš. Na pewno przy ustawieniu na sport wzronie spalanie. Na ekono niekoniecznie się zmniejszy
 Zakładka reset; wiadomo
 Zakładka oscyloskop; pozwala na obejrzenie parametrów pracy w przedziale czasu, dzięki czemu zorientujemy się czy wszystko działa jak należy. Np. przy ustawionej zbyt bogatej mieszance na parowniku wartoć sondy lamba będzie dłużj się utrzymywać w górnych granicach, a powinna mniej więcej przebywać w stanach wysokich i niskich po tyle samo czasu. Dzięki możliwoci obejrzenia tego przy różnych stanach przepustnicy wiemy czy w całym zakresie obrotów i obcišżeń instalacja dobrze pracuje.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin