Na ulicy-4l.doc

(41 KB) Pobierz

 

Zajęcia w

ranku

 

Zajęcia

główne

 

      Sfera   aktywności            

   dzieci

 

Cele operacyjne zajęć

głównych

 

Zajęcia popołudniowe

 

Cele operacyjne zajęć

popołudniowych

„Na ulicy”- zestaw ćwiczeń porannych w formie opowieści ruchowej.

 

„Ruch uliczny”- ćwiczenia ortofoniczne, kształcenie umiejętności poprawnego wypowiadania grup spółgłosko-wych.

„Bezpieczne zabawy” –sytuacja edukacyjna na podstawie wiersza W. Faber „Światła na skrzyżowaniu”. Wysłuchanie i analiza wiersza.

„Na ulicy”- spacer ulicami okolicy, obserwowanie przez dzieci pieszych i samochodów, praktyczne zastosowanie zasad bezpieczeństwa podczas przejścia po pasach

 

 

zdrowotna

językowa

społeczna

 

 

 

 

 

 

 

zdrowotna

Dziecko:

-wymienia miejsca, w których może się bawić bezpiecznie, zna treść wiersza

 

 

 

-wie, jakie pojazdy poruszają się po ulicy, jak należy zachować się w czasie przechodzenia przez jezdnię, zna zasady bezpieczeństwa podczas przejścia po pasach, znają nowe określenie "zebra"

„Ruch uliczny” -zabawa tematyczna, konstruowanie ulicy z użyciem elementów (klocki, zabawki różne).

 

 

„Moje imię”- akt inicjacji( wg elementów m-dy I.Majchrzak.)- z grupą dzieci nowych

 

„Samochody”-

zabawa ruchowa

Dziecko:

-potrafi zaprojektować i wykonać ulicę z klocków różnego rodzaju, wykorzystać różnego rodzaju zabawki w zabawie

-zna „ swoje imię”- jego wygląd graficzny

-w sposób bezpieczny biega w sali właściwie reagując na zmianę sygnału wzrokowego

„Pojazdy i piesi”- zabawa ruchowa.

„Język na defiladzie” –ćwiczenie narządów mowy.

 

Kolorowe kółka” wykonanie

sygnalizatora świetlnego, z kolorowego papieru i kartonu.

„Kolorowe światła” – wprowadzenie piosenki. Określanie jej tempa i nastroju. Ćwiczenia słuchowe z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych.

techniczna

 

 

 

 

 

ruchowa

 

muzyczna

 

-nazywa światła sygnalizatora, nalepia je na kartonie zgodnie z sytuacją

 

-śpiewa refren piosenki razem z nauczycielem,

reaguje zmianą tempa podczas zabaw ruchowych

„Książki o pojazdach”- wyszukiwanie w kąciku książki. 

  ( z zespołem dzieci)

„Pojazdy” - zabawy dowolne klockami plastikowymi, układanie małych i dużych pojazdów. Nazywanie kolorów klocków.

 

-interesuje się książką

 

-określa kolor czerwony i zielony, wie, jakie znaczenie mają te kolory  w ruchu drogowym, zgodnie dzieli się klockami, używa zwrotów grzecznościowych

„Kolorowe znaki”- zabawa ruchowa.

 

 

 

 

 

„Figury i znaki” -poznawanie figur geometrycznych na podstawie kształtu znaków drogowych.

Zabawy dydaktyczne z wykorzystaniem kolorowych klocków. Tworzenie zbiorów wg danego kryterium.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- „Moje  ciało w kontakcie z podłożem” ( wg W. Sherborne)

matematyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

zdrowotna

-wie do jakich figur geometrycznych podobne są znaki drogowe, porównuje ich kształty, określa cechy,

łączy znaki drogowe ze względu na kolor i kształt

 

-wykonuje ćwiczenia pozwalające na kontakt z podłogą różnymi częściami ciała, doskonali własną sprawność fizyczną, ćwiczy wg pokazu nauczyciela

„Dźwięki z ulicy”- słuchanie i  rozpoznawanie dźwięków z płyty.

 

"Jaki to samochód?" -dorysowanie brakujących części, elementów samochodu, dokończenie samochodu kredkami.

-prawidłowo rozróżnia i nazywa

wysłuchane dźwięki

 

 

-nazywa przedstawione na karcie  auto, koloruje je pamiętając o poprawnym trzymaniu kredek

„Garaże”- zabawa ruchowa z elementem ćwiczeń ortofonicznych.

 

„Uliczne sygnały” –zabawy ruchowe w oparciu o piosenki związane tematycznie z ruchem drogowym.

 

„Spotkanie z policjantem”- tworzenie okazji do bezpośredniego kontaktu z osobą odpowiedzialną za bezpieczeństwo na jezdni.

muzyczna

ruchowa

 

 

 

 

społeczna

zdrowotna

językowa

-odróżnia i zapamiętuje polecenia sygnały, śpiewa i bawi się przy muzyce razem z nauczycielką

 

 

-zadaje pytania dotyczące spraw związanych z bezpieczeństwem na drodze, poznaje zasady zdrowego stylu życia

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym- „Wyścigi w rzędach”,

„ Celowanie do drzewa”

 

„Pojazdy”- rozwiązywanie zagadek słowno – ruchowych.

-sprawnie biega omijając przeszkody, celuje do drzewa

 

 

 

-szybko kojarzy fakty, poszukuje rozwiązań

 

„Rowery” –zabawa ruchowa z elementem biegu.

 

„Dokończ słowo” –zabawa językowa.

 

 

„Kolorowy samochód” - naklejanie na kartkę gotowych elementów z kolorowego papieru.
 

„Zabawy z listeczkami” -zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

plastyczna

 

 

 

 

zdrowotna

-zna kolejność wykonywanych czynności, dba o staranne wykonanie pracy

„Co widziałeś w drodze do przedszkola? – odwołanie się do doświadczeń dziecięcych, zachęcenie do obserwowania otoczenia, nazywanie różnych przedmiotów.

 

„Na ulicy ruch...” – ćwiczenia ortofoniczne na zgłoskach tu, tru, dzyń, sz, ter pach i in, sprawne reagowanie na sygnały słowne i dźwiękowe
 

 

-potrafi obserwować otaczające środowisko

 

 

 

 

 

- umie wyróżnić głoski w wygłosie,

poprawnie układa usta podczas wymawiania samogłosek,

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin