OPEL ASTRA - KODY.pdf
(
91 KB
)
Pobierz
OPEL ASTRA
OPEL ASTRA
Okazuje się, ze przy pomocy jednego drucika i w miarę
sprawnych oczu można
w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i
zapłonowym.
Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie
sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje
usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,
luźny wtyk, zerwane połączenie, lub zwarcie do masy. Kod usterki jest
natychmiast zapamiętany w pamięci urządzenia sterującego. W tym samym
czasie zapala się lampka kontrolna (żółta z rysunkiem silnika) w zestawie
wskaźników. Jeżeli usterka pojawiła się tylko jednorazowo, to lampka kontrolna
nie zapala się po ponownym włączeniu zapłonu, jednak jej kod pozostaje w
pamięci. Usunięcie kodu usterki z pamięci następuje po 20 kolejnych
prawidłowych uruchomieniach silnika, podczas których dana usterka nie
wystąpiła, a także, gdy akumulator pozostawał odłączony przez dłużej niż 10
sek.
Odczytanie kodu usterki jest sprawą bardzo prostą. Przede wszystkim
należy wyłączyć silnik. Nie wolno jednak odłączać akumulatora, ponieważ brak
napięcia przez ponad 10 sekund spowoduje wykasowanie pamięci z kodami
usterek. Następnie należy zewrzeć odpowiednie styki w złączu diagnostycznym
(ALDL - ang. Assembly Line Diagnostic Link). W przypadku Astry i Astry
Classic złącze to znajduje się w kabinie, z lewej strony w skrzynce z
bezpiecznikami, natomiast w Astrze II gniazdo jest zlokalizowane między
dźwigniami: zmiany biegów i hamulca ręcznego (dostęp po podważeniu osłony
od strony dźwigni zmiany biegów)
W zależności od modelu, roku produkcji i typu silnika mogą występować
różne wersje tego złącza: 10-pinowe i 16-pinowe. Rozkład wyprowadzeń wraz z
oznaczeniami znajduje się na ilustracjach poniżej.
1
Złącze diagnostyczne
10-pinowe
Złącze diagnostyczne
16-pinowe
W celu rozpoczęcia procedury wywoływania kodów usterek należy
zewrzeć piny oznaczone na rysunku kolorem czerwonym. W zależności od
złącza są to piny: A i B w gnieździe 10-pinowym oraz 5 i 6 w gnieździe 16-
pinowym.
Uwaga! Nie wolno zwierać ze sobą innych styków, ponieważ grozi to
uszkodzeniem jednostki sterującej.
Następnie należy włączyć zapłon (ale nie uruchamiać silnika). Kod usterki
przekazywany jest przez błyski wcześniej wspomnianej lampki kontrolnej. Kod
jest dwucyfrowy, ale jest powtarzany trzykrotnie na wypadek, gdyby ktoś nie
zdążył go odczytać.
Jeden krótki błysk oznacza cyfrę 1, dwa krótkie błyski w odstępie około
0,5 sekundy - cyfrę 2, trzy krótkie błyski w odstępie około 0,5 sekund - cyfrę 3
itd. Między cyframi występuje 1 sekunda przerwy. Po obu cyfrach następują 3
sekundy przerwy i kod jest powtarzany. Potem znowu 3 sekundy i powtórka. Po
następnych 3 sekundach pojawia się kolejny kod.
W pierwszej kolejności zawsze wyświetlany jest kod 12 (jeden krótki
błysk, sekunda przerwy, dwa krótkie błyski w odstępie pół sekundy - kod jest
oczywiście powtarzany trzykrotnie w odstępach trzech sekund), informujący o
rozpoczęciu procedury odczytu pamięci usterek. Jeśli jakieś usterki zostały
zapamiętane to są wyświetlane w kolejności rosnącej. Jeśli jednak nie było
żadnych usterek to wyświetlany jest ciągle kod 12.
Po zakończeniu odczytu pamięci usterek należy wyłączyć zapłon i wyjąć
drut z gniazda diagnostycznego.
2
Układ MULTEC posiadają silniki: C/X 14NZ, C14SE, X14XE, X16SZ, C16NZ,
X16SZR, C16SE, X16XEL, C18NZ.
Układ Motronic 1.5.2: C20NE, a Motronic 2.5: C20XE (od sierpnia '92 - M 2.8).
Kod informujący o zbyt niskim napięciu na
czujniku może świadczyć o zwarciu do masy, zaś o zbyt
wysokim - o przerwie w przewodzie lub styku.
Ukła
d MULTEC firmy Delco-Remy
Kod
Znaczenie
12
Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek
13
Sonda lambda - brak sygnału
14
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
15
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
16
Czujnik spalania stukowego
17
Wtryskiwacz
18
System regulacji spalania stukowego
19
Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
21
Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
22
Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie
24
Czujnik przebytej drogi - brak impulsów
25
Wtryskiwacz - zbyt wysokie napięcie
29
Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie
32
Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie
33
Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie
34
Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
35
Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
41
Przewód EST-B (2/3) - zbyt wysokie napięcie
Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie (w przypadku silników
X16SZ/X16XEL)
lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych
silników)
43 Układ
recyrkulacji
3
42
spalin
44
Sonda lambda - uboga mieszanka
45
Sonda lambda - bogata mieszanka
47
Zawór recyrkulacji spalin
49
Akumulator - zbyt wysokie napięcie
51
Uszkodzona pamięć urządzenia sterującego
52 Przekaźnik dopływu powietrza dodatkowego - zbyt niskie napięcie
53 Przekaźnik dopływu powietrza dodatkowego - zbyt wysokie napięcie
61 Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie
62 Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie
63
Przewód EST-B (2/3) - zbyt niskie napięcie
64
Przewód EST-A (1/4) - zbyt niskie napięcie
69
Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie
71
Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
75
Kontrola momentu obrotowego - zbyt niskie napięcie
76
Kontrola momentu obrotowego - zbyt wysokie napięcie
81
Wtryskiwacz - zbyt wysokie napięcie
93 Moduł sterujący QUAD
Dla układów Motronic firmy Bosch część kodów jest wspólna, a część
różna dla różnych wersji wtrysku.
Kody wspólne dla układów MOTRONIC M1.5.2 i M2.5
Kod
Znaczenie
12
Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek
14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
15
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
31
Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy
4
włączonym zapłonie)
48
Zbyt niskie napięcie zasilania
49 Zbyt wysokie napięcie zasilania
52 Stopień wyjściowy lampki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie
53
Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt niskie napięcie
54 Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt wysokie napięcie
55 Uszkodzone urządzenie sterujące
56 Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
57 Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
61 Stopień wyjściowy odpowietrzania zbiornika - zbyt niskie napięcie
62 Stopień wyjściowy odpowietrzania zbiornika - zbyt wysokie napięcie
73
Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
74 Przepływomierz powietrza - zbyt wysokie napięcie
75
Przełącznik biegów - zbyt niskie napięcie
81-84
Wtryskiwacze 1-4 - zbyt niskie napięcie
87 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt niskie napięcie
88 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt wysokie napięcie
Kody tylko dla M1.5.2
19 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej
21 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
22 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie
25
Wtryskiwacze - zbyt wysokie napięcie
38 Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji
39 Sonda lambda - zbyt wysokie napięcie regulacji
69 Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie
71 Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
Kody tylko dla M2.5
13
Sonda lambda - brak sygnału
16 Czujnik spalania stukowego - brak sygnału
18 Układ regulacji spalania stukowego - brak sygnału
25-
28
44
Sonda lambda - uboga mieszanka
45 Sonda lambda - bogata mieszanka
51
Uszkodzona pamięć ROM urządzenia sterującego
65 Potencjometr biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
5
Wtryskiwacze 1-4 - zbyt wysokie napięcie
Plik z chomika:
Andyman2
Inne pliki z tego folderu:
ETOS.rar
(495019 KB)
AutoCom2014.1.XV3_Full.rar
(2680828 KB)
OPEL ASTRA - KODY.pdf
(91 KB)
OPEL ASTRA- czujniki.pdf
(267 KB)
OPEL astra-kody usterek.pdf
(120 KB)
Inne foldery tego chomika:
- ! ● DIAGNOSTYKA POJAZDÓW ●
► Programy Diagnostyczne i Serwisowe
ALTERNATORY
CIĘŻAROWE
Citroen Service Box 2010-11
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin