Konspekt zajęć
Zajęcia przeprowadzone w Poradnia Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z Wada Słuchu
Ola 7 lat
Czas trwania: 45min
Temat: Czytamy o Oli i Kasi
Cel ogólny:
Dziecko Ćwiczy czytanie ze zrozumieniem
Cele szczegółowe:
· Potrafi przeczytać tekst
· Potrafi rozwiązywać zadania testowe (pytania zamknięte)
· Potrafi wrócić pamięcią do czytanego tekstu
· Doskonali umiejętność czytania ze zrozumieniem
Forma:
Indywidualna
Metody:
· Słowna: objaśnienia i instrukcje
· Czynna: praca z tekstem
Środki dydaktyczne:
· Kartki, ołówek, tekst, testy, pomoce (karty „czarny Piotruś” ,obrazek do rysowania)
Przebieg zajęć
· Powitanie
· Wprowadzenie do tematu opis tego, co będziemy robić
· Gra w pamięć z pomocą kart
· Czytanie tekstu
· Czytanie i odpowiedzi na pytania testowe
· Uzupełnianie zdań brakującym wyrazem
· Rysowanie obrazka po zaznaczonych kropkach
· Pożegnanie
Karolina 6 lat
Czas trwania: 90 min
Temat: Czytanie i zadania z związane z tekstem
Dziecko utrwala umiejętność pracy z tekstem
· Potrafi odpowiedzieć na pytania do tekstu
· Potrafi odróżnić części mowy
· Potrafi wybrać właściwą formę zdania
· Potrafi podać odpowiedź na zagadkę dot. pospolitych zwierząt
· Kartki, ołówek, tekst, pomoce(karty „czarny Piotruś”, karty z zagadkami)
· Rozwiązanie testu, do tekstu
· Porządkowanie wybranych części mowy
· Uzupełnianie zdań właściwą formą wyrazów
· Rozwiązywanie zagadek
Szymon 11 lat
Temat:
„Wiem co czytam”
Dziecko rozwija umiejętność czytani
· Doskonali umiejętność czytania
· Rozumie przeczytany tekst
· Czynna: Praca z tekstem
· Kartki, ołówek, tekst, testy, pomoce (etykietki z częściami mowy)
· Odpowiedzi na pytania do tekstu
· Dopasowywanie zakończenia zdania, aby tworzyło logiczną całość
· Podział grupy wyrazów na części mowy
Paulina 9 lat
Rozwijanie zdań
Dziecko doskonali umiejętność tworzenia spójnych zdań
· Potrafi ułożyć zdanie proste z rozsypani
· Potrafi rozwinąć zdanie proste dodając etykietki
· Kartki, ołówek, tekst, testy, pomoce (etykietki ze zdaniami wyrazami)
· Układanie zdań prostych z rozsypani
· Układanie zdań złożonych z rozsypanki
Emil 5 lat
Rozwój przez zabawę
Dziecko rozwija pamięć i koncentrację poprzez odpowiednie zabawy
· Potrafi skategoryzować obrazki na grupy podobne
· Rozpoznaje podstawowe kolory
· Liczy na przedmiotach do 10
· Potrafi policzyć przedmioty na obrazkach
· Czynna: praca z obrazkami i patyczkami
· Kartki, ołówek, pomoce(obrazki do kategoryzacji, patyczki do liczenia)
· Rozkładamy na stoliku obrazki
· Dziecko wybiera jeden i dopasowuje do niego inne podobne pod jakimś względem
· Opisywanie kolorów danych przedmiotów
· Liczenie patyczków
· Dzielenie patyczków na kolory i liczenie powstałych grup
Michał 5 lat
Trening czytania
Czytanie prostych dwusylabowych wyrazów
· Dziecko potrafi skategoryzować przedmioty
· Dziecko potrafi ułożyć wyraz dwu-sylabowy zgodnie ze wzorem
· Potrafi przeczytać wyraz cztero literowy
· Czynna: czytanie etykietek i układanie obrazków
· ...
madzia19863