kon mat 2 etap(2).doc

(41 KB) Pobierz

SZKOLNY  KONKURS  MATEMATYCZNY  „W  KRAINIE  LICZB”

DLA  UCZNIÓW  KLAS  DRUGICH ( etap II )

 

 

Imię i nazwisko …….......................…………………………………………….klasa ……..

 

 

 

1.     Ola ułożyła w sześciu pudełkach bombki i pierniczki na choinkę. Poukładała je osobno

i napisała na nich liczbę znajdujących się w środku bombek i pierniczków.

To pudełko podaruję Ali - powiedziała. Zostanie mi wtedy o 20 więcej bombek niż pierników.

Pomyśl i odpowiedz, które pudełko miała na myśli Jola?

 

 

 

2.     Zastąp przedstawione na rysunku figury liczbami 1, 2, 3, 5 w taki sposób, aby można było wykonać działania zarówno w trzech rzędach, jak i w trzech kolumnach. Pamiętaj, że takiej samej figurze przyporządkowana jest ta sama liczba.



 

 

3.     W drodze do teatru uczniowie maszerują trójkami. Patryk, Mateusz i Bartek zauważyli, że maszerują jako siódma trójka licząc od początku kolumny, zaś jako piąta trójka od końca. Ilu uczniów szło do teatru ?

 

A)  24                        B)  33                         C)  30                         D)  36

 

 

4.     Ile jest liczb dwucyfrowych, w których cyfra jedności jest o 5 mniejsza od cyfry dziesiątek ?

 

A) 3                            B) 5                             C) 6                           D) 4

 

 

5.     Pomyślałam pewną liczbę. Podzieliłam ją przez 3.Od wyniku odjęłam 4 i otrzymałam 5.

O jakiej liczbie pomyślałam ?

 

A) 9                            B) 15                          C) 27                        D) 30

 

 

6.     Od sumy liczb 26 i 19 odejmij iloczyn liczb 3 i 9.

 

 

……………………………………………………………………………………………….

 

 

7.     Różnica dwóch liczb jest równa 17. Jedną z tych liczb jest 25. Ile może wynosić druga liczba ?

 

A) 2 lub 8                       B) 7 lub 42                   C) 42 lub 8                      D) 7 lub 8

 

 

8.     Wstaw nawiasy tak, by równości były prawdziwe.

 

 

4 3 + 2 = 20                    12 : 4 + 2 = 2  

           

              4 + 3 2 = 14                     4 – 3 2 = 2

    

                            12 + 4 : 2 = 8                        4 ∙ 3 – 2 = 4    

         

              12 : 4 – 2 = 6                    12 – 4 : 2 = 4

 

 

9.     Ile kwadratów widzisz na tym rysunku ?

 

                                     

A) 9                                   B) 10                             C) 14                             D) 15

 











Zgłoś jeśli naruszono regulamin