obszar 2.doc

(64 KB) Pobierz
Obszar II (określony w załączniku do rozporządzenia) – Procesy zachodzące w przedszkolu służące jego rozwojowi

 

Obszar II Procesy zachodzące w przedszkolu służące jego rozwojowi

 

Wymagania

Oferta programowa umożliwia realizację podstawy programowej

 

Cel ewaluacji

wymagania

Szczegółowy obszar ewaluacji

Forma ewaluacji

Narzędzia

Termin

Osoba odpowiedzialna

Pozyskanie informacji o stopniu realizacji podstawy programowej w przedszkolu

Oferta programowa przedszkola uwzględnia potrzeby psychofizyczne, zainteresowania dzieci i potrzeby rodziców

Analiza programów i planów pracy

 

Obserwacja dzieci

 

Analiza opinii rodziców

Plany pracy

 

Arkusz obserwacji

 

Kwestionariusz ankiety dla rodziców

IX 2011

 

I 2012

 

 

Proces edukacyjny ma charakter zorganizowany

 

Cel ewaluacji

wymagania

Szczegółowy obszar ewaluacji

Forma ewaluacji

Narzędzia

Termin

Osoba odpowiedzialna

Pozyskanie informacji o organizacji procesu edukacyjnego w przedszkolu

Nauczyciele planują i organizują proces edukacyjny zgodnie podstawą programową

Analiza dokumentacji nauczycieli

 

 

 

Hospitacje zajęć

 

 

 

 

 

Arkusz analizy dokumentacji nauczycieli

 

 

 

Analiza arkusza hospitacji

Wg harmonogramu kontroli

dokumentacji

 

 

wg harmonogramu hospitacji

 

 

 

 

 

 

 

Nauczyciele w planowaniu procesu edukacyjnego uwzględniają wyniki prowadzonej ewaluacji bieżącej w kontekście osiągnięć i zainteresowań dzieci, efektywności wykorzystywanych metod

Analiza dokumentacji nauczycieli

 

 

Arkusz analizy dokumentacji

 

 

Wg harmonogramu kontroli

dokumentacji

 

 

 

Pozyskanie informacji o organizacji procesu edukacyjnego w przedszkolu

Nauczyciele wykorzystują różnorodne środki dydaktyczne i formy pracy w organizacji procesu edukacyjnego

Obserwacja zajęć

 

Analiza dokumentacji nauczycieli

Arkusz hospitacji

 

 

Wg planu hospitacji

 

Wg harmonogramu kontroli dokumentacji

 

 

Proces edukacyjny jest efektem współdziałania nauczycieli

 

Cel ewaluacji

wymagania

Szczegółowy obszar ewaluacji

Forma ewaluacji

Narzędzia

Termin

Osoba odpowiedzialna

Pozyskanie informacji o stopniu i efektywności współpracy nauczycieli

Nauczyciele zespołowo opracowują nowe przedsięwzięcia służące edukacji w przedszkolu, poszerzeniu oferty edukacyjnej przedszkola

Monitoring działań nauczycieli

Arkusz monitoringu

Wg planu monitorowania

 

 

Kształtuje się postawy wychowanków

 

Cel ewaluacji

wymagania

Szczegółowy obszar ewaluacji

Forma ewaluacji

Narzędzia

Termin

Osoba odpowiedzialna

Pozyskanie informacji o organizacji procesu wychowawczego w przedszkolu

Nauczyciele kształtują postawy wychowanków zgodnie z przyjętą koncepcją pracy przedszkola

Analiza dokumentacji nauczycieli

 

 

 

 

Obserwacja zajęć

Arkusz analizy dokumentacji nauczycieli

 

 

 

 

Arkusz hospitacji

Wg harmonogramu kontroli

dokumentacji

 

 

 

Wg planu hospitacji

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin