Obszar II – Procesy zachodzące w przedszkolu służące jego rozwojowi
Wymagania
Oferta programowa umożliwia realizację podstawy programowej
Cel ewaluacji
wymagania
Szczegółowy obszar ewaluacji
Forma ewaluacji
Narzędzia
Termin
Osoba odpowiedzialna
Pozyskanie informacji o stopniu realizacji podstawy programowej w przedszkolu
Oferta programowa przedszkola uwzględnia potrzeby psychofizyczne, zainteresowania dzieci i potrzeby rodziców
Analiza programów i planów pracy
Obserwacja dzieci
Analiza opinii rodziców
Plany pracy
Arkusz obserwacji
Kwestionariusz ankiety dla rodziców
IX 2011
I 2012
Proces edukacyjny ma charakter zorganizowany
Pozyskanie informacji o organizacji procesu edukacyjnego w przedszkolu
Nauczyciele planują i organizują proces edukacyjny zgodnie podstawą programową
Analiza dokumentacji nauczycieli
Hospitacje zajęć
Arkusz analizy dokumentacji nauczycieli
Analiza arkusza hospitacji
Wg harmonogramu kontroli
dokumentacji
wg harmonogramu hospitacji
Nauczyciele w planowaniu procesu edukacyjnego uwzględniają wyniki prowadzonej ewaluacji bieżącej w kontekście osiągnięć i zainteresowań dzieci, efektywności wykorzystywanych metod
Arkusz analizy dokumentacji
Nauczyciele wykorzystują różnorodne środki dydaktyczne i formy pracy w organizacji procesu edukacyjnego
Obserwacja zajęć
Arkusz hospitacji
Wg planu hospitacji
Wg harmonogramu kontroli dokumentacji
Proces edukacyjny jest efektem współdziałania nauczycieli
Pozyskanie informacji o stopniu i efektywności współpracy nauczycieli
Nauczyciele zespołowo opracowują nowe przedsięwzięcia służące edukacji w przedszkolu, poszerzeniu oferty edukacyjnej przedszkola
Monitoring działań nauczycieli
Arkusz monitoringu
Wg planu monitorowania
Kształtuje się postawy wychowanków
Pozyskanie informacji o organizacji procesu wychowawczego w przedszkolu
Nauczyciele kształtują postawy wychowanków zgodnie z przyjętą koncepcją pracy przedszkola
joan631