Urządzenia techniczne w naszych domach-5,6l.doc

(40 KB) Pobierz

Temat

Zadania dla dzieci i formy pracy

Przewidywane osiągnięcia dzieci

 

U

R

Z

Ą

D

Z

E

N

I

A

 

T

E

C

H

N

I

C

N

E

 

W

 

N

A

S

Y

C

H

 

    D

O

M

A

C

H

 

U

R

Z

Ą

D

Z

E

N

I

A

 

T

E

C

H

N

I

C

N

E

 

W

 

N

A

S

Y

C

H

 

    D

O

M

A

C

H

 

 

„Kupujemy urządzenia techniczne”- rozmowa przy ilustracjach . Zapoznanie z wyglądem i przeznaczeniem podstawowych urządzeń technicznych, które są w każdym domu i ułatwiają człowiekowi pracę;

 

 

„Życie dawniej i dziś”- przybliżenie dzieciom rozwoju historycznego pewnych urządzeń technicznych ułatwiających człowiekowi życie

 

Wycieczka do kuchni przedszkolnej w poszukiwaniu urządzeń technicznych

 

Pomagamy sprzątać” – ćwiczenia ortofoniczne.- naśladowanie odgłosów różnych urządzeń.

 

Sklep AGD”- album urządzeń technicznych - wycinanie z  różnych folderów i reklam urządzeń i naklejanie  .

 

Skąd się bierze cień?” – zabawa dydaktyczna.  Zapoznanie dzieci ze zjawiskiem powstawania cienia i odbijanie promieni świetlnych.

 

 

 

Zabawa ruchowa z elementem  obrotu „Mikser, pralka, wiertarka”

 

 

 

„ Jak Ola pomagała mami”- historyjka obrazkowa przybliżenie skutków nie właściwego korzystania ze sprzętu AGD

 

 

Kto cię woła?” – zabawa dydaktyczna – rozpoznawanie kolegów po głosie

 

.Popatrz w prawo, popatrz w lewo…” rozpoznawanie i nazywanie kierunków: w prawo, w lewo podczas odszukiwania różnych urządzeń ukrytych w sali;

 

 

Zagadki - odgadywanie zagadek o tematyce technicznej;

 

 

„Pożyteczne urządzenia”- nauka wiersza Cz. Janczarskiego.

 

 

„Umiem liczyć”- zabawy i ćwiczenia matematyczne

 

 

 

 

„Jak daleko pojechał samochód?”- zabawa dydaktyczna

 

 

 

Wszystko jest muzyką”-   zapoznanie z melodią i słowami piosenki

 

 

 

 

Zabawy z literą ............w opracowaniu o piosenkę  metodą dobrego startu

 

 -     zna podstawowe urządzenia techniczne, nazywa je, określa ich przeznaczenie, wie    

     jak działają;

-   wie co to jest energia elektryczna i do czego jest potrzebna;

-    zna zasady bezpiecznego posługiwania się niektórymi, wie których nie wolno mu  

      używać i dlaczego;

 

-    chętnie poznaje historię cywilizacji, dostrzega znaczenie postępu;

-    zna kilka nazw dawnych urządzeń technicznych;

-   segreguje przedmioty wg  ich przeznaczenia;

 

 

-   rozpoznaje i nazywa urządzenia techniczne,

-   potrafi opisać jaką pełnią funkcję w życiu człowieka 

 

 

-    poprawnie wybrzmiewa grupy podanych głosek;

 

 

-   poprawnie i bezpiecznie posługuje się nożyczkami;

-    grupuje urządzenia wg określonego kryterium

 

potrafi sklasyfikować przedmioty ze względu na stopień przezroczystości.
- rozumie pojęcie cień.
- potrafi sformułować prosty wniosek.
- potrafi współdziałać w grupie podczas zabawy.
- rozumie znaczenie bezpieczeństwa podczas zabaw z urządzeniami technicznymi.

  

 

-      prawidłowo naśladuje ruchem i głosem działanie sprzętu domowego ,

-      zachowuje ostrożność w czasie zabawy,

-      przestrzega ustalonych reguł zabawy

 

 

 

-        zna ogólne zasady bezpiecznego posługiwania się niektórymi urządzeniami, wie których urządzeń nie wolno mu samemu obsługiwać i dlaczego;

-    wyciąga poprawne wnioski z historyjki obrazkowej i opowiadania;

-    myśli logicznie, rozwiązuje problemy;

 

-    rozpoznaje po głosie swoich kolegów

-    doskonali swoją spostrzegawczość i analizę słuchową

 

 

-      rozpoznaje i nazywa kierunki;

-      tworzy zbiory przedmiotów kierując się cechą przeznaczenia;

-      dokonuje analizy i syntezy własnych wiadomości,  wyciąga wnioski;

 

 

-  dokonuje analizy i syntezy własnych wiadomości,  wyciąga wnioski;

 

 

uważnie słucha tekstu literackiego,

-   dokonuje analizy tekstu i swobodnie wypowiada się na jego temat ,

-   doskonali swoją pamięć i poprawną dykcję

 

 

-      poprawnie przelicza elementy zbioru, określa równoliczność;

   liczy w zakresie 10;

-      rozwiązuje proste działania matematyczne

-       orientuje się na kartce papieru – wie gdzie jest góra, dół, prawy górny róg, itp.;

 

-     dokonuje porównań odległości i nazywa je opisowo;

    rozumie i stosuje pojęcia: w prawo, w lewo, do góry, prosto itp.;

 

-      uważnie słucha i różnicuje różne gatunki muzyki, a także wypowiada się na ich temat;

 -    zna pojęcia: zwrotka, refren, i potrafi wskazać je w piosence;

-     realizuje rytm różnymi sposobami;

-    chętnie śpiewa znane piosenki;

 

-     prawidłowo wykonuje czynności ruchowe we właściwym czasie i przestrzeni,

-     utrwala prawidłowe nawyki ruchowe podczas czynności graficznych, przestrzegać

      kolejności i kierunki ruchów w przestrzeni

-     za pomocą ruchu poprawnie odtwarza  tempo i charakter muzyki

-    odczuwa radość z bycia koleżeńskim i uczynnym

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin