POZNAJEMY ZASADY RUCHU ULICZNEGO-5l.doc

(52 KB) Pobierz

POZNAJEMY ZASADY RUCHU ULICZNEGO

 

CYKL TEMATYCZNY:            

POZNAJEMY ZASADY RUCHU ULICZNEGO.

 

Cele ogólne:

-        poznawanie dzieci z zasadami bezpiecznego poruszania się po ulicach

-        zapoznanie z niektórymi znakami drogowymi

-        wzbogacanie słownika o nowe wyrazy związane z ruchem drogowym

-        zapoznanie z różnymi środkami lokomocji

-        poznawanie różnych technik plastycznych

-        rozwijanie ogólnej sprawności słuchowej poprzez rozróżnianie i rozpoznawanie dźwięków z otoczenia

 

Sytuacje edukacyjne

Obszar aktywności

Przewidywane osiągnięcia dziecka

Rozmowy samorzutne i inspirowane przez nauczycielkę, zaznaczanie obecności na liście. Wspólne redagowanie gazetki tematycznej.

Wypowiedzi dzieci na temat spędzenia wolnych dni z rodzicami.

Ćwiczenia poranne – zestaw nr 26 (K. Wlaźnik) z elem. orientacyjno-porząd.

·         Obserwacja ruchu ulicznego podczas spaceru na pobliskie skrzyżowanie – nazywanie obserwowanych pojazdów, pokazanie najbardziej bezpiecznych przejść w pobliżu przedszkola, ocenianie zachowań pieszych na drodze, czytanie napotkanych znaków, wyjaśnianie ich znaczenia, nauka przechodzenia przez jezdnię z sygnalizacją świetlną.

·         Zabawy ruchowe w ogrodzie przed-szkolnym z elementem pokonywania naturalnego toru przeszkód.

 

Słuchanie wierszy o tematyce komunika-cyjnej (zbiór własny), rysowanie na dowolny temat, kolorowanie, nawlekanie korali.

społeczna

 

 

 

językowa

 

ruchowa

 

językowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zdrowotna

 

 

w zakr. roz. mowy i myślenia

plastyczno-konstrukcyjna

podejmuje zabawy z własnej inicjatywy

umie wybrać obrazki tematycznie pasujące na gazetkę

 

 

wypowiada się na określony temat

 

wie na czym polega zabawa, przestrzega

bezpieczeństwa

praktycznie  ćwiczy  prawidłowe  przechodzenie  przez  jezdnię  z  sygnalizacją  świetlną  i  bez  sygnalizacji  świetlnej

zachowuje  ostrożność  w  czasie  przechodzenia  przez  jezdnię , przestrzega  zasad bezpieczeństwa

zna przeznaczenie znaków drogowych

zna najbardziej popularne znaki

 

 

 

wie na czym polegają poszczególne ćwiczenia

umie je poprawnie wykonać

reaguje na sygnał dźwiękowy

przestrzega zasad bezpieczeństwa

słucha uważnie wierszy

umie budować proste zdania na dany temat

 

 

 

Samorzutnie podejmowana aktywność dzieci: zabawy w kącikach, działalność kreatywna: kolorowanie, wycinanie, konstruowanie.

Rozmowy w małych grupkach – nazywanie dni tygodnia oraz pory dnia, liczenie obecnych dzieci, porównywanie liczebności dziewczynek i chłopców, używanie pojęć mniej, więcej, dzieci chętne określają również o ile jest więcej lub mniej.

Ćwiczenia poranne – zestaw 11 (K. Wlaźnik) z elem. równowagi.

·         ,,Poznajemy różne pojazdy’’ – zapoznanie dzieci z pojazdami poruszającymi się po drogach. Ćwiczenia ortofoniczne – naśladowanie odgłosów różnych pojazdów.

Zabawa ruchowa ,,Samochody’’

·         ,,Sygnalizator świetlny’’ – wykonanie sylwety sygnalizatora, malowanie, naklejanie techniką wycinanki kolorowych świateł.

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

społeczna

 

 

 

w zakr. roz. mowy i myślenia

 

 

 

ruchowa

 

językowa

 

 

 

 

ruchowa

plastyczna

 

 

 

zdrowotna

samodzielnie podejmuje zabawę

stosuje formy grzecznościowe w czasie zabaw i przychodzenia do przedszkola

 

umie nazwać obecny dzień, porę dnia

potrafi podać liczbę obecnych dzieci

umie porównać liczebność dziewczynek i chłopców

 

 

 

potrafi prawidłowo wykonać ćwiczenia

 

wie, jakie pojazdy poruszają się po ulicach

potrafi nazwać te pojazdy

umie naśladować odgłosy niektórych pojazdów

 

 

wie na czym polega zabawa

wie jak wygląda sygnalizacja świetlna

prawidłowo stosuje kolory

wie na czym polega technika wydzieranki

dba o estetykę pracy

chętnie bierze udział w zabawach

wie  gdzie  i  jak  bezpiecznie  się  bawić

przewiduje  skutki  w  sytuacjach  życiowych  i  konsekwencje  nierozsądnych  zachowań 

Rozwiązywanie zagadek pantomimicznych – Jaki to pojazd?

Osłuchanie z wierszem pt. ,,Komunikacja na wesoło’’ M. Przewoźniaka.

Ćwiczenia poranne – zestaw nr 22

·         ,,Kto pierwszy dojedzie do mety?’’ – konstruowanie gry planszowej wspólnie z całą grupą, utrwalenie liczebników do 6.

·         ,,Ruch uliczny’’ – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki, wystukiwanie rytmu melodii, rozpoznawanie dźwięków nagranych  na kasecie, kojarzenie tych dźwięków z obrazkiem, ćwiczenia ortofoniczne, próby śpiewania tekstu.

Słuchanie bajki ,,Złotowłosa i trzy niedźwiadki’’

w zakr. roz. mowy i myślenia

 

ruchowa

matematyczna

 

 

 

muzyczna

 

 

 

 

 

językowa

umie ruchem pokazać jadący pojazd

umie rozwiązać zagadkę

wie o czym jest wiersz

zna odpowiedzi na zadane pytania

aktywnie uczestniczy w zabawie

wie co jest potrzebne do gry

zna zasady konstruowania gry

umie policzyć oczka i podać ich liczbę na wyrzuconej kostce

przestrzega zawartych umów

rozpoznaje  melodię  piosenki  i  jej  tytuł , potrafi  rytmizować  tekst , próbuje  śpiewać  fragmenty  piosenki , ilustruje  ruchem  jej  treść

chętnie bierze udział w zabawach ruchowych

 

słucha chętnie bajki

odpowiada na zadane pytania

Samorzutna aktywność dzieci: zabawy wybranymi zabawkami, dzielenie się nimi
z kolegami.

Kolorowanie obrazka tematycznego, rysowanie po śladzie ,,Samochód’’

Ćwiczenia poranne – zestaw nr 23
z elem. czworakowania.

·         ,,Ruch uliczny’’ – wykonywanie pracy plastycznej dowolną techniką, wykorzystanie poznanych wiadomości, umiejętne rozplanowanie na kartce.

 

Zabawa ruchowa ,,Dzieci do domu, dzieci na spacer’’

·         ,,Zamek’’ – naklejanie wg wzoru, utrwalenie pojęć z prawej strony, z  lewej strony, na dole, u góry, z boku.

 

 

Zabawa dydaktyczna ,,Kto Cię woła?’’

społeczna

 

 

w zakr. przyg. do pisania i czyt.

ruchowa

plastyczna

 

 

 

 

ruchowa

 

matematyczna

 

 

 

w zakr. przyg. do czyt. i pisania

dobieranie odpowiednich rekwizytów

przestrzeganie umów

prawidłowo koloruje obrazek

umie rysować po śladzie

 

bierze udział w zabawie, przestrzega bhp

 

wie jak należy wykonać pracę

umie wykorzystać poznane wiadomości w pracy plastycznej

umie rozplanować pracę na kartce z bloku

estetycznie wykonuje pracę

wie na czym polega zabawa

 

umie nazwać figury z których zbudowany jest zamek

umie policzyć ile jest wykorzystanych klocków poszczególnego rodzaju do budowy zamku

umie zbudować zamek wg wzoru

przestrzega kolejności wypowiadania się

umie rozróżnić słyszany głos

Swobodne rozmowy w czasie zabaw w kącikach zainteresowań.

Ćwiczenia graficzne- rysowanie po kropeczkach – ,,Ślad po rowerze’’

Wysłuchiwanie głosek w nagłosie wyr.

Ćwiczenia poranne – zestaw 14 – z elem. biegu.

·         Rozwiązywanie zagadek słownych, obrazkowych i pantomimicznych, utrwalenie poznanych wiadomości o ruchu drogowym.

·         Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą obwodu ćwiczebnego

społeczna

językowa

w zakr. przyg. do pisania i czyt.

 

ruchowa

 

językowa

 

 

 

zdrowotna

umie budować proste zdania

wie na czym polegają zabawy w kącikach

umie narysować linię po śladzie

umie wyróżnić głoskę w nagłosie

 

bierze aktywny udział w zabawie

 

zna rozwiązanie zagadki

podaje uzasadnienie swojej odpow.

zna niektóre zasady ruchu drogowego

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin