Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego na nauczyciela mianowanego
Data dodania: 2007-10-27 09:39:40
Literka polecaKalendarz nauczyciela na rok szkolny 2009/10
Jestem nauczycielem kontraktowym, pracuję w Przedszkolu Publicznym w Elblągu. Staż rozpoczęłam 1 września 2007 roku. Przedstawiony plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego został zatwierdzony przez Dyrektora Placówki a został napisany zgodnie z Ustawą z dnia 26 stycznia 1982 roku (Karta Nauczyciela) i Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku, w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Pracę swoją zamieszczam, w celu realizacji swoich zamierzeń z plan rozwoju.
Beata Lewalska-ŁabulElbląg, 1 września 2007Nauczyciel kontraktowyPrzedszkole nr 33 w Elblągu Plan rozwoju zawodowegoNa stopień nauczyciela mianowanegoOpracowany na okres stażu od 1.09.2007 do 31.05.2010Akty prawne: -Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku, Karta Nauczyciela -Rozporządzenie Ministra Edukacji i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku, w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Opiekun stażu: Marzena Juchniewicz– nauczyciel dyplomowany Wymagania egzaminacyjne niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego
1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593,§7 ust. 2 pkt 1)
Zadania do wykonania
Formy i sposoby realizacji
Termin realizacji
Sposób dokumentowania
1.Poznanie procedury awansu zawodowego
Analiza dokumentów prawnych, śledzenie stron internetowych MEN, KO
Okres stażu
Pan rozwoju, teczka„awansu zawodowego”
2. Uczestniczenie w różnych instytucjonalnych i pozainstytucjonalnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje i umiejętności
Warsztaty metodyczne, kursy doskonalące, czytanie literatury pedagogicznej, śledzenie stron internetowych (m.in. przedszkolek.pl, literka.pl,)
Zaświadczenia, potwierdzenia, notatki
3. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu, systematyczna współpraca z opiekunem
Rozmowa, ustalenie zasad współpracy Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i innych nauczycieli Analiza i ocena działań
IX 2007 Okres stażu Okres stażu Okres stażu
Kontrakt, harmonogram Scenariusze zajęćScenariusze zajęć Sprawozdanie
4. Aktywne uczestnictwo w WDN
Udział w szkoleniach rady pedagogicznej Przeprowadzenie szkolenia na temat wynikający z potrzeb przedszkola
Na bieżąco W czasie trwania stażu
Protokoły Materiały i opracowania
5. Tworzenie własnego warsztatu pracy
Gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych
Na bieżąco
Materiały, pomoce, scenariusze zajęć, scenariusze przedstawień, notatki
6. Prowadzenie dokumentacji przedszkolnej
Wpisy w dzienniku zajęć, założenie i prowadzenie teczek: współpracy z rodzicami i obserwacji dziecka, tygodniowe plany pracy
Dziennik zajęć, plany pracy, teczki: współpracy i obserwacji dziecka
2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593,§7 ust. 2 pkt 2)
1. Poznanie środowiska dzieci i ich rodziców
Obserwacja, zebrania z rodzicami, spotkania indywidualne wynikających z zainteresowania rodziców i potrzeb Przeprowadzenie ankiet
Notatki, podsumowania półroczne, protokoły spotkań, listy obecności, ankiety
2. Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań dzieci
Obserwacja, rozmowy z rodzicami i dziećmi, organizowanie zajęć na interesujące dzieci tematy
Notatki, adnotacje w dziennikach zajęć
3. Współpraca ze specjalistycznymi poradniami
Ponowne nawiązanie współpracy Korzystanie z wiedzy i doświadczenia pedagoga, psychologa i logopedy do rozwiązywania problemów
Wrzesień 2007 Na bieżąco
Rozmowy indywidualne Notatki, adnotacje w dziennikach zajęć
4. Udział w realizacji programów profilaktycznych
Prowadzenie i organizowanie zajęć
Scenariusze, notatki, wpisy w dzienniki zajęć
5. Podejmowanie współpracy z instytucjami wspomagającymi przedszkole
Nawiązanie współpracy z muzeum, biblioteką, kinami i teatrem Nawiązanie współpracy ze Strażą Pożarna i Policją
Okres stażu Okres stażu
Adnotacje w dziennikach zajęć, plany współpracy z instytucjami– potwierdzenia dyrektora
6. Pozyskiwanie środków materialnych na rzecz lepszego funkcjonowania grupy i placówki
Wyszukiwanie sponsorów
Potwierdzenia sponsorów i dyrektora
7. Praca z dziećmi z trudnościami
Prowadzenie zajęć dydaktyczno– wychowawczych
Cały staż
Notatki, wpisy w dzienniku
8. Opieka nad dziećmi zdolnymi
Prowadzenie zajęć dla dzieci zdolnych
9. Organizowanie i przygotowywanie imprez przedszkolnych
Opracowywanie scenariuszy, materiałów i dekoracji do imprez, praca z dziećmi
Wg harmonogramu
Scenariusze, adnotacje w dzienniku zajęć, zdjęcia
10. Współpraca z innymi nauczycielami
Nawiązanie współpracy z innymi nauczycielami z innych placówek
Notatki, adnotacje w dzienniku zajęć, podziękowania, potwierdzenie dyrektora
11. Wdrażanie nowatorskich form pracy z dziećmi
Studiowanie literatury, udział w warsztatach, surfowanie w Internecie
Notatki, zaświadczenia
12. Branie udziału z dziećmi w konkursach, festiwalach, organizowanych przez inne przedszkola i różne instytucje
Przygotowywanie dzieci do konkursów, wystąpień, festiwali i spartakiad
Notatki, zdjęcia, zaświadczenia, podziękowania, potwierdzenia dyrektora
13. Pełnienie funkcji koordynatora do spraw wdrażania wszelkich akcji na terenie placówki
Wyszukiwanie i wdrażanie w placówce akcji społecznych: m.in. Czysty Elbląg, Cała Polska Czyta Dzieciom– wstąpienie do Klubu Czytających Przedszkoli
Potwierdzenie dyrektora, zaświadczenia
3. Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593,§7 ust. 2 pkt 3)
1. Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej
Opracowywanie dokumentacji i pomocy dydaktycznych Tworzenie prezentacji multimedialnych
Na bieżąco Okres stażu
Dokumentacja Prezentacja
2. Prowadzenie założonej przeze mnie strony internetowej przedszkola
Publikowanie zdjęć i tekstów na przedszkolnej stronie www.przedszkole.rodzinne.prv.pl
Zdjęcia, strona internetowa, potwierdzenie dyrektora
3. Administrowanie poczty przedszkolnej slonko11111@wp.pl
Odbieranie maili przedszkolnych, korenspondencja z rodzicami
Potwierdzenie dyrektora
4.Zorganizowanie i prowadzenie zajęć dodatkowych z informatyki dla dzieci innych grup
Nauka dzieci podstawowych czynności przy obsłudze komputera, zapoznanie dzieci z programem Point, Microsoft Word
Potwierdzenie dyrektora, zdjęcia
5. Zamieszczenie planu rozwoju na portalu internetowym
Zamieszczenie planu na stronie internetowej www.literka.pl
X 2007
Zaświadczenie
6. Wykonywanie comiesięcznego biuletynu dla rodziców
Redagowanie i wydawanie gazetki informacyjnej dla rodziców
Biuletyny
4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593,§7 ust. 2 pkt 4)
1. Aktualizacja wiedzy z wymienionych dziedzin poprzez aktywne samokształcenie
Studiowanie literatury przedmiotu
Wykaz lektur, notatki
2. Umiejętne stosowanie wiedzy do rozwiązywania bieżących problemów
Rozwiązywanie konfliktów, integrowanie grupy, zapobieganie agresji poprzez wprowadzanie metod aktywizujących w pracy dydaktycznej
Wpisy w dzienniku
5. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staz (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593,§7 ust. 2 pkt 5)
1. Analiza przepisów prawa oświatowego
Zapoznanie się z aktami prawnymi
Akty prawne
2. Studiowanie dokumentacji przedszkolnej, ustawy o systemie oświaty, Karty Nauczyciela
Dokładna analiza dokumentów przedszkola– statutu, planów, regulaminów i programów
Notatki, wykaz dokumentów
3. Aktualizowanie znajomości przepisów dotyczących konkretnych zadań
Organizowanie wycieczek, wyjść z uwzględnieniem obowiązujących przepisów
Wpisy w dzienniku zajęć, scenariusze wyjść i wycieczek
4. Aktualizowanie wiedzy dotyczącej rozwoju dzieci w zależności do wieku
Studiowanie literatury dotyczącej rozwoju dzieci w wieku od 3 do 6 lat
Notatki
Beata Lewalska-Łabul
monika2804m