Obszar: działalność dydaktyczna, wychowawcza i opiekuńcza
Cel
Zadanie/sposób realizacji
Osoba
odpowiedzialna
Termin realizacji
Doskonalenie systemu wychowawczego przedszkola
Realizacja tematów kompleksowych sprzyjających zrozumieniu przez dzieci wartości i kształcenie umiejętności odróżniania dobra od zła
Cały rok
Opracowanie „Przedszkolnego kodeksu przedszkolaka” i umieszczenie w holu przedszkola jako informacji dla rodziców i gości przedszkola o systemie wychowawczym przedszkola
XI 2011
Zawarcie kontraktów grupowych obejmujących normy zachowania i postępowania – przygotowanie formy graficznej na salach
IX 2011
Wspieranie rodziców w wychowywaniu dzieci – przygotowanie i powielenie materiałów dla rodziców :
· Adaptacja do przedszkola
· Agresja
· Nadpobudliwość
· Nieposłuszeństwo
· Jak wspierać dziecko w osiąganiu gotowości szkolnej
Promocja zdrowego stylu życia oraz aktywności ruchowej dzieci
Codzienna realizacja ćwiczeń porannych
Systematyczne stosowanie zestawów zabaw ruchowych (5,6l - zestawów ćwiczeń gimnastycznych)
Codzienna realizacja zabaw ruchowych – minimum dwie zabawy dziennie
Organizacja dnia promującego aktywność ruchową - Dzień Sportu w udziałem lekarza, pielęgniarki, logopedy (porady dla rodziców)
IV 2012
Obszar: procesy zachodzące w przedszkolu
Zadanie
Osoba odpowiedzialna
Tworzenie systemu działań na rzecz środowiska naturalnego
Sprzątanie Świata
Opracowanie i realizacja projektu „Małe dzieci segregują śmieci”
III 2012
Promocja wśród rodziców akcji antynikotynowej – plakat informacyjny
Dni Ziemi -
· przemarsz ulicami miasta z hasłami
· wystawa plastyczna „Rośliny i zwierzęta w naszym ogrodzie”
· przedszkolny przegląd piosenki ekologicznej
Zbiórka:
· baterii,
· puszek ALU
· makulatury
· nakrętek
Budowanie systemu pomocy psychologiczno pedagogicznej
Ustalenie sposobu i narzędzi prowadzenia obserwacji pedagogicznych
X 2011
Prowadzenie obserwacji pedagogicznych wg przyjętych narzędzi :
- wstępne
- końcowe
V 2012
Realizacja zasady indywidualizacji podczas zajęć dydaktycznych
Prowadzenie i dokumentowanie wspomagania i korygowania rozwoju dzieci 5,6 - letnich
Badanie efektów w odniesieniu do dzieci objętych wspomaganiem i korygowaniem rozwoju – powtórne badanie gotowości szkolnej
...
joan631