Test_z_ZZL.doc

(62 KB) Pobierz
Która z poniższych cech charakteryzuje geocentryczną postawę wobec umiędzynarodowienia ZZL:

 

1. Który z poniższych elementów nie charakteryzuje modelu harwardzkiego:

a) wyróżnienie funkcji ZZL;

b) wyróżnienie obszarów decyzyjnych ZZL;

c) traktowanie strategii organizacji jako czynnika sytuacyjnego wewnętrznego;

d) ujmowanie pracowników jako wewnętrznych interesariuszy.

 

2. W wyniku przeprowadzonej oceny ustalono przydatność (…) w realizacji:

a) celu psychospołecznego oceniania w wymiarze prospektywnym;

b) celu administracyjnego oceniania w wymiarze retrospektywnym;

c) celu administracyjnego oceniania w wymiarze prospektywnym;

d) celu psychospołecznego oceniania w wymiarze retrospektywnym

 

3. Które z poniższych rozwiązań organizacyjnych dotyczy restrukturyzacji funkcji personalnej:

a) outsorcing;

b) dewizonalna struktura organizacyjna;

c) model zintegrowany;

d) funkcjonalna struktura organizacyjna.

 

4. Która z poniższych technik oceniania nie należy do kompleksowych:

a) model 360*;

b) ocenianie przez określanie celów;

c) technika wymuszonego rozkładu;

d) portfolio personalne.

 

5. Dostosowanie się do organizacji pracy należy do:

a) wymiaru zawodowego adaptacji do pracy na poziomie stanowiska pracy;

b) wymiaru społecznego adaptacji do pracy na poziomie organizacji;

c) wymiaru zawodowego adaptacji do pracy na poziomie organizacji;

d) wymiaru społecznego adaptacji do pracy na poziomie stanowiska pracy.

 

6. W zintegrowanym podejściu do zarzadzania przez efekty punkt wyjścia stanowi:

a) planowanie efektów na poziomie pracownika;

b) misja i strategia organizacji;

c) identyfikacja obszarów efektywnościowych na poziomie jednostek organizacyjnych;

d) planowanie zadań.

 

7. Do uwarunkowań społeczno – kulturowych ZZL zalicza się (m.in.):

a) aktywność zawodową ludności;

b) migracje wewnętrzne;

c) preferencje ludzi co do proporcji pomiędzy aktywnością zawodową a czasem wolnym;

d) migracje zewnętrzne.

 

8. Która z poniższych ról podmiotów rozwoju ZL należy do zorientowanych na zadania o (charakterze funkcjonalnym):

a) agent zmiany;

b) kreator organizacyjnego uczenia się;

c) wspierający procesy strategiczne;

d) współuczący.

 

9. Która z poniższych cech charakteryzuje geocentryczną postawę wobec umiędzynarodowienia ZZL:

a) opracowanie koncepcji menedżerskich w miejscu lokalizacji zagranicznej jednostki organizacyjnej;

b) jednokierunkowe przywiązanie do kraju pochodzenia;

c) dążenie do podziału kompetencji między centralą a jej zagranicznymi jednostkami organizacyjnymi przy zachowaniu ogólnych standardów dla całej organizacji;

d) dostosowanie do warunków lokalnych opracowanej w centrali strategii działania

 

10. Osoby, dla których najważniejszą sprawą jest możliwość wypróbowania własnych pomysłów stosują z reguły styl uczenia się:

a) rozważający;

b) pragmatyczny;

c) doświadczalny;

d) teoretyczny

 

11. Która z poniższych cech przeczy istocie ZZL:

a) integracja strategii ZZL z ogólną strategią organizacji;

b) potrzeba decentralizacji odpowiedzialności za sprawy kadrowe;

c) podkreślenie roli kultury organizacyjnej;

d) postrzeganie zasobów ludzkich jako źródła kosztów

 

12. Kafeteryjna forma wynagrodzeń:

a) może być składnikiem tylko części ruchomej wynagrodzenia;

b) może być stosowana wyłącznie w odniesieniu do kadry kierowniczej;

c) może mieć wyłącznie postać świadczeń nie pieniężnych;

d) może być składnikiem stałej części wynagrodzenia

 

13. Działanie ukierunkowane na zarządzanie różnorodnością to jeden z przejawów jednej z ról specjalistów ZZL. Której:

a) partnera strategicznego;

b) rzecznik pracowników;

c) eksperta funkcjonalnego;

d) developera kapitału ludzkiego

 

14.Która z poniższych cech dotyczy(…)funkcji personalnej:

a) czasowy rodzaj kontraktu;

b) możliwy transfer aktywów ludzi;

c) brak transferu odpowiedzialności;

d) zadania jako przedmiot transferu.

 

15. Który z poniższych wymiarów nie charakteryzuje zarządzania personelem:

a) praca zespołowa jako metoda projektowania stanowiska;

b) pluralistyczna istota stosunków organizacyjnych;

c) monitorowanie jako zadanie kierownictwa wobec podwładnych;

d) normy i praktyka działania jako wyznacznik zachowań

 

16. Metoda scenariuszowa znajduje zastosowanie do:

a) prognozowania zmian w stanie zatrudnienia;

b) określania potrzeb personalnych;

c) planowania obsad personalnych;

d) we wszystkich ww. przypadkach

 

17. Strategia dopasowania pracowników do kultury organizacyjnej:

a) opiera się na zasadzie „właściwy człowiek na właściwym miejscu”;

b) preferuje u kandydatów kompetencje miękkie; ?

c) ignoruje kompetencje twarde (?);

d) kładzie akcent na (?) wkładu do organizacji

 

18. Ogłoszenie o ofercie pracy powinno pełnić funkcje:

a) informacyjną;

b) wstępnej selekcji;

c) motywacyjną;

d) łącznie wszystkie ww.

 

19. Dla wykonania zadań złożonych i nietypowych zalecana jest sieć komunikacji typu:

a) łańcuch;

b) pajęczyna;

c) koło;

d) Y

 

20. Które z poniższych działań należy do obszaru wykorzystania kapitału ludzkiego:

a) rozwój pracowników;

b) kształtowanie relacji międzyludzkich;

c) zarządzanie efektywnością;

d) ujmowanie wiedzy ludzi w bazach danych

 

21. Porównywanie się w obszarze ZZL z najlepszymi i uczenie się od nich nosi nazwę:

a) audytu personalnego;

b) outsorcingu funkcji personalnej;

c) benchmarkingu personalnego;

d) outplacementu

 

22. Umiejętność wykorzystania przez specjalistów ZZL wiedzy na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa w realizacji funkcji personalnej jest zaliczana do następującej dziedziny kompetencji specjalistów ZZL:

a) świadczenie usług HR;

b) technologii HR;

c) wnoszenie strategicznego wkładu (?),

d) wiedzy biznesowej

 

23. Który z poniższych wskaźników nadaje się do zarządzania efektywnością pracy jako standardu w audycie funkcji personalnej:

a) wartości dla pracowników;

b) pomiar inwestycji w kapitał ludzki;

c) komunikowanie się;

d) wartości dla klientów

 

24. Które z poniższych zachowań (jako jedno z możliwych) sprzyja przetrzymaniu szoku kulturowego:

a) izolacja od miejscowych;

b) zrzucanie odpowiedzialności za niepowodzenia na warunki w kraju goszczącym;

c) tworzenie swoistego stronnictwa niezadowolonych;

d) oczekiwanie na powrót do kraju pochodzenia jako rekompensaty za ponoszone koszty pobytu w kraju goszczącym

 

25. Stan nieodczuwania potrzeby aktywności zawodowej charakteryzuje jedną z relacji między pracą zawodową a życiem osobistym. Którą:

a) egzystencję;

b) integrację;

c) bezczynność;

d) hedonizm

 

26. Koncepcja zależności między strategią ZZL a ogólną strategią organizacji zakładająca możliwość wyznaczania przez zasoby ludzkie kierunków strategii ogólnej to:

a) podejście klasyczne;

b) podejście aktywne;

c) podejście interaktywne;

d) podejście reaktywne

 

27. Która z poniższych form pracy pasuje (chyba o taki wyraz chodzi) wyłącznie do wymiaru chronologicznego uelastycznienia rozkładu czasu pracy:

a) skracanie czasu pracy:

b) praca zmianowa;

c) praca w domu;

d) ruchomy czas pracy

 

28. Koncentrowanie się na bieżących sprawach kosztem planowania długookresowego jako jeden z przejawów negatywnego skutku wymuszonej derekrutacji zewnętrznej nosi miano:

a) utraty innowacyjności;

b) obniżonego morale;

c) oporu wobec zmian;

d) kryzysowej mentalności

 

29. Prawidłowy system oceniania:

a) może różnicować kryteria i techniki ocenianego obiektu;

b) nie powinien różnicować kryteriów oceniania;

c) może nie obejmować wszystkich członków organizacji;

d) może różnicować kryteria ale nie techniki.

 

30. Która z poniższych cech charakteryzuje ZZL:

a) normy i praktyka działania;

b) pracownicy – kierownicy jako najważniejsze(…);

c) wszyscy kierownicy;

d) kierownicy liniowi.

 

31. Zarządzanie przez efekty

 

32. W opisie stanowiska pracy:

a) nie uwzględnia się warunków pracy;

b) uwzględnia się wyłącznie ogólną charakterystykę wykonywanej pracy;

c) uwzględnia się m.in. (…) organizacyjne stanowiska pracy;

d) uwzględnia się wyłącznie zakres obowiązków

 

33. Zespół działań mających na celu łagodzenie skutków derekrutacji zewnętrznej oraz wsparcia osób (pracowników?) odchodzących z organizacji określa się mianem:

a) outsorcingu funkcji personalnej;

b) outplacementu;

c) controlingu personalnego;

d)

 

34. Ekstrawersja to jeden z wymiarów(?) której cechy osobowości:

a) równowagi emocjonalnej;

b) otwartości intelektualnej (?);

c) towarzyskości;

d) zgodności.

 

35. Wzbogacanie treści pracy to (co do istoty):

a) ilościowe wertykalne rozszerzenie treści pracy

b) ilościowe horyzontalne powiększenie zakresu zadań;

c) jakościowe horyzontalne poszerzenie treści pracy;

d) jakościowe wertykalne rozszerzenie treści pracy

 

36. Macierz oceny przydatności pracowników znajduje zastosowanie (…):

a) określania potrzeb personalnych;

b) prognozowania zmian w stanie zatrudnienia;

c) planowanie obsad personalnych;

d) wszystkich ww. przypadków

 

37. W komunikacji niewerbalnej informacji o intensywności (…):

a) gesty;

b) mimika;

c) kontakt wzrokowy;

d) ruch

 

38. Który z poniższych celów odpowiada szkoleniu dostosowawczemu:

a) uzyskanie nowej specjalizacji zawodowej;

b) pogłębienie umiejętności;

c) wyposażenie nowych pracowników w specjalistyczne umiejętności;

d) uzyskanie nowego zawodu

 

39. Efektywne wykonywanie danej pracy bez namysłu:

a) nieświadomości kompetencji;

b) świadomości kompetencji;

c) nieświadomości niekompetencji;

d) świadomości kompetencji.

40. W Polsce test psychologiczny jako narzędzie doboru może być przeprowadzany:

a) przez każdego specjalistę ZZL;

b) wyłącznie przez upoważnionych specjalistów ZZL;

c) wyłącznie przez wyspecjalizowana agendę doradztwa personalnego;

d) wyłącznie przez uprawnionego zawodowego psychologa. ?

 

41. Które z poniższych kryteriów oceniania należy do grupy behawioralnych:

a) kreatywność;

b) odpowiedzialność;

c) odporność na stres;

d) wytrwałość w działaniu.

 

42. Który z poniższych objawów stresu należy do grupy behawioralnych:

a) problemy z koncentracją;

b) pogorszenie komunikowania się;

c) niezadowolenie z pracy;

d) nuda.

 

44. Sugerowanie się przez oceniającego jedna cechą ocenianego pracownika określa się mianem:

a) błędem projektu;

b) błędem ostatniego spostrzeżenia;

c) efektem halo;

d) efektem hierarchii.

 

47. Pracownicy charakteryzujący się niska efektywnością a wysokim potencjałem rozwoju:

a) mało przydatny;

b) problematycznych;

c) solidnych;

d) najlepszych.

 

48. Który z poniższych instrumentów kontroli procesów szkolenia ma zastosowanie wyłącznie do kontroli w trakcie szkolenia:

a) obserwacja;

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin