Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu. eBook. ePub.pdf

(2268 KB) Pobierz
944814203.002.png
IDŹ DO:
 Spis treści
Webwriting.
Profesjonalne tworzenie
tekstów dla Internetu
KATALOG KSIĄŻEK:
 Katalog online
 Bestsellery
 Nowe książki
 Zapowiedzi
ISBN: 978-83-246-3121-6
Format : ePub
CENNIK I INFORMACJE:
 Zamów informacje
o nowościach
 Zamów cennik
W sieci słów, zdań i stron WWW
• Skuteczne teksty użytkowe dla Internetu
• 30 ćwiczeń z zakresu tworzenia treści internetowych
• Dziennikarstwo internetowe, e-mail marketing, googlewriting i e-PR
• Kluczowe umiejętności webwritera
„Słowa, słowa, słowa” – odpowiada Hamlet na pytanie Poloniusza o to, cóż młody książę jest
łaskaw czytać. Podobnie zareaguje dzisiejszy internauta, gdyby przeegzaminować go ze stopnia
zapamiętania treści znalezionych w sieci. Co zrobić, by teksty na Twojej witrynie oraz Twoje
e-maile przykuwały uwagę odbiorcy? Kiedy zadbać o to, by zarówno ludzki wzrok, jak i oko
mechanizmów pozycjonujących spojrzały łaskawie na Twoją stronę? Jak ująć w słowa Internet
i schwytać uwagę czytelnika?
Internet wykorzystuje siłę słowa, podobnie jak prasa czy książki. Jednak badania dowodzą, że
treści internetowe czytane są zupełnie inaczej. Internauta to nie czytelnik, a raczej „niecierpliwy
przeglądacz” i „zaawansowany klikacz”. Jaki wniosek płynie z tego dla Ciebie? Ano taki, że skoro
chcesz zatrzymać internautę na dłużej na Twojej stronie, wywrzeć na niego wpływ czy stworzyć
skuteczny przekaz reklamowy, musisz nauczyć się webwritingu. Zapoznanie się z tą dziedziną jest
niezbędne, jeśli chcesz pisać dobre teksty dla Internetu – czyli inaczej teksty użytkowe: zwięzłe,
rzeczowe, przejrzyste, czytelne, hipertekstowe i konwersacyjne.
Konkretne rady i praktyczne ćwiczenia:
• Jak samodzielnie przeprowadzić badania eye tracking?
• Czym powinny charakteryzować się dobre teksty internetowe?
• W jaki sposób wzbogacać treść o linki uzupełniające i rekomendujące oraz elementy
multimedialne?
• Kiedy e-mail perswazyjny jest naprawdę skuteczny?
• Jak pisać teksty dziennikarskie dla Internetu: ash, news agencyjny, news prasowy?
• Jakie teksty reklamowe są odpowiednie dla Google’a?
CZYTELNIA:
 Fragmenty książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
redakcja: redakcjawww@onepress.pl
informacje: o księgarni onepress.pl
944814203.003.png 944814203.004.png
 
944814203.001.png
Spis treci
Wstp
5
Co powiniene wiedzie o funkcjonalnoci stron internetowych?
7
Wprowadzenie do webwritingu
23
Dziennikarstwo internetowe
85
Tekst reklamowy w Internecie
105
Pisanie perswazyjnych e-maili
121
Googlewriting
137
Komunikat prasowy w Internecie, czyli sów kilka o e-PR
147
Zakoczenie
155
Googlewriting
W poprzednim rozdziale zapoznałeś się z e-mail marketingiem. Teraz
pora na kolejny obszar działań marketingowych w Internecie, związa-
ny z wyszukiwarkami , a konkretnie: z wyszukiwarką Google .
Dlaczego akurat Google? A co przychodzi Ci jako pierwsze na myśl,
gdy wypowiada się słowo „wyszukiwarka”? Z pewnością jest to Google,
które zresztą kontroluje 80% rynku wyszukiwarek i ma ponad 120
wersji językowych. Zresztą Google to przecież nie tylko wyszukiwarka.
Jest także serwisem blogowym, translatorem, mapą, programem orga-
nizującym zbiory zdjęć, darmową pocztą, telefonią internetową, a na-
wet mapą Marsa. Czemu zawdzięcza swój oszałamiający sukces zało-
żone w roku 1996 przez Larry’ego Page’a i Sergeya Brina Google?
Wszystko zaczęło się od algorytmu PageRank . Algorytm ten opiera
się na matematycznej analizie zależności pomiędzy stronami WWW .
Można ją opisać prościej jako „metodę głosowania” . PageRank inter-
pretuje więc link ze strony A do strony B jako „głos” oddany na stro-
nę B przez stronę A. Przedmiotem zainteresowania jest zatem sieć
linków pomiędzy stronami. Nie oznacza to jednak po prostu, że im
więcej stron linkuje do danej strony, tym jest ona lepsza. Bierze się
pod uwagę także i PageRank linkujących stron oraz ilość linków na
nich. Liczy się zatem także i waga serwisów głosujących . Głosy pew-
nych serwisów są więcej warte niż inne.
Odkryciem Google’a było więc to, że o pozycji danej strony w wy-
szukiwarce zaczęła decydować jej popularność . Wysoka pozycja
Zgłoś jeśli naruszono regulamin