UML_2_x_cwiczenia_zaawansowane_cwu212.pdf

(1717 KB) Pobierz
1098298615.006.png
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
ich wykorzystanie,
ewentualne szkody
Recenzent: dr Piotr Soja, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Wydawnictwo HELION
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl
Drogi Czytelniku!
http://helion.pl/user/opinie?cwu212
ISBN: 978-83-246-2836-0
Copyright © Helion 2012
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
1098298615.007.png 1098298615.008.png 1098298615.009.png 1098298615.001.png 1098298615.002.png 1098298615.003.png 1098298615.004.png
Spis treci
Wstp ............................................................................................................ 5
Rozdzia 1.
Zmiany, udoskonalenia i profile jzyka UML ................................................... 9
1.1. Ewolucja ujednoliconego jzyka modelowania ............................................ 9
1.2. Struktura jzyka UML ................................................................................. 10
1.3. Profile jzyka UML ...................................................................................... 18
1.4. SysML jako praktyczna implementacja profili UML .................................. 21
1.5. Struktura jzyka SysML .............................................................................. 21
1.6. UML 2.x — najistotniejsze modyfikacje standardu .................................... 26
Rozdzia 2.
Diagram wymaga systemowych .................................................................. 37
Rozdzia 3.
Diagramy przypadków uycia ........................................................................ 59
Rozdzia 4.
Diagramy klas oraz definiowania bloków ..................................................... 73
Rozdzia 5.
Diagram bloków wewntrznych oraz diagramy wdroeniowe ......................... 89
Rozdzia 6.
Diagramy parametryczne ........................................................................... 107
Rozdzia 7.
Diagramy czynnoci .................................................................................... 123
Rozdzia 8.
Diagramy sekwencji ................................................................................... 145
Rozdzia 9.
Diagramy maszyn stanowych ...................................................................... 163
Rozdzia 10. Diagramy pakietów .................................................................................... 179
Rozdzia 11. Generowanie kodu ródowego ................................................................... 193
Bibliografia ............................................................................................... 203
4
UML 2.x. • wiczenia zaawansowane
9
Diagramy maszyn stanowych
9.1. wiczenia
WICZENIE
9.1
Przebieg procesu obsugi reklamacji w systemie zarzdzania jakoci
System zarzdzania jakoci w firmie dystrybucyjnej zwizany jest z wieloma aspek-
tami jej funkcjonowania. Istotn czci tego systemu jest przyjmowanie reklamacji.
Przy przyjciu reklamacji uruchamiany jest elektroniczny proces przyjmowania,
ewidencjonowania i monitorowania jej przebiegu. W ramach tego procesu reklamacja
moe znajdowa si w nastpujcym stanie:
Zgoszona ;
Zweryfikowana formalnie ;
Zasadna bd Odrzucona ;
Zweryfikowana merytorycznie ;
Przekazana do serwisu ;
Przetwarzana (moe by poprzedzony stanem Oczekujca na zamówione
czci );
Zatwierdzona przez dzia jakoci ;
Zamknita .
Reklamacja na etapie obsugi serwisowej przyjmuje szereg podstanów bdcych
konsekwencj przedstawionej klientowi wysokopoziomowej procedury obsugi re-
klamacji (por. rysunek 7.2). Kluczowe znaczenie w tym przypadku ma podstan
Zatwierdzona przez dzia jakoci finalizujcy dany etap obsugi reklamacji.
1098298615.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin