Wiosna z Brzechwą i Vivaldi1.doc

(26 KB) Pobierz
„Wiosna z Brzechwą i Vivaldim”

„Wiosna z Brzechwą i Vivaldim”

 

Cele: Dziecko przyporządkowuje określone zjawiska do danej pory roku, uważnie słucha wiersza, dzieli na sylaby i głoski podane wyrazy, potrafi ruchem pod wpływem muzyki Vivaldiego zainscenizować nadejście wiosny, rozwiązuje krzyżówkę.

Metody: -  podająca

— problemowa

— aktywizująca

— praktyczna.

 

Formy pracy:

— z całą grupą,

— indywidualna.

 

Pomoce: obrazki na tablicę, napisy drukowane– wiosna, zima, apaszki, nagrania magnetofonowe”Wiosna” z cyklu„Cztery Pory Roku” Vivaldiego, krzyżówka, ołówki, alfabet ruchomy.

 

Przebieg zajęć:

1.„Co dla wiosny, co dla zimy?” — Nauczycielka prezentuje na tablicy obrazki związane z porą roku, podpisane WIOSNA. Prosi, żeby dzieci przyjrzały się uważnie ilustracjom. Dzieci, które potrafią, odczytują znajdujący się nad nimi napis, cała grupa sprawdza czy wszystko jest w porządku. Dzieci dochodzą do wniosku, że nie wszystko pasuje do wiosny, niektóre zjawiska dotyczą zimy, odkładają niepotrzebne elementy i podpisują ZIMA.
2. „ Przyjście wiosny” — Nauczycielka mówi, że nie tylko dzieci czekają na wiosnę. Wyczekują jej także zwierzęta, czyta wiersz Jana Brzechwy, pt.„Przyjście wiosny” i prosi, żeby dzieci zapamiętały jak najwięcej pojazdów występujących w wierszu.

Jana Brzechwa„Przyjście wiosny”

Naplotkowała sosna, że już się zbliża wiosna.

Kret skrzywił się ponuro- przyjedzie pewno furą.

Jeż się najeżył srodze– raczej na hulajnodze.

Wąż syknął– ja nie wierzę, przyjedzie na rowerze.

Kos gwizdnął– wiem coś o tym, przyleci samolotem.

Skąd znowu– rzekła sroka, ja jej nie spuszczam z oka

i w zeszłym roku w maju widziałam ją w tramwaju.

Nieprawda! Wiosna zwykle przyjeżdża motocyklem!

A ja wam to dowiodę, że właśnie samochodem.

Nieprawda! Bo w karecie! W karecie? Cóż pan plecie?

A wiosna przyszła pieszo. Już kwiaty za nią spieszą.

Już trawy przed nią rosną i szumią– witaj wiosno

 

3. „Sylaby i głoski” — Po wysłuchaniu wiersza dzieci wymieniają zapamiętane nazwy pojazdów, następnie dzielą na sylaby wyrazy:

hulajnoga,samochód, tramwaj, motor na głoski wyrazy kareta,   samolot, rower.

4.„Zaczarowana wiosna”– nauczycielka rozdaje każdemudziecku małą apaszkę. Następnie pokazuje jak za pomocą apaszki można pokazać wiatr, deszcz, kwiaty, ptaki i owady. Następnie przy muzyce Vivaldiego dzieci tańczą swobodnie„czarując” na sali wiosenna łąkę.

5.„ Wiosenna krzyżówka”. Dzieci siedzą przy stolikach. Rozwiązują krzyżówkę nakładając literki z alfabetu ruchomego ( propozycja dla dzieci, które znają literki). Wspólnie odczytują rozwiązanie– WIOSNA. Dzieci, które nie znają literek kolorują obrazek przygotowany przez nauczycielkę.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin