Rozkład WF I.doc

(87 KB) Pobierz
Rozkład materiału nauczania

Rozkład materiału nauczania

Nauczyciel: Łukasz Bieliński

Przedmiot: WF

Klasa: I a ZSZ

Rok szkolny: 2013/2014  Nazwa programu: Zdrowie Sport Rekreacja nr: PP12SZ

 

dyscyplina sportu / liczba godzin

Temat lekcji

Treści nauczania

Główne cele lekcji
w postaci wymagań edukacyjnych

Uczeń:

Zapis
w nowej podstawie programowej

Proponowane środki dydaktyczne
i sposoby osiągania celów

Dział programu: Sport przez całe życie

Kolejność lekcji uzależniona od warunków atmosferycznych, dostępności sali sportowej, ilości i przygotowania uczniów do lekcji

1.Organizacja pracy na lekcjach wf.

Przedmiotowy system oceniania. Bezpieczeństwo i higiena podczas zajęć.

1. Zna zasady bezpieczeństwa na wf, potrafi samodzielnie przedstawić główne założenia pso, potrafi bezpiecznie spędzać czas wolny.

2. Wyjaśnia na czym polega umiejętność oceny stopnia ryzyka związanego z niektórymi sportami lub wysiłkiem fizycznym.

3. Jest zdyscyplinowany na lekcji wf.

4.2

Pogadanka – bezpieczeństwo i higiena podczas zajęć

Analiza PSO i odniesienie się do przykładów

 

 

 

 

 

1. Pomiar sprawności fizycznej testami motorycznymi

a) Test sprawności fizycznej na początku roku szkolnego

b) Test sprawności fizycznej na koniec roku sz.

Diagnoza rozwoju i sprawności fizycznej.

Zalecenia dotyczące aktywności fizycznej w różnych okresach życia.

Czynniki wpływające na aktywność fizyczną.

1. Wskazuje mocne i słabe strony swojej sprawności fizycznej

2. Omawia zalecenia dotyczące aktywności fizycznej w zależności od

płci, okresu życia i rodzaju pracy zawodowej

3. Wymienia czynniki wpływające na podejmowanie aktywności fizycznej

zależne od rodziny, kolegów, mediów i społeczności lokalnej.

 

 

 

 

 

1.1

1.3

1.4

Test Zuchory. Testy sprawności specjalnej.

 

PK

1. Doskonalenie elementów tech. i takt. poznanych w gimnazjum

2.Nauka podania piłki jednorącz i oburącz w miejscu .

3. Doskonalenie kozłowania piłki P i LR w marszu, truchcie, biegu.

4. Dosk. rzutu piłki jednorącz

5.Dosk. rzutu do kosza po kozłowaniu.

6. Atak szybki i pozycyjny.

7. Zastosowanie poznanych elem. tech. i takt. we fragmentach gry, w grze szkolnej, uproszczonej.

8. Gra 2x2, 3x3.

9. Gra właściwa.

Związek aktywności fizycznej i żywienia ze zdrowiem.

Aktywny wypoczynek.

Elementy techniki i taktyki w zgs.

Przepisy gry i sygnalizacja sędziowska w koszykówce

1.Porusza się po boisku w różnym tempie i kierunku, starty, zatrzymania, przyspieszenia z piłką i bez piłki.

2.Prowadzi ćwiczenia w intensywnym tempie.

3.Podaje i rzuca piłką do celu i na odległość, ćwiczy z piłkami lekarskimi..

4. Zauważa różna zapotrzebowanie organizmu na tlen i pożywienie w czasie pracy o różnej intensywności..

5 Umie opisać walory zdrowotne, rekreacyjne i sportowe koszykówki.

6. Wykonuje rzut do kosza po kozłowaniu.

5.Znajomość dokonywania samokontroli umiejętności.

6.Zna zasad gry w ataku i w obronie.

WYCH:

1.Stosuje się do obowiązujących przepisów gry i zasad fair – play.

2.Właściwie interpretuje sygnalizację błędów.

3.Rozumie, że sędzia jest bezstronny

4.Współdziała w zespole

5..Pomaga uczniom słabszym we właściwym wykonaniu zadania

 

2.3

3

Przepisy gry – praktyczna analiza przepisów i sygnalizacji sędziowskiej

Pokaz elementów techn. i takt.

Talerz zdrowia, piramida zdrowego żywienia

Pogadanka – czy aktywność fiz ma związek z wypoczynkiem.

Środki dydaktyczne: piłki tablice, stojaki, plakaty

P.S.

1.Doskonalenie elementów techniki i taktyki gry poznanych gimnazjum

2.Poruszanie się po boisku.

3. Doskonalenie odbić piłki sp. górnym i dolnym.

4.Zastosowanie poznanych elementów technicznych i taktycznych w grze.

5.Przyjęcia i odbicia piłki w postawie niskiej i zachwianej.

6.Zagrywka różnymi sposobami.

7.Zbicie piłki

8.Ustawienie przy zagrywce przeciwnika

9.Gra uproszczona i szkolna, właściwa 1x1, 2x2, 3x3, 4x4, 5x5.

Zachowania kibiców podczas imprez sportowych – interpretacja i analiza Aktywny wypoczynek.

Elementy techniki i taktyki w zgs.

1..Zna ćwiczenia z piłką i bez piłki.

2. Przechodzi z pozycji wysokich do niskich.

3.Wykonuje ćwiczenia rąk, nóg i tułowia z piłkami lekarskimi, podania i przyjęcia piłki na odległość.

4.Zna podst. przepisy gry.

5. Wyjaśnia relację pomiędzy sportem profesjonalnym i sportem dla wszystkich, a zdrowiem

WYCH:

1.Pełni odpowiedzialnie rolę zawodnika, kibica.

3..Zachowuje się odpowiednio na zawodach sportowych.

4.Samoocenia i samokontroluje wykonywania ćwiczeń.

5.. Współpracuje w grupie, drużynie.

 

3.

5.1

 

Przepisy gry – praktyczna analiza przepisów.

Pokaz elementów techn. i takt.

Migawki filmowe z imprez sportowych.

Pogadanka – różnice między wpływem sportu dla wszystkich i sportu profesjonalnego na zdrowia.

Środki dydaktyczne: piłki siatki, stojaki, materace.

PN

1Przyjęcia i podania piłki wew. Częścią stopy w dwójkach i trójkach.

2.Prowadzenie piłki w dwójkach zakończone strzałem na bramkę.

3.Sytrzały na bramkę z miejsca i rozbiegu.

4.Gra bramkarza.

5.Strzały wew. częścią stopy na bramkę, doskonalenie rzutu karnego i wolnego.

6. Rzut z autu.

7 Gry i zabawy kopne

8.Gra uproszczona i gra szkolna.

 

Trening zdrowotny – ocena reakcji ciała na wysiłek fiz

Zastosowanie poznanych elementów techn. i takt. w grze

Aktywny wypoczynek.

Gry i zabawy kopne.

Prozdrowotny styl życia

1.Umie przeprowadzić atak szybki.

2. Prowadzi piłkę i kończy strzałem na bramkę

3. Gra na pozycji bramkarza

4. Ocenia reakcję własnego organizmu na wysiłek fizyczny o różnej intensywności.

5. Omawia różnicę między czynnym i biernym wypoczynkiem

WYCH:

1Zmienia strój sportowy, kąpie się po zajęciach wf.

2.Współpracuje w zespole

3. Przestrzega zasad „fair - play”.

4. Ocenia własną postawę wobec graczy przeciwnej drużyny.

3

2.1

2.2

Przepisy gry – praktyczna analiza przepisów i sygnalizacji sędziowskiej.

Pokaz elementów techn. i takt.

Badanie stetoskopem, pomiar tętna obserwacja reakcji organizmu na wysiłek fiz

Pogadanka – jakie formy aktywnego wypoczynku mogę uprawiać sam a jakie z przyjaciółmi.

Środki dydaktyczne: piłki, bramki, stojaki

Dział programu: Styl życia a zdrowie

G.

1. Nauka skoku rozkrocznego przez kozła.

2.Nauka skoku kucznego przez skrzynię.

3.Doskonalenie przewrotów w przód z naskoku i przewrotu w tył.

4.Wymyk i odmyk.

5. Ćwiczenia kształtujące wolne, z przyborem, ze współćwiczącym

 

Ćwiczenia relaksacyjne, kształtujące, kompensacyjne.

Prozdrowotne aspekty sportu.

Technika wykonania elementów gimnastycznych.

Prozdrowotny styl życia.

1.Wykonuje skok przez kozła i skrzynię z zastosowaniem odskoczni.

2.Wykonuje przewrót w przód.

3.Wykonuje proste ćw. relaksacyjne

4. Wykonuje ćwiczenia kształtujące i kompensujące w celu przeciwdziałania negatywnym skutkom pracy, w tym pracy w pozycji siedzącej i przy komputerze.

5. Zna zasady gimnastyki porannej

6. Wyjaśnia na czym polega prozdrowotny styl życia

WYCH:

1.Bierze odpowiedzialność za zdrowie, drugiego człowieka podczas asekuracji.

2.Jest zdyscyplinowany podczas ćwiczeń.

3.Rozumie znaczenia dla zdrowia aktywności fizycznej.

4.Samokontrola błędów

5.Pomaga uczniom słabszym w opanowaniu trudnych elementów.

6.Dba o poprawną postawę ciała.

2.4

4.1

2.2

Pokaz ćwiczeń relaksacyjnych, kształtujących, kompensacyjnych.

Pogadanka na temat sposobów wykorzystania ww. ćwiczeń w życiu codziennym, podczas długotrwałej pracy siedzącej, stojącej itp.

Plakat nt. prozdrowotnych aspektów sportu - aktywizacja uczniów do samodzielnej pracy.

Pokaz elementów technicznych. Analiza faz ruchu.

Środki dydaktyczne: materace, kozioł, skrzynia, drobny sprzęt korekcyjny, urządzenia treningowe.

SIŁ. (chł/ dz- wg.zainter)

1.Ćwiczenia zwiększające siłę mięśni:

a)ramion (biceps, triceps)

b)nóg i obręczy biodrowej

c)grzbietu

d)i brzucha

e)kl. piersiowej

f) barków (naramienne)

na przyrządach z różnym obciążeniem.

2.Ćwiczenia zwiększające zakres ruchu w stawach..

3. Ćwiczenia zwiększające siłę dynamiczną, statyczną.

4. Ćwiczenia na tzw.” rzeźbę”.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin