BEZPIECZNIE PORUSZAMY SIĘ PO ULICACH
- Słuchanie opowiadań „ Drogowskaz”, „Na prawo na lewo”, „Uważaj, uważaj”
- Rozwiązywanie zagadek rysunkowych, słownych utrwalających zasady bezpieczeństwa, poruszania się po ulicach, wprowadzenie napisów do globalnego czytania
- Słucha wiersza „ Przepisy drogowe”B.Formy
- Wycieczka na najbliższe skrzyżowanie
- Poznanie schematu własnego ciała
- określanie kierunków na prawo, na lewo, zakresie przód zakresie tył
- Praca zakresie książką „ Ja i liczby” str.13
- Przejście dla pieszych – zaprojektowanie i wykonanie pracy zakresie zespołach
- Moja droga do przedszkola- rysowanie drogi kredkami, mazakami
-Ćwiczenia graficzne – kreślenie linii pionowych, poziomych
- Ćwiczenia grafomotoryczne – kolorowanie obrazka
-Ćwiczenia gimnastyczne wg
zestawu
- Ćwiczenia poranne wg zestawu
-Gry i zabawy ruchowe ze śpiewem
- Zabawy zakresie el. Pedagogiki zabawy
- zabawy zakresie el. relaksacyjnym
- Zabawy manipulacyjno – konstrukcyjne
- Zabawy organizowane zakresie inicjatywy dzieci
- Słuchanie piosenki „ Uwaga czerwone światło” – rozpoznawanie dźwięków zakresie ulicy
- Ćwiczenia ortofoniczne
- Zagadki słuchowo- muzyczne
-Gry i zabawy zakresie ogrodzie przedszkolnym
- Praca zakresie książka „ Poznajemy rysujemy” cz.1.s. 15,17.
Ob.ed. w zakresie roz. mowy i myślenia
Ob.ed. w zakresie przyg. do nauki czytania i pisania
Ob.ed.w zakresie roz. mowy i myślenia
Ob.ed. społecznej
Ob.ed. matematycznej
Ob.ed. plastyczno- technicznej
Ob.ed. w zakresie przyg.do nauki pisania i czytania
Ob.ed. ruchowej
Ob.ed. moralnej
Ob. ed. muzycznej
- ob.ed. zdrowotnej
- podejmuje próby budowania dłuższych wypowiedzi
- układa zdania do obrazka
- dzieli zdania na wyrazy, wyrazy na sylaby, wyodrębnia głoski na początku wyrazu
- potrafi kojarzyć fakty( rozwiązania)
- swobodnie wypowiada się na określony temat, kojarzy obrazek z podpisem, czyta globalnie
- wie co to znaki drogowe, zna ich znaczenie
-potrafi inscenizować scenki dramowe
- zna zasady ruchu drogowego
- ma świadomość schematu własnego ciała
- posiada zdolności rozpatrywania otoczenia z własnego punktu widzenia
- prawidłowo określa kierunki
- projektuje, uzgadnia formę pracy, dobiera odpowiednio materiały i przybory plastyczno – techniczne
- poprawnie posługuje się kredką, mazakiem, doprowadza pracę do końca
- potrafi ocenić swoją pracę i innych
- wykonuje pracę zgodnie z poleceniem
- łączy punkty bez odrywania ręki, rysuje po śladzie, wypełnia kredką kontury
-reaguje na polecenia
- wyraża potrzebę ruchu
- uczestniczy w zabawach ruchowych
- przestrzega norm i reguł zabawy
- wykazuje się życzliwością, koleżeństwem, szanuje wspólną własność, dba o ład i porządek
- słucha śpiewu n., nagrań z płytoteki, odtwarza ruchem treść piosenki, reaguje na zmiane tempa, powtarza usłyszane rytmy, posiada słuch muzyczny
- zna zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń ogrodowych
Hel53land