Temat tygodnia II Droga do zerówki
Treści programowe
Temat
dnia
Aktywność i działalność
dzieci
Cele główne
Cele operacyjne
Książka, karty pracy
Zajęcia ruchowe
1
2
3
4
5
6
7
Zaznajomienie z zasadami ruchu pieszego i kołowego:
- obserwowanie ruchu drogowego,
- organizowanie zabaw tematycznych związanych z ruchem ulicznym,
- wyjaśnienie przeznaczenia: sygnalizacji świetlnej, pasów, znaków drogowych,
- rozwijanie umiejętności i nawyków poruszania się w pobliżu jezdni,
- zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi.
(Program wychowania przedszkolnego Moje przedszkole, MAC EDUKACJA S.A., Kielce 2002, s. 42).
1. Czy bezpiecznie jest bawić się przy ulicy?
Opowiadanie o sytuacjach (obok ulicy) przedstawionej na rysunku.
Słuchanie fragmentu wiersza D. Gellner Światła sygnalizatora.
- wyodrębnianie zdań w wypowiedziach
- utrwalanie zasad ruchu pieszego
Dziecko:
- potrafi policzyć zdania w wypowiedzi
- wie, przy jakim świetle przechodzimy przez ulicę
Cz.1
s.11-12
A nr 5
C nr 7,8
Ćwiczenia poranne – zestaw II.
Zabawa ruchowa Samochody.
2. Na skrzyżowaniu
Zabawy przy piosence Fiacik.
Oglądanie ilustracji przedstawiającej skrzyżowanie.
- rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce
- poznawanie zasad ruchu drogowego
- potrafi poruszać się przy muzyce
- wie, kiedy i po czym przechodzimy przez ulicę
B nr 4
C nr 9,10
3. Wyścigi samochodowe
Historyjka obrazkowa Niebezpieczna gra w piłkę.
Układanie gry Wyścigi samochodów.
- rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
- umiejętne układanie gry
- potrafi ułożyć historyjkę obrazkową
- potrafi ułożyć grę
A nr 6
B nr 5
C nr 11
4. Poznajemy znaki drogowe
Wykonywanie znaku przejście dla pieszych.
Zabawa dydaktyczna Poznajemy sylaby.
- poznawanie wybranych znaków drogowych
- wprowadzenie pojęcia sylaba
- zna wybrane znaki drogowe
- dzieli nazwy obrazków na sylaby
s.13
C nr 12
5. Kolorowe koła
Zabawa dydaktyczna Kolorowe koła.
- poznawanie rodzajów samochodów poruszających się po naszych ulicach
- tworzenie zbioru na podstawie jednej cechy - kształtu
- zna specjalne samochody
- potrafi utworzyć zbiór na podstawie jednej cechy - kształtu
s.14-15
B nr 6,7
Hel53land