raport sprawdzian2008.doc

(1229 KB) Pobierz
Analiza i interpretacja

24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Analiza i interpretacja wyników

sprawdzianu w szóstej klasie

Szkoły Podstawowej w Bukowcu

w 2008 roku.

 

 

 

 

 


Charakterystyka środowiska uczniów klas szóstych Szkoły Podstawowej w Bukowcu w roku szkolnym 2007/2008

 

              Analizowane wyniki dotyczą klasy szóstej szkoły Podstawowej w Bukowcu w gminie Międzyrzecz. Do klasy uczęszczały dzieci z rodzin dobrze sytuowanych oraz niezamożnych (6 dzieci korzystało z pomocy opieki społecznej i spożywało posiłki regeneracyjne w szkole).

              75% dzieci pochodziło z rodzin pełnych, w których przeważnie jedno z rodziców pracowało.

              Rodzice w większości motywowali swoje dzieci do nauki, ale jednocześnie tylko sporadycznie korzystali z dóbr kultury (prasa, teatr, film, biblioteka, kino) z powodów niedostępności lub ograniczonych środków finansowych będących do dyspozycji rodziny. Problemy wychowawcze sprawiało 4 uczniów.

 

Wyniki uczniów

 

              Do szóstej klasy uczęszczało 16 uczniów. Podczas sprawdzianu wszyscy uczniowie rozwiązywali arkusz standardowy. Jeden uczeń korzystał z wydłużonego czasu pracy.

Poprzez zadania zamieszczone w arkuszu egzaminacyjnym sprawdzano opanowanie umiejętności ponadprzedmiotowych z pięciu kategorii: czytanie, pisanie, rozumowanie, korzystanie z informacji i wykorzystywanie wiedzy w praktyce. Każdy uczeń musiał rozwiązać 20 zadań zamkniętych i 6 otwartych. Za poprawne rozwiązanie wszystkich zadań zawartych w arkuszu uczeń mógł otrzymać 40 punktów.

              Średni wynik punktowy uzyskany podczas sprawdzianu przez uczniów naszej szkoły wyniósł 26,4punktu (współczynnik łatwości testu - 0,64). Jest to wynik wyżej średni (stanin szósty). Średnia kraju to 25,8 a okręgu 25,4.

Wyniki punktowe uzyskane przez uczniów naszej szkoły zamieszczono w tabeli nr 1 oraz przedstawiono na wykresie 1 i 2.

Odnosząc wyniki uczniów do skali staninowej przedstawionej poniżej

stwierdzono, że

jeden uczeń uzyskał wynik najwyższy,

jeden – wysoki,

czworo – wyżej średni,

troje – średni,

troje – niżej średni,

troje – niski.

Ważną funkcją sprawdzianu jest przydatność do planowania pracy w gimnazjum. Uczniowie, których wyniki znajdują się w obszarze wyników niskich (staniny 1 – 3) są zagrożeni niskimi osiągnięciami w gimnazjum, wymagają zatem dodatkowej pomocy.

Uczniowie z wynikami w obszarze wyników wysokich (staniny 7 – 9) dysponują znacznym potencjałem, który gimnazjum powinno wykorzystać.

 

Uczniowie, którzy w roku 2008 nie przekroczyli 20 punktów, są zagrożeni niskimi osiągnięciami. Uzyskanie większej liczby punktów niż 31 świadczyć może za to o znacznym potencjale, z jakim wskazana grupa szóstoklasistów rozpocznie naukę w gimnazjum. W grupie osób obecnej klasy szóstej są trzy osoby zagrożone niskimi osiągnięciami oraz trzy osoby o dużym potencjale.


Tabela 1: Wyniki punktowe sprawdzianu 2008 dla uczniów Szkoły Podstawowej w Bukowcu dla arkusza „Jasne jak słońce”.

 

 

Kod ucznia

Nazwisko

Imiona

z1

z2

z3

z4

z5

z6

z7

z8

z9

z10

z11

z12

z13

z14

z15

z16

z17

z18

z19

z20

z21/I

z22/I

z22/II

z22/III

z23/I

z23/II

z23/III

z23/IV

z24/I

z24/II

z25/I

z25/II

z25/III

z25/IV

z25/V

SUMA

 

 

 

maksymalna ilość punktów

 

 

 

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

2

3

1

2

2

1

40

A01

Baran

Patrycja

1

1

1

1

1

1

1

0

1

1

1

0

0

0

0

1

1

0

1

1

1

1

1

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin