plan roczny 2011-2012.doc

(116 KB) Pobierz

 

Obszar: działalność dydaktyczna, wychowawcza i opiekuńcza

Cel

Zadanie/sposób realizacji

Osoba

odpowiedzialna

Termin realizacji

Doskonalenie systemu wychowawczego przedszkola

Realizacja tematów kompleksowych sprzyjających zrozumieniu przez dzieci  wartości i kształcenie umiejętności odróżniania dobra od zła

 

 

Cały rok

Opracowanie „Przedszkolnego kodeksu przedszkolaka” i umieszczenie w holu przedszkola jako informacji dla rodziców i gości przedszkola o systemie wychowawczym przedszkola

 

 

XI 2011

Zawarcie kontraktów grupowych obejmujących normy zachowania i postępowania – przygotowanie formy graficznej na salach

 

IX 2011

Wspieranie rodziców w wychowywaniu dzieci – przygotowanie i powielenie  materiałów dla rodziców :

·         Adaptacja do przedszkola

·         Agresja

·         Nadpobudliwość

·         Nieposłuszeństwo

·         Jak wspierać dziecko w osiąganiu gotowości szkolnej

 

 

 

 

Promocja zdrowego stylu życia oraz aktywności ruchowej dzieci

 

 

 

 

 

Codzienna realizacja ćwiczeń porannych

 

 

Systematyczne stosowanie zestawów zabaw ruchowych (5,6l  - zestawów ćwiczeń gimnastycznych)

 

 

Cały rok

Codzienna realizacja zabaw ruchowych – minimum dwie zabawy dziennie

 

Cały rok

Organizacja dnia promującego aktywność ruchową - Dzień Sportu w udziałem lekarza, pielęgniarki, logopedy (porady dla rodziców)

 

 

 

IV 2012

 

Obszar: procesy zachodzące w przedszkolu

Cel

Zadanie

Osoba odpowiedzialna

Termin realizacji

Tworzenie systemu działań na rzecz  środowiska naturalnego

Sprzątanie Świata

 

IX 2011

Opracowanie i realizacja projektu „Małe dzieci segregują śmieci”

 

 

III 2012

Promocja wśród rodziców akcji antynikotynowej – plakat informacyjny

 

 

 

Dni Ziemi -

·         przemarsz ulicami miasta z hasłami

·         wystawa plastyczna „Rośliny i zwierzęta w naszym ogrodzie”

·         przedszkolny przegląd piosenki ekologicznej

 

 

 

 

IV 2012

Zbiórka:

·         baterii,

·         puszek ALU

·         makulatury

·         nakrętek

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

Budowanie systemu pomocy psychologiczno pedagogicznej

Ustalenie sposobu i narzędzi prowadzenia obserwacji pedagogicznych

 

 

 

X 2011

Prowadzenie obserwacji pedagogicznych wg przyjętych narzędzi :

- wstępne

- końcowe

 

X 2011

 

V 2012

Realizacja zasady indywidualizacji podczas zajęć dydaktycznych

 

Cały rok

Prowadzenie i dokumentowanie wspomagania i korygowania rozwoju dzieci 5,6 - letnich

 

Cały rok

Badanie efektów w odniesieniu do dzieci objętych wspomaganiem i korygowaniem rozwoju – powtórne badanie gotowości szkolnej

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin