Wymiana Łozysk Tylnich.pdf
(
1603 KB
)
Pobierz
195313767 UNPDF
Łożyska kół tylnych wymienia się w identyczny sposób we wszystkich Polówkach do roku 1999.
Zarówno jeśli mamy tarcze lub bęben postępujemy tak samo
Zestaw zawiera:
Wymianę zaczynamy od podniesienia auta, odkręcenia kola, pamiętać należny o odpuszczeniu
hamulca ręcznego
Zdejmujemy szczypcami kapsel na środku bębna
Pod kapslem znajdziemy zawleczkę, musimy ja odgiąć do prostego i wyciągnąć
Następnie będzie nakładka koronkowa, której zadaniem jest blokowanie odkręcania się nakrętki
znajdującej się pod nią. Koronka spełni swoje zadanie tylko jeśli jest zawleczka :
Po zdjęciu koronki mamy duża nakrętkę na klucz 24, leczy wystarcza kombinerki ponieważ nie jest
ona mocno dokręcona
Pod nakrętka mamy podkładkę z nacięciem, która można założyć tylko w jednej pozycji
Po zdemontowaniu wszystkiego możemy lekko pociągnąć za bęben w nasza stronę uważając aby
przednie łożysko nam nie wypadło .
Wyciągamy poluzowane małe łożysko i ściągami bęben do końca
Oczyszczamy trzpień z starego smaru i wszystko bardzo dokładnie czyścimy
Odwracamy bęben aby widzieć go od wewnątrz. Na środku będzie gumowa uszczelka. Należy ja
usunąć. Pod nią znajduje się wewnętrzne łożysko i je należny usunąć
Łożysko porusza się po trzpieniu na belce oraz bieżniach umiejscawianych w bębnię
Po zdemontowaniu łożysk należny zetrzeć cały smar znajdujący się w bębnie i przy każdej bieżni
zajdziemy 3 rowki dzięki którym będziemy mogli za pomaca jakiegoś dłuta, wybijaka usunąć starą
bieżnie. W każdym bębnie są 2 sztuki
Po wybiciu bieżni. (potrzebny spory młotek) czyścimy miejsce jakie uzyskaliśmy . Nowe bieżnie
odpowiednio wkładamy tak jak były stare, smarujemy je od strony bębna smarem oraz miejsce
gdzie ma być wciśnięta.
Do wbicia możemy używać starej bieżni. Trzeba wbijać równo i uważać aby nie uszkodzić
powierzchni po której poruszać się będzie łożysko. Trzeba wbić ja dokładnie do samego końca
Bieżnie od wewnątrz smarujemy smarem dosyć grubo i wkładamy większe łożysko,
zasmarowujemy smarem i zakładamy gumowa uszczelkę, która chroni przed brudem z wnętrza
bębna
Bęben zakładamy na trzpień i zakładamy małe łożysko postępując podobnie jak z dużym, tak samo
smarujemy smarem, nie oszczędzając go zbytnio. Nadmiar i tak znajdzie ujście.
Plik z chomika:
nahum777
Inne pliki z tego folderu:
Elektrotechnika Samochodowa - Janusz Sokolik.pdf
(107266 KB)
Alternator.rar
(28 KB)
Co i Jak Sprawdzic Gdy Silnik Odmowi Posluszenstwa.docx
(120 KB)
Praktyczna Nauka Jazdy(1).pdf
(11228 KB)
Wymiana Bębenków.pdf
(758 KB)
Inne foldery tego chomika:
- ANGIELSKI
- Armejski
-- BIAŁORUSKI
- HISZPAŃSKI
- NIEMIECKI
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin