Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego na nauczyciela mianowanego.docx

(21 KB) Pobierz

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego na nauczyciela mianowanego

Data dodania: 2007-10-27 09:39:40

Literka poleca

Kalendarz nauczyciela na rok szkolny 2009/10

http://literka.pl/openx/www/delivery/lg.php?bannerid=6&campaignid=5&zoneid=3&loc=1&referer=http%3A%2F%2Fliterka.pl%2Farticle%2Fshow%2Fid%2F28902&cb=421df9080c

Jestem nauczycielem kontraktowym, pracuję w Przedszkolu Publicznym w Elblągu. Staż rozpoczęłam 1 września 2007 roku. Przedstawiony plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego został zatwierdzony przez Dyrektora Placówki a został napisany zgodnie z Ustawą z dnia 26 stycznia 1982 roku (Karta Nauczyciela) i Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku, w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Pracę swoją zamieszczam, w celu realizacji swoich zamierzeń z plan rozwoju.


Beata Lewalska-Łabul
Elbląg, 1 września 2007
Nauczyciel kontraktowy
Przedszkole nr 33 w Elblągu



Plan rozwoju zawodowego
Na stopień nauczyciela mianowanego
Opracowany na okres stażu od 1.09.2007 do 31.05.2010



Akty prawne:
-Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku, Karta Nauczyciela
-Rozporządzenie Ministra Edukacji i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku, w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

Opiekun stażu: Marzena Juchniewicz– nauczyciel dyplomowany
Wymagania egzaminacyjne niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego

1.      Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593,§7 ust. 2 pkt 1)

 


Zadania do wykonania

Formy i sposoby realizacji

Termin realizacji

Sposób dokumentowania


1.Poznanie procedury awansu zawodowego


Analiza dokumentów prawnych, śledzenie stron internetowych MEN, KO


Okres stażu


Pan rozwoju, teczka„awansu zawodowego”


2. Uczestniczenie w różnych instytucjonalnych i pozainstytucjonalnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje i umiejętności


Warsztaty metodyczne, kursy doskonalące, czytanie literatury pedagogicznej, śledzenie stron internetowych (m.in. przedszkolek.pl, literka.pl,)


Okres stażu


Zaświadczenia, potwierdzenia, notatki


3. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu, systematyczna współpraca z opiekunem


Rozmowa, ustalenie zasad współpracy

Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i innych nauczycieli
Analiza i ocena działań


IX 2007


Okres stażu


Okres stażu


Okres stażu


Kontrakt, harmonogram

Scenariusze zajęć





Scenariusze zajęć

Sprawozdanie


4. Aktywne uczestnictwo w WDN


Udział w szkoleniach rady pedagogicznej

Przeprowadzenie szkolenia na temat wynikający z potrzeb przedszkola


Na bieżąco

W czasie trwania stażu


Protokoły


Materiały i opracowania


5. Tworzenie własnego warsztatu pracy


Gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych


Na bieżąco


Materiały, pomoce, scenariusze zajęć, scenariusze przedstawień, notatki


6. Prowadzenie dokumentacji przedszkolnej


Wpisy w dzienniku zajęć, założenie i prowadzenie teczek: współpracy z rodzicami i obserwacji dziecka, tygodniowe plany pracy


Na bieżąco


Dziennik zajęć, plany pracy, teczki: współpracy i obserwacji dziecka


2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593,§7 ust. 2 pkt 2)


Zadania do wykonania

Formy i sposoby realizacji

Termin realizacji

Sposób dokumentowania


1. Poznanie środowiska dzieci i ich rodziców


Obserwacja, zebrania z rodzicami, spotkania indywidualne wynikających z zainteresowania rodziców i potrzeb
Przeprowadzenie ankiet


Okres stażu


Notatki, podsumowania półroczne, protokoły spotkań, listy obecności,
ankiety


2. Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań dzieci


Obserwacja, rozmowy z rodzicami i dziećmi, organizowanie zajęć na interesujące dzieci tematy


Na bieżąco


Notatki, adnotacje w dziennikach zajęć
 


3. Współpraca ze specjalistycznymi poradniami


Ponowne nawiązanie współpracy

Korzystanie z wiedzy i doświadczenia pedagoga, psychologa i logopedy do rozwiązywania problemów


Wrzesień 2007

Na bieżąco


Rozmowy indywidualne

Notatki, adnotacje w dziennikach zajęć
 


4. Udział w realizacji programów profilaktycznych


Prowadzenie i organizowanie zajęć


Okres stażu


Scenariusze, notatki, wpisy w dzienniki zajęć


5. Podejmowanie współpracy z instytucjami wspomagającymi przedszkole


Nawiązanie współpracy z muzeum, biblioteką, kinami i teatrem

Nawiązanie współpracy ze Strażą Pożarna i Policją


Okres stażu



Okres stażu


Adnotacje w dziennikach zajęć, plany współpracy z instytucjami– potwierdzenia dyrektora


6. Pozyskiwanie środków materialnych na rzecz lepszego funkcjonowania grupy i placówki


Wyszukiwanie sponsorów


Okres stażu


Potwierdzenia sponsorów i dyrektora


7. Praca z dziećmi z trudnościami


Prowadzenie zajęć dydaktyczno– wychowawczych


Cały staż


Notatki, wpisy w dzienniku


8. Opieka nad dziećmi zdolnymi


Prowadzenie zajęć dla dzieci zdolnych


Cały staż


Notatki, wpisy w dzienniku


9. Organizowanie i przygotowywanie imprez przedszkolnych


Opracowywanie scenariuszy, materiałów i dekoracji do imprez, praca z dziećmi


Wg harmonogramu


Scenariusze, adnotacje w dzienniku zajęć, zdjęcia


10. Współpraca z innymi nauczycielami


Nawiązanie współpracy z innymi nauczycielami z innych placówek


Okres stażu


Notatki, adnotacje w dzienniku zajęć, podziękowania, potwierdzenie dyrektora


11. Wdrażanie nowatorskich form pracy z dziećmi


Studiowanie literatury, udział w warsztatach,
surfowanie w Internecie


Okres stażu


Notatki, zaświadczenia


12. Branie udziału z dziećmi w konkursach, festiwalach, organizowanych przez inne przedszkola i różne instytucje


Przygotowywanie dzieci do konkursów, wystąpień, festiwali i spartakiad


Na bieżąco


Notatki, zdjęcia, zaświadczenia, podziękowania, potwierdzenia dyrektora


13. Pełnienie funkcji koordynatora do spraw wdrażania wszelkich akcji na terenie placówki


Wyszukiwanie i wdrażanie w placówce akcji społecznych: m.in. Czysty Elbląg, Cała Polska Czyta Dzieciom– wstąpienie do Klubu Czytających Przedszkoli


Na bieżąco


Potwierdzenie dyrektora, zaświadczenia


3. Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593,§7 ust. 2 pkt 3)


Zadania do wykonania

Formy i sposoby realizacji

Termin realizacji

Sposób dokumentowania


1. Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej


Opracowywanie dokumentacji i pomocy dydaktycznych

Tworzenie prezentacji multimedialnych


Na bieżąco


Okres stażu


Dokumentacja



Prezentacja


2. Prowadzenie założonej przeze mnie strony internetowej przedszkola


Publikowanie zdjęć i tekstów na przedszkolnej stronie www.przedszkole.rodzinne.prv.pl


Okres stażu


Zdjęcia, strona internetowa, potwierdzenie dyrektora


3. Administrowanie poczty przedszkolnej
slonko11111@wp.pl


Odbieranie maili przedszkolnych, korenspondencja z rodzicami


Na bieżąco


Potwierdzenie dyrektora


4.Zorganizowanie i prowadzenie zajęć dodatkowych z informatyki dla dzieci innych grup


Nauka dzieci podstawowych czynności przy obsłudze komputera, zapoznanie dzieci z programem Point, Microsoft Word


Okres stażu


Potwierdzenie dyrektora, zdjęcia


5. Zamieszczenie planu rozwoju na portalu internetowym


Zamieszczenie planu na stronie internetowej www.literka.pl


X 2007


Zaświadczenie


6. Wykonywanie comiesięcznego biuletynu dla rodziców


Redagowanie i wydawanie gazetki informacyjnej dla rodziców


Na bieżąco


Biuletyny


4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593,§7 ust. 2 pkt 4)


Zadania do wykonania

Formy i sposoby realizacji

Termin realizacji

Sposób dokumentowania


1. Aktualizacja wiedzy z wymienionych dziedzin poprzez aktywne samokształcenie


Studiowanie literatury przedmiotu


Cały staż


Wykaz lektur, notatki


2. Umiejętne stosowanie wiedzy do rozwiązywania bieżących problemów


Rozwiązywanie konfliktów, integrowanie grupy, zapobieganie agresji poprzez wprowadzanie metod aktywizujących w pracy dydaktycznej


Na bieżąco


Wpisy w dzienniku



5. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staz (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593,§7 ust. 2 pkt 5)
 


Zadania do wykonania

Formy i sposoby realizacji

Termin realizacji

Sposób dokumentowania


1. Analiza przepisów prawa oświatowego


Zapoznanie się z aktami prawnymi


Okres stażu


Akty prawne


2. Studiowanie dokumentacji przedszkolnej, ustawy o systemie oświaty, Karty Nauczyciela


Dokładna analiza dokumentów przedszkola– statutu, planów, regulaminów i programów


Okres stażu


Notatki, wykaz dokumentów


3. Aktualizowanie znajomości przepisów dotyczących konkretnych zadań


Organizowanie wycieczek, wyjść z uwzględnieniem obowiązujących przepisów


Cały staż
 


Wpisy w dzienniku zajęć, scenariusze wyjść i wycieczek
 


4. Aktualizowanie wiedzy dotyczącej rozwoju dzieci w zależności do wieku


Studiowanie literatury dotyczącej rozwoju dzieci w wieku od 3 do 6 lat


Okres stażu


Notatki


Beata Lewalska-Łabul

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin