Zajęcia w
ranku
Zajęcia
główne
Sfera aktywności
dzieci
Cele operacyjne zajęć
głównych
Zajęcia popołudniowe
popołudniowych
„Na ulicy”- zestaw ćwiczeń porannych w formie opowieści ruchowej.
„Ruch uliczny”- ćwiczenia ortofoniczne, kształcenie umiejętności poprawnego wypowiadania grup spółgłosko-wych.
„Bezpieczne zabawy” –sytuacja edukacyjna na podstawie wiersza W. Faber „Światła na skrzyżowaniu”. Wysłuchanie i analiza wiersza.
„Na ulicy”- spacer ulicami okolicy, obserwowanie przez dzieci pieszych i samochodów, praktyczne zastosowanie zasad bezpieczeństwa podczas przejścia po pasach
zdrowotna
językowa
społeczna
Dziecko:
-wymienia miejsca, w których może się bawić bezpiecznie, zna treść wiersza
-wie, jakie pojazdy poruszają się po ulicy, jak należy zachować się w czasie przechodzenia przez jezdnię, zna zasady bezpieczeństwa podczas przejścia po pasach, znają nowe określenie "zebra"
„Ruch uliczny” -zabawa tematyczna, konstruowanie ulicy z użyciem elementów (klocki, zabawki różne).
„Moje imię”- akt inicjacji( wg elementów m-dy I.Majchrzak.)- z grupą dzieci nowych
„Samochody”-
zabawa ruchowa
-potrafi zaprojektować i wykonać ulicę z klocków różnego rodzaju, wykorzystać różnego rodzaju zabawki w zabawie
-zna „ swoje imię”- jego wygląd graficzny
-w sposób bezpieczny biega w sali właściwie reagując na zmianę sygnału wzrokowego
„Pojazdy i piesi”- zabawa ruchowa.
„Język na defiladzie” –ćwiczenie narządów mowy.
„Kolorowe kółka” – wykonanie
sygnalizatora świetlnego, z kolorowego papieru i kartonu.
„Kolorowe światła” – wprowadzenie piosenki. Określanie jej tempa i nastroju. Ćwiczenia słuchowe z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych.
techniczna
ruchowa
muzyczna
-nazywa światła sygnalizatora, nalepia je na kartonie zgodnie z sytuacją
-śpiewa refren piosenki razem z nauczycielem,
reaguje zmianą tempa podczas zabaw ruchowych
„Książki o pojazdach”- wyszukiwanie w kąciku książki.
( z zespołem dzieci)
„Pojazdy” - zabawy dowolne klockami plastikowymi, układanie małych i dużych pojazdów. Nazywanie kolorów klocków.
-interesuje się książką
-określa kolor czerwony i zielony, wie, jakie znaczenie mają te kolory w ruchu drogowym, zgodnie dzieli się klockami, używa zwrotów grzecznościowych
„Kolorowe znaki”- zabawa ruchowa.
„Figury i znaki” -poznawanie figur geometrycznych na podstawie kształtu znaków drogowych.
Zabawy dydaktyczne z wykorzystaniem kolorowych klocków. Tworzenie zbiorów wg danego kryterium.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- „Moje ciało w kontakcie z podłożem” ( wg W. Sherborne)
matematyczna
-wie do jakich figur geometrycznych podobne są znaki drogowe, porównuje ich kształty, określa cechy,
łączy znaki drogowe ze względu na kolor i kształt
-wykonuje ćwiczenia pozwalające na kontakt z podłogą różnymi częściami ciała, doskonali własną sprawność fizyczną, ćwiczy wg pokazu nauczyciela
„Dźwięki z ulicy”- słuchanie i rozpoznawanie dźwięków z płyty.
"Jaki to samochód?" -dorysowanie brakujących części, elementów samochodu, dokończenie samochodu kredkami.
-prawidłowo rozróżnia i nazywa
wysłuchane dźwięki
-nazywa przedstawione na karcie auto, koloruje je pamiętając o poprawnym trzymaniu kredek
„Garaże”- zabawa ruchowa z elementem ćwiczeń ortofonicznych.
„Uliczne sygnały” –zabawy ruchowe w oparciu o piosenki związane tematycznie z ruchem drogowym.
„Spotkanie z policjantem”- tworzenie okazji do bezpośredniego kontaktu z osobą odpowiedzialną za bezpieczeństwo na jezdni.
-odróżnia i zapamiętuje polecenia sygnały, śpiewa i bawi się przy muzyce razem z nauczycielką
-zadaje pytania dotyczące spraw związanych z bezpieczeństwem na drodze, poznaje zasady zdrowego stylu życia
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym- „Wyścigi w rzędach”,
„ Celowanie do drzewa”
„Pojazdy”- rozwiązywanie zagadek słowno – ruchowych.
-sprawnie biega omijając przeszkody, celuje do drzewa
-szybko kojarzy fakty, poszukuje rozwiązań
„Rowery” –zabawa ruchowa z elementem biegu.
„Dokończ słowo” –zabawa językowa.
„Kolorowy samochód” - naklejanie na kartkę gotowych elementów z kolorowego papieru.
„Zabawy z listeczkami” -zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
plastyczna
-zna kolejność wykonywanych czynności, dba o staranne wykonanie pracy
„Co widziałeś w drodze do przedszkola? – odwołanie się do doświadczeń dziecięcych, zachęcenie do obserwowania otoczenia, nazywanie różnych przedmiotów.
„Na ulicy ruch...” – ćwiczenia ortofoniczne na zgłoskach tu, tru, dzyń, sz, ter pach i in, sprawne reagowanie na sygnały słowne i dźwiękowe
-potrafi obserwować otaczające środowisko
- umie wyróżnić głoski w wygłosie,
poprawnie układa usta podczas wymawiania samogłosek,
Hel53land