GDY ZAMIERZASZ PRZEJŚĆ ULICĘ...-3l.doc

(29 KB) Pobierz

GDY  ZAMIERZASZ PRZEJŚĆ ULICĘ...

Poniedziałek

MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA

>        zestaw ćwiczeń porannych nr 10 wg K. Wlaźnik;

>        nauka wiersza na pamięć „Idę do przedszkola’ I. Salach; przypomnienie dzieciom  przepisów ruchu drogowego – poruszanie się prawą stroną chodnika, szybkie przechodzenie przez ulicę w miejscach oznakowanych – najlepiej z osobą dorosłą, trzymanie swoich rodziców za rękę, dokładne sprawdzenie czy nie nadjeżdża samochód; karta pracy – układanie obrazka w całość i naklejanie na kartkę (samochód);

>         słuchanie piosenki „Samochody”; zabawa ruchowa „Przechodnie” z wykorzystaniem przejścia dla pieszych (pasów); szybkie reagowanie na zmiany w muzyce; odzwierciedlanie ruchem opowiadania nauczycielki; utrwalenie piosenki „Przyjaciele”

 

Wtorek

SUNIE ŚLIMAK PO DRODZE

>        na podstawie fotografii oraz filmu edukacyjnego zapoznanie dzieci ze ślimakiem i jego zwyczajami; wypowiedzi dzieci na temat ślimaka  „Co to za zwierzę?”, rozwijanie zainteresowań przyrodniczych wysłuchanie wiersza  Or – Ota  „Ślimak”; zabawa ruchowo – naśladowcza „Jak chodzi ślimak” oraz „Muszelka ślimaka”; utrwalenie pojęcia wolno – szybko; pokaz n – lki zwojów ślimaka poprzez rysunek; rysowanie linii spiralnej w powietrzu, na stole, kredką na kartce papieru;

>        zestaw ćwiczeń ruchowych ogólnorozwojowych str. 50 „Poznanie środowiska przyrodniczego”

>        spacer w pobliżu przedszkola; oglądanie znaków drogowych i przejść dla pieszych; nauka szybkiego przechodzenia przez jezdnię.

 

Środa

ZNAKI  DROGOWE

>        swobodne wypowiedzi dzieci na temat: Co to jest ulica? przypomnienie znaczenia słów „jezdnia”, „chodnik”; wysłuchanie wiersza W. Ścisłowskiego „Poznaj znaki”; zabawa klasyfikacyjna „Znaki drogowe”; umieszczenie na tablicy znaków informacyjnych, ostrzegawczych i zakazu; wyszukiwanie wśród mozaiki geometrycznej kształtów podobnych do znaków na tablicy (koła, prostokąty, trójkąty); kształcenie spostrzegawczości wzrokowej;

>        praca przy stolikach – policz ile znaków znajduje się na obrazku;

>        zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa „Jeździmy zgodnie ze znakami” oraz z elementami biegu  „Samochody i motocykle”.

 

Czwartek

ŚWIATŁA NA SKRZYŻOWANIU

>        utrwalenie zasad przechodzenia przez jezdnię oraz działania sygnalizatora poprzez zabawę ruchową „Światła” z zastosowaniem trzech kół w kolorze czerwonym, żółtym i zielonym; utrwalenie kolorów, dostosowanie się do reguł zabawy; wysłuchanie fragmentu wiersza W. Fabera „Światła na skrzyżowaniu’;

>        utrwalenie piosenki „Mój samochód” oraz „Samochody” ; zabawa naśladowcza do treści piosenek: ćwiczenia słuchowe - rozpoznawanie odgłosów pochodzących z ulicy, nagranych na kasecie magnetofonowej;

>        ćwiczenia oddechowe „Gwizdek” – umiarkowane dmuchanie w celu wydobycia dźwięku z gwizdka; usprawnianie techniki oddychania – wdech – nosem, wydech – ustami.

 

Piątek

ZABAWY Z GAZETAMI

>        poznanie możliwości wykorzystania papieru – gazet do zabawy: wydobywanie dźwięków, rytmiczne nadrywanie brzegu, gazety – kałuże, komórki do wynajęcia, taniec z gazetą, zwijanie w kulki i rzucanie nimi, kopanie, celowanie;

>        malowanie kredkami pastelowymi na powierzchni czarno-białej gazety; dowolna interpretacja malarska; wspólne porządkowanie miejsca zabawy;

>        zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa „Jeździmy zgodnie ze znakami” oraz z elementami biegu  „Samochody i motocykle”.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin