Składanie skrzyni biegów [F].pdf

(6560 KB) Pobierz
420714069 UNPDF
Rozkładanie/składanie skrzyni biegów [F]
Autor: tosh
Niejako z nudów postaram się jak najlepiej opisać rozkładanie i składanie skrzyni biegów.
Zaczynamy.
Poniższe wskazówki można zastosować do skrzyń biegów od modelu F10 do F20, gdyż są identyczne, zarówno w budowie
zewnętrznej, jak i wewnętrznej (co prawda skrzynia F18 ma hydrauliczne sterowanie sprzęgłem, ale to w zasadzie nic nie zmienia...).
Pierwsze fotografie przedstawiają skrzynię biegów F18, zdemontowaną z Astry F wyposażonej w silnik 1,7 TD Isuzu (TC4EE1). Przed
rozmontowaniem skrzyni biegów należy ją dokładnie umyć z zewnętrznych zabrudzeń (użyłem myjki ciśnieniowej i środka do mycia
silników).
Pokrywa mechanizmu różnicowego została zdemontowana wcześniej w celu zlania oleju przekładniowego.
Kolejna fotka innego ujęcia skrzyni biegów:
420714069.002.png
Widok na koło talerzowe mechanizmu różnicowego:
Zdejmujemy zewnętrzny mechanizm wybierający.Skrzynia biegów musi być w pozycji "luz". Odkręcamy 4 śruby z łbem 11.
Widok"wnętrzności"skrzyni biegów po zdemontowaniu zewnętrznego mechanizmu wybierania biegów:
420714069.003.png
Widok na koła zębate piątego biegu, łącznie z synchronizatorem i widełkami włączającymi:
Tu s6cnie odkręcamy, wszystko zejdzie z całą flanszą łożyskową, o czym dalej...
Odkręcamy śruby z łbem 13 spajające flanszę łożyskową z obudową skrzyni biegów na całym jej obwodzie (na foto wycinek obwodu
flanszy...):
420714069.004.png
Na obwodzie flanszy wykonane są nadlewy w celu podważenia/podbicia flanszy, ułatwiające rozmontowanie skrzyni biegów.
Używamy niezbyt dużego młotka, aby flanszę nieco "wzruszyć" - przydatna jest druga osoba.
Flansza z obudową rozstaje się dosyć niechętnie, gdyż jest pozycjonowana na dwóch kołkach (kołki zamocowane są we flanszy,
wchodzą w precyzyjnie obrobione otwory obudowy skrzyni biegów).
Jeśli flansza rozdzieli się z obudową (co wymaga pewnej subtelnej persfazji) , ukazuje się wnętrze skrzyni biegów, zazwyczaj "nieco"
brudne... Uwaga - flansza razem z wałkami waży ładnych parę kilogramów....
420714069.005.png
Jednocześnie ujawnia się powód rozbiórki skrzyni biegów: uszkodzona/przerwana ze starości uszczelka pomiędzy flanszą a obudową
(przed demontażem skrzyni wóz nie przeszedł przeglądu technicznego z powodu silnego wycieku oleju przekładniowego w tym
właśnie miejscu):
Najciekawsze s5zed nami: wnętrze skrzyni biegów, czyli cały mechanizm odpowiadający za przekazywanie mocy na koła:
420714069.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin