Zabawy taneczne(1).doc

(75 KB) Pobierz

 

ZABAWY  TANECZNE

¯Dwa kółeczka

Dzieci ustawione w dwa kółeczka. Jedno na zewnątrz, drugie wewnątrz.

 

Paczcie, paczcie jak wesoło,

dwa kółeczka krążą w koło,

dwa kółeczka krążą wraz

a jakże to cieszy nas.

Dwa kółeczka krążą wraz

a jakże to cieszy nas.

 

Ręce w górę wyciągamy,               (podnosimy rączki do góry)

dookoła obracamy.              (obracamy się dookoła własnej osi)

Jedną nóżką tupnę raz               (tupiemy jedną nogą)

I do tego klasnę raz.              (klaszczemy)

 

W lewo w prawo się skręcamy              (skręty tułowia z rękami na biodrach)

dookoła obracamy.              (obracamy się dookoła własnej osi)

Jedną nóżką tupnę raz               (tupiemy jedną nogą)

I do tego klasnę raz.              (klaszczemy)

 

 

¯Już czas zawiązać krąg

 

Już czas zawiązać krąg

I niech popłynie śpiew,

Bo w naszym przedszkolu wesoło zawsze jest.

 

(Dzieci zatrzymują się buziami do środka koła, nauczyciel mówi „kciuki do przodu”, dzieci powtarzają hasło i ruch – czyli wyciągają w przód ręce z uniesionymi kciukami.)

 

Cziku czaka, cziku czaka, cziku czaka               (bioderka rytmicznie na boki)

Bęc !                             (podskokiem obrót w bok, tak by dzieci szły po kole                                           jedno za drugim)

Dzieci śpiewają refren z rękami w przodzie i kciukami do góry.

Kolejne hasła:

 

1.     kciuki do przodu

2.     łokcie w tył!               (ręce z kciukami do góry, łokcie cofnięte)

3.      kolana ugiąć!                            (dokładamy kolejny ruch)

4.      pupy do góry!               (dokładamy ruch)

5.      głowy do góry!               (dokładamy ruch)

6.      języki na brody.               (dokładamy ruch)

 

¯Fik, mik

 

Fik mik, fik mik,  nie potrzeba sznurka.

Mały żywy, ten pajacyk, Skacze jak wiewiórka.

Mały, żywy ten pajacyk   skacze jak wiewiórka.

 

 

¯Laurencja

Dzieci, trzymając się za ręce i śpiewając, poruszają się w kole. Osoba prowadząca podaje nazwę dnia tygodnia,          a dzieci powtarzają ją, zatrzymując się i przykucając. Po każdym odśpiewaniu piosenki prowadzący wypowiada nazwy dni tygodnia wymienione wcześniej i dodaje do nich następną.

 

Laurencjo moja, Laurencjo ma,

a jakiż to dzień na spotkanie dasz?

Poniedziałek dam.

A żeby to już poniedziałek był,

to ja bym ze swoją Laurencją był,

Laurencjo ma!

 

Laurencjo moja, Laurencjo ma,

a jakiż to dzień na spotkanie dasz?

Wtorek dam.

A żeby to już poniedziałek, wtorek był,

to ja bym ze swoją Laurencją był,

Laurencjo ma!

 

Laurencjo moja, Laurencjo ma,

a jakiż to dzień na spotkanie dasz?

Środę dam.

A żeby to już poniedziałek, wtorek, środa była,

to ja bym ze swoją Laurencją był,

Laurencjo ma!

 

¯Łabędzie

Dzieci tańczą w kręgu.

 

Po szerokim stawie, stawie,              (podnoszą rytmicznie ręce do góry i robią krok do               przodu, ręce w dół, krok do tyłu)

pływają łabędzie, pływają łabędzie.

Kto kary nie złapie, ten niezdarą będzie.              (dzieci szukają szybciutko pary)

Kto pary nie złapie, ten niezdarą będzie.

Mamy, mamy,               (wskazują dziecko, któremu nie udało się znaleźć               partnera)

niezdarę takiego, co nie umiał złapać

przyjaciela swego, co nie umiał złapać przyjaciela swego.

 

¯Misie

 

Dzieci dobrane parami trzymają się za ręce. Tańczą w kółeczku przeskakując z nogi na nogę w prawo.

 

Dwa malutkie misie  chcą potańczyć dzisiaj.

Hopsa, hopsa,               (dwa razy podskakują)

dana, dana              (dwa razy klaszczą)

tańczą misie dziś od rana.

Dwa malutkie misie tańczą z nami  tak.              (dzieci przykucają)

 

¯Maszerują dzieci

Dzieci ustawione gęsiego maszerują w koło. Na słowach raz, dwa, trzy – wysuwają w bok prawą bądź lewą nogę     i tupią nią. Niektóre fragmenty piosenki mogą zilustrować gestem.

 

Maszerują dzieci drogą, raz, dwa, trzy! 

Prawą nogą, lewą nogą, raz, dwa, trzy!

A nad głową słonko świeci

i uśmiecha się do dzieci,

raz, dwa, raz, dwa, trzy!

 

Maszerują dzieci drogą, raz, dwa, trzy! 

Prawą nogą, lewą nogą, raz, dwa, trzy!

Naprzód zuchy, naprzód śmiało,

będzie przygód tu niemało,

raz, dwa, raz, dwa, trzy!

 

¯Nazywają mnie poleczka

 

Nazywają mnie poleczka,              (dzieci pokazują na siebie)

umiem skakać jak piłeczka.              (skaczą w miejscu)

Bardzo, bardzo jestem skoczna,

a jak zacznę to nie spocznę.

 



Hop, hop              (podskoki w miejscu)

Tra la, la              bis              (klaszczemy)

Kto zatańczy tak jak ja?

              (obracamy się dookoła własnej osi)

Nóżka lewa, nóżka prawa              (podskokiem wysuwamy lewą a potem prawą nogę                do przodu)

Raz do roku jest zabawa.               (dzieci łapią się za ręce i podskakują w dużym kole)

Teraz wszyscy do kółeczka,

poprowadzi nas poleczka.

 



Hop, hop              (podskoki w miejscu)

Tra la, la              bis              (klaszczemy)

Kto zatańczy tak jak ja?

 

 

 

¯Nie chcę cię znać

Uczestnicy zabawy stoją w parach, twarzami zwróceni do siebie.

 

Nie chcę cię, nie chcę cię, nie chcę cię znać,              (dzieci udają, że się odpychają)

Chodź do mnie, chodź do mnie rączkę mi daj.              (gestem zapraszają partnera do zabawy)

Prawą mi daj, lewą mi daj              (podają koledze na zmianą prawą i lewą rękę)

I już się na mnie nie gniewaj!              (obracają się w kółeczkach dookoła)

Prawą mi daj, lewą mi daj              (podają koledze na zmianą prawą i lewą rękę)

I już się na mnie nie gniewaj!              (obracają się w kółeczkach dookoła)

 

 

¯Pac, pac, pac

 

Pac, pac, pac, (bis)

Lecą białe śnieżki.

Syp, syp, syp, (bis)

Zasypują ścieżki.

Zasypują ścieżki, zasypują dróżki.

Zimy wierne służki,

Białe śniegu duszki.

 

¯Piosenka pożegnalna

Dzieci ustawione parami po obwodzie koła, twarzami do siebie.

 

Zajęcia skończone              (2 klaśnięcia w swoje ręce, 2 w ręce sąsiada)

I chce nam się jeść              (masujemy się po brzuszku)

Do domu idziemy              (2 klaśnięcia w swoje ręce, 2 w ręce sąsiada)

Adieu, bye – bye, cześć!              (machamy ręką ruchem pożegnalnym, koło               zewnętrzne przesuwa się o jedną osobę w prawo)

 

¯Siedmiokroczek

Dzieci wiążą krąg i ustalają swojego partnera do zabawy.

 

Siedem kroków najpierw w przód              (zbliżamy się siedmioma krokami do środka koła)

Potem siedem kroków wstecz              (wracamy na obwód koła)

Tra, la, la tal, la,la i już każdy taniec zna.              (wysuwamy na zmianę raz lewą, raz prawą nogę               stawiając ją na pięcie, obrót wokół własnej osi)

 

Do kolegi odwróć się               (odwracamy się do partnera)



podaj rękę, albo dwie              (podajemy najpierw prawą, potem lewą rękę)

hejże ha, hejże ha              bis                            (obroty parami)

i już tańczysz, tak jak ja!              (3 przytupy – pary ustawiają się tak, aby powstało               zewnętrzne i wewnętrzne koło)

 

Potem ręce weź pod bok              (opieramy ręce na biodrach)



podskocz siedem razy hop              (wykonujemy siedem podskoków)

hop, hop, hop, hop, hop, hop,              bis                            (koła cwałem w prawą stronę, bis w lewą,

Jaki łatwy ten podskok              3 przytupy)

 

W kole stańmy wszyscy wraz              (ustawiamy się w jedno koło)

I zatańczmy jeszcze raz              (chwytamy się za ręce)



Tra, la, la, tra, la, la                    bis              (podskokami krążymy w prawą stronę, bis w  zabawa dalej trwa!              lewą, 3 przytupy)

 

 

 

 

 

 

 

¯Siała baba mak.

Dzieci stają w parach naprzeciw siebie, podają sobie skrzyżowane ręce, po czym obracają się w tę samą stronę (ustawiając się do siebie bokiem).

 

Siała baba mak, nie wiedziała jak,

a dziad wiedział, nie powiedział,

a to było tak:              (cały czas trzymając się za ręce, dzieci obracają się               w przeciwną stronę)

Siała baba mak....

 

 

¯Stań ze mną w koło

Dzieci tańczą po obwodzie koła, trzymając ręce skrzyżnie.

 

Stań ze mną w koło,               (16 kroków po obwodzie koła)

będzie nam wesoło.

Stań ze mną w koło,              

będzie nam wesoło.

 

Zatańcz ze mną aha, ha!               (2 kroki do przodu,)

I zaśpiewaj aha,ha!              (3 przytupy)

Zatańcz ze mną aha, ha!               (2 kroki do tyłu)

I zaśpiewaj aha,ha!              (3 przytupy)

 

Podam ci rękę prawą,               (zwrot twarzami do siebie, podajemy prawą dłoń)

              koło zewnętrzne przesuwa się o jedną osobę w               prawo)

a tobie podam lewą,               (podajemy sobie z drugim partnerem lewe dłonie, ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin