Dobrze mieć przyjaciela.doc

(26 KB) Pobierz

 

Temat: Dobrze mieć przyjaciela

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ

 

1.      Słuchanie opowiadania D. Niewoli „Chcę mieć przyjaciela”

 

Mam na imię Nosalek. Tak nazwały mnie przedszkolaki, bo mój ogromy, czerwony i wesoły nochal sterczy jak u Pinokia. Jestem pajacem i zajmuję miejsce na największej wersalce w przedszkolnym kąciku lalek. Obok mnie mieszka misio – Krzysio, który ma oczy z guzików – jedno zielone, a drugie granatowe.

Powiem wam w sekrecie, że Krzyś był kiedyś bardzo smutnym misiakiem.  Siedział tak sobie na wersalce i siedział. I nikt nie chciał się z nim bawić.

Dziewczynki tuliły lalki w pięknych sukienkach, woziły je na spacery wózkami i karmiły plastelinowymi ciasteczkami. Chłopcy byli zajęci budowaniem garaży i autostrad dla samochodów.

A miś – siedział na tej swojej wersalce i wzdychał :

- Kiedy ktoś mnie przytuli?

Raz nawet odważył się i wyszeptał:

- Basiu, zabierz mnie na spacerek.

Ale dziewczynka albo nie usłyszała, albo nie miała ochoty spacerować.

- To przez te twoje śmieszne oczy – mówiły lalki. – Jedno inne, drugie inne!

- Ale przecież serduszko mam takie samo jak wszystkie misie: pluszowe – szeptał Krzyś i wycierał smutne łezki, które kapały z granatowych oczu.

Nawet lalki nie chciały z nim rozmawiać.

Właśnie wtedy do przedszkolnej sali przyszedłem ja, Nosalek. Posadzono mnie obok misia – Krzysia, który uśmiechnął się do mnie i nieśmiało spytał:

- Będziemy przyjaciółmi?

- Na pewno - krzyknąłem uradowany, bo też bardzo chciałem mieć przyjaciela.

- Naprawdę? – spytał zdziwiony Krzyś. – Bo ja mam takie śmieszne oczy.

- A ja mam duży nos – roześmiałem się. Chwyciłem misia za pluszową łapkę.

Mocno, ile tylko miałem siły.

 

2.      Rozmowa na temat treści:

- Kto opowiadał o tym, jak zdobył przyjaciela?

- Kim był przyjaciel Nosalka?

- Dlaczego nikt nie bawił się z misiem?

- Jak wtedy czuł się miś?

- Czy dobrze jest mieć przyjaciela?

- Co znaczy słowo „przyjaciel”?

 

3.      Wypowiedzi dzieci na temat tego, czy mają przyjaciół, kim oni są, jak wyglądają.

 

4.      Zabawa Róbmy to razem: Dzieci dobierają się w pary, a nauczyciel mówi jakie czynności mają wspólnie wykonać (np. Złapcie się za ręce i podnieście je do góry itp.).

 

5.      Wykonanie znaczka dla kolegi z grupy (5-latki)

 

6.      Zabawa orientacyjno – porządkowa Zapamiętaj swoją parę.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin