Temat
U
R
Z
Ą
D
E
N
I
A
T
C
H
W
S
Y
O
M
„Kupujemy urządzenia techniczne”- rozmowa przy ilustracjach . Zapoznanie z wyglądem i przeznaczeniem podstawowych urządzeń technicznych, które są w każdym domu i ułatwiają człowiekowi pracę;
„Życie dawniej i dziś”- przybliżenie dzieciom rozwoju historycznego pewnych urządzeń technicznych ułatwiających człowiekowi życie
Wycieczka do kuchni przedszkolnej w poszukiwaniu urządzeń technicznych
Pomagamy sprzątać” – ćwiczenia ortofoniczne.- naśladowanie odgłosów różnych urządzeń.
Sklep AGD”- album urządzeń technicznych - wycinanie z różnych folderów i reklam urządzeń i naklejanie .
Skąd się bierze cień?” – zabawa dydaktyczna. Zapoznanie dzieci ze zjawiskiem powstawania cienia i odbijanie promieni świetlnych.
Zabawa ruchowa z elementem obrotu „Mikser, pralka, wiertarka”
„ Jak Ola pomagała mami”- historyjka obrazkowa – przybliżenie skutków nie właściwego korzystania ze sprzętu AGD
Kto cię woła?” – zabawa dydaktyczna – rozpoznawanie kolegów po głosie
. „Popatrz w prawo, popatrz w lewo…” rozpoznawanie i nazywanie kierunków: w prawo, w lewo podczas odszukiwania różnych urządzeń ukrytych w sali;
Zagadki - odgadywanie zagadek o tematyce technicznej;
„Pożyteczne urządzenia”- nauka wiersza Cz. Janczarskiego.
„Umiem liczyć”- zabawy i ćwiczenia matematyczne
„Jak daleko pojechał samochód?”- zabawa dydaktyczna
„Wszystko jest muzyką”- zapoznanie z melodią i słowami piosenki
Zabawy z literą ............w opracowaniu o piosenkę metodą dobrego startu
- zna podstawowe urządzenia techniczne, nazywa je, określa ich przeznaczenie, wie
jak działają;
- wie co to jest energia elektryczna i do czego jest potrzebna;
- zna zasady bezpiecznego posługiwania się niektórymi, wie których nie wolno mu
używać i dlaczego;
- chętnie poznaje historię cywilizacji, dostrzega znaczenie postępu;
- zna kilka nazw dawnych urządzeń technicznych;
- segreguje przedmioty wg ich przeznaczenia;
- rozpoznaje i nazywa urządzenia techniczne,
- potrafi opisać jaką pełnią funkcję w życiu człowieka
- poprawnie wybrzmiewa grupy podanych głosek;
- poprawnie i bezpiecznie posługuje się nożyczkami;
- grupuje urządzenia wg określonego kryterium
- potrafi sklasyfikować przedmioty ze względu na stopień przezroczystości. - rozumie pojęcie cień. - potrafi sformułować prosty wniosek. - potrafi współdziałać w grupie podczas zabawy. - rozumie znaczenie bezpieczeństwa podczas zabaw z urządzeniami technicznymi.
- prawidłowo naśladuje ruchem i głosem działanie sprzętu domowego ,
- zachowuje ostrożność w czasie zabawy,
- przestrzega ustalonych reguł zabawy
- zna ogólne zasady bezpiecznego posługiwania się niektórymi urządzeniami, wie których urządzeń nie wolno mu samemu obsługiwać i dlaczego;
- wyciąga poprawne wnioski z historyjki obrazkowej i opowiadania;
- myśli logicznie, rozwiązuje problemy;
- rozpoznaje po głosie swoich kolegów
- doskonali swoją spostrzegawczość i analizę słuchową
- rozpoznaje i nazywa kierunki;
- tworzy zbiory przedmiotów kierując się cechą przeznaczenia;
- dokonuje analizy i syntezy własnych wiadomości, wyciąga wnioski;
- uważnie słucha tekstu literackiego,
- dokonuje analizy tekstu i swobodnie wypowiada się na jego temat ,
- doskonali swoją pamięć i poprawną dykcję
- poprawnie przelicza elementy zbioru, określa równoliczność;
- liczy w zakresie 10;
- rozwiązuje proste działania matematyczne
- orientuje się na kartce papieru – wie gdzie jest góra, dół, prawy górny róg, itp.;
- dokonuje porównań odległości i nazywa je opisowo;
- rozumie i stosuje pojęcia: w prawo, w lewo, do góry, prosto itp.;
- uważnie słucha i różnicuje różne gatunki muzyki, a także wypowiada się na ich temat;
- zna pojęcia: zwrotka, refren, i potrafi wskazać je w piosence;
- realizuje rytm różnymi sposobami;
- chętnie śpiewa znane piosenki;
- prawidłowo wykonuje czynności ruchowe we właściwym czasie i przestrzeni,
- utrwala prawidłowe nawyki ruchowe podczas czynności graficznych, przestrzegać
kolejności i kierunki ruchów w przestrzeni
- za pomocą ruchu poprawnie odtwarza tempo i charakter muzyki
- odczuwa radość z bycia koleżeńskim i uczynnym
Hel53land