Zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego dla pieszych.4,5-l.doc

(43 KB) Pobierz
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNO – OPIEKUŃCZEJ DLA DZIECI 4 – 5 LETNICH WRZESIEŃ 2007

Zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego dla pieszych.

W wyniku podjętej aktywności dziecko:

­            wymienia trzy sygnały świetlne: czerwony, żółty, zielony podczas zabaw i rozmów – I poziom; wyjaśnia znaczenie trzech sygnałów świetlnych
w oparciu o historyjkę obrazkową – II poziom,

 

­            reaguje na trzy sygnały świetlne w zabawach przy wykorzystaniu sygnalizatora,

 

­            naśladuje w zabawach ruchowych cztery pojazdy: samochód, motor, pociąg, samolot,

 

­            pełni w zabawie tematycznej  rolę kierowcy i pasażera.

Dzieci:

­            uczestniczą w wycieczce na skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną,

­            obserwują ruch drogowy i pieszy, poruszają się prawą stroną chodnika.

­            przechodzą przez jezdnię na pasach z zachowaniem podstawowych zasad bezpieczeństwa,

­            słuchają opowiadania nauczycielki ilustrowanego obrazkami Pies z ulicy Bałamutów w oparciu o utwór
W. Chotomskiej,

­            wypowiadają się na temat historyjki obrazkowej,

­            śpiewają i bawią się przy piosence Uliczne sygnały,

­            biorą udział w zabawach ruchowych przy wykorzystaniu sygnalizatora i makiety ulicy,

­            wykonują pracę plastyczną Sygnalizator świetlny,

­            wycinają paski białego papieru i naklejają na czarny karton,

­            uczestniczą w zabawach ruchowo – naśladowczych: Samochody, Na ulicy, Pojazdy,

­            zabawa tematyczna Ruch drogowy,

­            układają samochody na półkach – małe i duże pojazdy.

 

 

Rozwijanie wrażliwości słuchowej.

W wyniku podjętej aktywności dziecko:

­            rozpoznaje dźwięki wydawane przez trzy pojazdy: samochód osobowy, samochód ciężarowy, traktor podczas zagadek słuchowych,

 

­            naśladuje dźwięki samochodu
i pociągu w zabawie ortofonicznej,

 

­            zachowuje ciszę podczas zagadek słuchowych.

 

Dzieci:

­            biorą udział w zabawach słuchowych: Zgadnij, co teraz robię?, Co to za dźwięk?, Zgadnij, kto cię woła?,

­            zabawy ortofoniczne: Samochody, Pociągi,

­            przysłuchują się różnym dźwiękom z otoczenia,

­            grają na instrumentach perkusyjnych oraz nietypowych przedmiotach (butelki, folie, gazety, klocki),

­            wyklaskują, wygrywają podane przez nauczycielkę rytmy,

­            rysują koła, kreski oznaczające liczbę uderzeń w krótkich rytmach,

­            zagadki słuchowe (nagranie magnetofonowe) – dźwięki pojazdów,

­            uczestniczą w zabawie – Pociąg z klockami.

 

 

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin