KALAGNI RUDRA UPANIŚAD
Om! Oby On chronił nas obu. Oby On żywił nas obu razem.
Obyśmy pracowali razem z wielką żywością,
oby nasza nauka okazała się rześka i skuteczna,
obyśmy się nie kłócili (ani nie nienawidzili się).
Om! Niech będzie Pokój we mnie!
Niech będzie Pokój w moim środowisku!
Niech będzie Pokój wśród sił, co działają na mnie!
OM! Oby Brahman ochraniał nas obu (Guru i Śiszję) ! Niech da nam obu (dużo) do radowania się! Obyśmy obaj osiągnęli skuteczność! Niech nasza nauka okaże się owocna! Obyśmy nie nienawidzili (się nawzajem )w ogóle !
Om! Śaanthi! Śaanti! Śaanti! Śaantihi!
Pewnego razu Sanat Kumara spytał wzniosłego Kalagnirudrę: "Poucz mnie, o wzniosły Panie! o zasadach Tripundram (znaku wyznaniowego, składającego się z trzech smug) i tego, jaki to jest materiał, jakie miejsce, jak dużo, jaka rozciągłość, jaka boskość, jaka formuła, jakie moce i jaka nagroda?"
Wzniosły powiedział mu: "Materiałem powinny byc popioły z ognia. Powinno się je wziąć w rękę z pięcioma formułami Brahminów (Sathjodźatam, Wamadewam, Aghoram, Rudram, Iiśanam). Poświęcić to formułą "Agnir iti bhasma itd", wyjąć z formułą "ma nas toke tanajae" i (po poświęceniu) z formułą "Trajambakam Jadźamahe" powinno się użyć w postaci trzech pasów idących przez głowę, czoło, pierś i ramiona, z formułami trjajuśa, formułami trajambaka i formułami triśakti.
Jest to ślubowanie Śambhu, nauczane we wszystkich Wedach przez tych, co są biegli w Wedzie. Dlatego ten, kto pragnie wyzwolenia powinien je stosować, aby nie rodzić się ponownie. A to! o Sanat kumaro, jest jego rozciągłość (znaku). [Tripundram] Idzie trzema smugami od czoła w dół do oczu i biegnie od środka jednej brwi do środka drugiej.
Pierwsza smuga to ogień Graahapatja, dźwięk A (w AUM), Radźas (cecha gwałtowności), świat ziemski, Atman zewnętrzny, moc działania, Rig Weda, poranne tłoczenie (Soku Soma), a jej boskością jest Maheśwara.
Druga smuga to ogień Dakśina, dźwięk U, Sattwam (cecha spokoju), powietrze, wewnętrzny Atman, siła woli, Jadźur Weda, południowe tłoczenie Somy, a boskością jej jest Sadasiwa.
Trzecia smuga to ogień Aahawanija, dźwięk M, Tamas (cecha lenistwa), niebo, najwyższy Atman, moc postrzegania, Sama Weda, wieczorne tłoczenie Somy i Siwa jest jej boskością.
Dlatego [osoba pragnąca wyzwolenia] robi sobie Tripundram z popiołów. Ten, kto to wie: uczeń-Brahmana, głowa rodziny, mieszkaniec lasu czy też osoba wyrzeczona - zostaje przez to oczyszczony ze wszystkich grzechów ciężkich i pomniejszych. Posiadanie na sobie Tripundram jest medytowaniem o wszystkich bóstwach, osoba ta jest znana wszystkim bóstwom, staje się tym, co kąpał się we wszystkich świętych miejscach kąpieli i przez cały czas mruczał modlitwę do Rudry. A po uradowaniu się wszystkimi przyjemnościami wchodzi on, porzucając ciało, w jedność z Siwą i nie powraca - i nie powraca.
Tak powiedział Kalagni Rudra. Ten, kto to tutaj wypowiada, również osiąga podobny stan. Om Sathjam.
- Tak mówi ta Upaniśada.
OM! Oby Brahman ochraniał nas obu (Guru i Śiszję) ! Niech da nam obu (dużo) do radowania się! Obyśmy obaj osiągnęli skuteczność! Niech nasza nauka okaże się owocna! Obyśmy nie nienawidzili (się nawzajem ) w ogóle !
saisiwoham