Potrafię korzystać z urządzeń technicznych
EDUKA
CJA
SYTUACJE EDUKACYJNE
UMIEJĘTNOŚCI
UMYSŁOWA
· Zabawa dydaktyczna „Pożyteczne urządzenia”.
· Zabawa dydaktyczna „Rozmowa telefoniczna”.
· Wprowadzenie litery E,e na podstawie wyrazu „ekran”.
· Zabawy teatralne : „Niezwykłe radio”, „Ulubiony program telewizyjny”.
· Zabawa matematyczna „Kto szuka, ten znajdzie”.
· Zainteresowanie dzieci światem techniki, sposobem funkcjonowania i zastosowaniem niektórych urządzeń technicznych.
· Dokonywanie analizy i syntezy wzrokowej, kreatywne myślenie, współpraca w zespole, rozwijanie plastyki ciała.
· Próby tworzenia dialogu, wyzwalanie twórczej aktywności werbalnej, próby obsługi aparatu telefonicznego stacjonarnego.
· Doskonalenie słuchu fonematycznego, umiejętność współpracy w zespole, rozpoznawanie litery E,e spośród innych.
· Inspirowanie dzieci do twórczości słownej i ruchowej, wczucie się w swoją rolę i zaprezentowanie swojej propozycji przed całą grupą.
· Przeliczanie elementów w zakresie liczby 10. Porównywanie różnych zbiorów przez łączenie w pary – utrwalenie pojęcia „para”.
RUCHOWA
R
· Ćwiczenia poranne zestaw nr10 własny.
· Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr V (wł.)
Przybory: ławeczka, woreczek.
· Zabawy ruchowe
- orient. - porządk. „Wyścigi zaprzęgów”.
- z elem. biegu „ Kto szybciej dowiezie bagaż”.
- z elem. celowania : „Kto przewróci klocek”
· „Rysowanie oburącz”- zabawy wg
Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona
· Kształcenie koordynacji ruchowo – wzrokowej . Doskonalenie skoków na jednej nodze.
· Doskonalenie chodu po zwężonym torze prostym i krętym z przyborem w rękach.
· Sprawne ustawianie się w parach na sygnał słowny.
· Doskonalenie szybkiej reakcji i orientacji.
· Przyjmowanie prawidłowej postawy podczas toczenia.
· Ćwiczenia na przekraczanie linii środka.
· Spacery po najbliższej okolicy.
· Dostrzeganie zmian w otaczającym krajobrazie
ESTETYCZNA
· Słuchanie piosenki śpiewanej przez Agnieszkę Pabisiak z płyty „Mój świat” pt. „ Polka Komputerowa”.
· „Listopad”, „Rozśpiewany blok” – dowolne zabawy do słuchanej piosenki.
· Zabawy z gazetami – naśladowanie szumu odkurzacza i miksera.
· Zagadki muzyczne.
· Słuchanie piosenki do nauki pt. „Kolorowy
deszcz” A. Galicy.
· Rozmowa na temat piosenki, pobudzenie wyobraźni. Określenie charakteru piosenki : wolna, szybka, wesoła, smutna.
· Wyrażanie własnych emocji gestem, ruchem i mimiką.
· Prawidłowe posługiwanie się niekonwencjonalnym przyborem muzycznym.
· Rozpoznawanie piosenek wygrywanych na instrumentach perkusyjnych , nuconych, na podstawie wystukiwanego rytmu.
· Poznanie słów i melodii nowej piosenki, pobudzenie wyobraźni.
ESTETYCZNA.
· Budowanie z klocków drewnianych i plastikowych dowolnych sprzętów technicznych.
· Malowanie farbami akwarelowymi na temat dowolny na dużym formacie .
· „Mój komputer” – technika origami kwadratowe.
· Ćwiczenia graficzne – praca z książką „Mój świat” cz.I, s.36,37.
· Doskonalenie drobnych ruchów palców podczas naklejania i konstruowania urządzenia telewizyjnego, rozwijanie wyobraźni.
· Rozwijanie pomysłowości i własnej inwencji twórczej dziecka.
· Doskonalenie sprawności manualnych rąk . Wyrażanie w formie plastycznej swoich pragnień i marzeń.
· Próby składania kwadratów na połowę, naklejanie tworząc kompozycję zamkniętą.
· Rozwijanie ruchu okrężnego ręki, ćw. koordynacji wzrokowo – ruchowej.
Hel53land