moduły i efekty_wych_przedszk_poziom1.doc

(254 KB) Pobierz
MP1: Teoretyczne podstawy pedagogiki i wychowania (wzór)

MP1: Pedagogika przedszkolna

 

 

1. Dane podstawowe

 

Ogólna charakterystyka merytoryczna / cel

MP1 umożliwia uzyskanie podstawowej wiedzy o pedagogice przedszkolnej subdyscyplinie naukowej.

 

Liczba ECTS za realizację modułu

 

1 ECTS

Przedmioty / zajęcia realizowane w ramach modułu wraz z ECTS

 

Pedagogika przedszkolna 1 ECTS

Miejsce w planie studiów

 

MP1 jest realizowany w pierwszej części studiów, zgodnie z  planem studiów (Aneks nr 4).

 

 

 

2. Efekty kształcenia

 

Moduł przedmiotowy umożliwia uzyskanie efektów kształcenia, zgodnie z matrycą efektów kształcenia opisaną w pkt. 3.6. dokumentacji programu kształcenia. Pomiar efektów kształcenia jest opisany w sylabusach przedmiotu.

 

Symbol efektu kierun-kowego

Opis ogólny

Po ukończeniu modułu student:

Opis szczegółowy

Po ukończeniu modułu student:

Przedmiot

PE1_W22

ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą koncepcji teoretycznych w zakresie określonym specjalnością studiów

 

Zna w zarysie historię wychowania przedszkolnego w Polsce (na tle wychowania przedszkolnego w Europie).

Pedagogika przedszkolna

PE1_W22

ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą koncepcji teoretycznych w zakresie określonym specjalnością studiów

 

Rozumie zmiany, jakie zostały wprowadzone przez kolejne reformy oświaty (ze szczególnym uwzględnieniem obecnej reformy), a także rolę i miejsce wychowania przedszkolnego w obecnym systemie oświaty.

 

PE1_W23

ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w zakresie określonym specjalnością studiów

 

Zna miejsce, cele i funkcje wychowania przedszkolnego.

 

PE1_W23

ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w zakresie określonym specjalnością studiów

 

Ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą kształtowania się zawodu nauczyciela do czasów dziesiejszych.

 

PE1_W23

ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w zakresie określonym specjalnością studiów

 

Zna i rozumie obecny system kształcenia (studia licencjackie, magisterskie i podyplomowe) oraz postanowienia Karty Nauczyciela.

 

PE1_W24

ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą kontekstu psychologicznego, społecznego, kulturowego i organizacyjnego działalności pedagogicznej na danym etapie edukacji i w zakresie określonym specjalnością studiów

 

Rozumie ciągłość edukacyjną na styku przedszkole i szkoła, zakres treści kształcenia we wszystkich obszarach wychowania przedszkolnego, a także metody i formy organizacyjne we wszystkich rodzajach placówek wychowania przedszkolnego.

 

PE1_K04

ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej

Ma świadomość odpowiedzialności nauczyciela za rozwój psychoruchowy i edukację powierzonych mu dzieci.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


MP2: Organizacja wychowania przedszkolnego

 

 

1. Dane podstawowe

 

Ogólna charakterystyka merytoryczna / cel

MP2 umożliwia uzyskanie podstawowej wiedzy o organizacji wychowania przedszkolnego w Polsce i na świecie

 

Liczba ECTS za realizację modułu

 

2 ECTS

Przedmioty / zajęcia realizowane w ramach modułu wraz z ECTS

 

Organizacja wychowania przedszkolnego 2 ECTS

Miejsce w planie studiów

 

MP2 jest realizowany w pierwszej części studiów, zgodnie z  planem studiów (Aneks nr 4).

 

 

 

2. Efekty kształcenia

 

Moduł przedmiotowy umożliwia uzyskanie efektów kształcenia, zgodnie z matrycą efektów kształcenia opisaną w pkt. 3.6. dokumentacji programu kształcenia. Pomiar efektów kształcenia jest opisany w sylabusach przedmiotu.

 

Symbol efektu kierun-kowego

Opis ogólny

Po ukończeniu modułu student:

Opis szczegółowy

Po ukończeniu modułu student:

Przedmiot

PE1_W23

ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w zakresie określonym specjalnością studiów

 

Zna formy wychowania przedszkolnego w Polsce (i na świecie): klasyczne i alternatywne, przedszkola integracyjne, oddziały przedszkolne przy szkołach, punkty i zespoły przedszkolne.

Organizacja wychowania przedszkolnego

PE1_W23

ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w zakresie określonym specjalnością studiów

 

Zna i rozumie organizację i planowanie wychowania i kształcenia we wszystkich formach wychowania przedszkolnego.

 

PE1_W23

ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w zakresie określonym specjalnością studiów

 

Rozumie zależności pomiędzy treściami zawartymi w podstawach, programach autorskich i planach pracy (rocznych, miesięcznych, tygodniowych i dziennych).

 

PE1_U02

potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań   

 

Potrafi zoperacjonalizować cele i treści kształcenia na linii: autorski program, plan pracy i zajęcia z dziećmi.

 

PE1_U07

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin