W wiejskiej zagrodzie.doc

(53 KB) Pobierz
TEMAT TYGODNIA: W wiejskiej zagrodzie

TEMAT TYGODNIA: W wiejskiej zagrodzie

AUTOR: Bożena Forma

GRUPA WIEKOWA: dzieci 5-letnie

 

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

CELE OGÓLNE

CELE SZCZEGÓŁOWE

PONIEDZIAŁEK

Swobodne rozmowy podczas schodzenia się dzieci. Wybór nowych dyżurnych. Ocena pracy dyżurnych z poprzedniego tygodnia. Zabawa ruchowa Kwoka i kurczątka. Pomoc nauczycielce w przygotowaniach do zajęć.

- rozwijanie mowy
- przeliczanie w zakresie sześciu

- dziecko podejmuje rozmowę z nauczycielką
- dziecko prawidłowo wykonuje polecenia

Poznanie bohaterów książki Dzień w zagrodzie - praca zbiorowa. Ćwiczenie słuchowe - rozpoznawanie z kasety magnetofonowej głosów zwierząt. Zabawa ruchowa Gąski i lis. Przygotowanie makiety w kąciku tematycznym. Wykonanie szablonów krów i malowanie ich farbami plakatowymi.

- wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt hodowanych przez człowieka
- ćwiczenie percepcji słuchowej
- doskonalenie umiejętności posługiwania się pędzlem

- dziecko opisuje i nazywa zwierzęta żyjące w wiejskiej zagrodzie
- dziecko starannie wycina szablon krowy

Wyjście do przedszkolnego ogrodu. Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie w okresie wiosny. Rozmowy na temat czynności jakie wykonuje się w ogrodzie wiosną.

- dostrzeganie zmian w przyrodzie w najbliższym otoczeniu

- dziecko z uwagą obserwuje najbliższe otoczenie

WTOREK

Rozmowy na dowolne tematy podczas schodzenia się dzieci. Zabawy ruchowe ze śpiewem Na górze góreczce, Siała baba mak, Laurencja. Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych [017].

- zachęcanie do rozmów dzieci nieśmiałych

- dziecko chętnie podejmuje rozmowę z nauczycielką i rówieśnikami

Zabawy matematyczne - podział zbioru na podzbiory. Wyodrębnianie osobników młodych i starych. Łączenie ich w pary. Zabawa ruchowa Szukam mamy. Ćwiczenie graficzne - dobieranie odpowiedniego cienia do obrazka.

- utrwalenie pojęcia para
- tworzenie zbiorów

- dziecko rozpoznaje osobniki należące do tego samego gatunku
- dziecko zna pojęcie zbioru

Spacer w okolice przedszkola. Rozmowy na temat konieczności przebywania na świeżym powietrzu. Zwracanie uwagi na zmiany w przyrodzie: dłuższe dni, więcej słońca, śpiew ptaków.

- uświadomienie znaczenia świeżego powietrza dla zdrowia

- dziecko chętnie przebywa na powietrzu bawiąc się z rówieśnikami

ŚRODA

Swobodne rozmowy z dziećmi na tematy przez nie narzucone. Przypomnienie wcześniej opanowanych pamięciowo wierszy z jednoczesnym wykonywaniem ruchów.

- nabywanie umiejętności swobodnego wyrażania swoich myśli przed rówieśnikami

- dziecko wyraża w zrozumiały sposób swoje myśli

Historyjka obrazkowa Kurze jajo. Próby układania obrazków według następujących po sobie zdarzeń. Wypełnianie kolorem wybranego przez siebie obrazka historyjki. Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych [009].

rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
- wyrabianie umiejętności starannego wypełniania konturów

- dziecko układa obrazki historyjki w całość
- dziecko starannie wykonuje swoją pracę

Zabawa ruchowa z piłką Kolory. Zabawy samorzutne w kącikach zabaw.

- rozpoznawanie i nazywanie podstawowych kolorów

- dziecko kojarzy nazwę z kolorem

CZWARTEK

Fotograf - zabawa orientacyjno - porządkowa. Rozmowa na temat stosowania form grzecznościowych - jak zachować się, gdy do sali wchodzi dorosła osoba. Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych.

- kształtowanie właściwej postawy moralnej

- dziecko wie jaką formę grzecznościową zastosować w stosunku do osób wchodzących do sali

Poznanie wiersza B. Forma W zagrodzie. Odpowiadanie na pytania dotyczące jego treści. Wycinanie szablonów zwierząt i ptaków o których mowa w wierszu. Wypełnianie ich różnymi materiałami (piórka, kawałki materiału, papier kolorowy, bibuła karbowana) umieszczanie na makiecie.

- utrwalanie wiadomości na temat zwierząt które można spotkać w wiejskiej zagrodzie

- dziecko starannie wycina szablony
- dziecko wymienia charakterystyczne cechy zwierząt o których mowa w wierszu

Pchełki w wodzie - zabawa rozwijająca umiejętność koncentracji. Zabawy dowolne w kącikach zabaw.

- rozwijanie umiejętnoŚci oczekiwania na swojĄ kolejkę
- ćwiczenie koncentracji podczas wykonywanego zadania

- zachęcanie do zabawy dzieci nieŚmiałych

PIĄTEK

Wypełnianie kredkami kratek na kartkach w kratkę. Dowolny sposób dobierania kolorów, tworzenie dowolnych kompozycji. Czy potrafisz tak jak ja - zabawa pantomimiczna. Nauczycielka wymyśla różne figury, dzieci starają się ją naśladować. Zabawy integracyjne z dziećmi z młodszych grup.

- ćwiczenie uwagi podczas naśladowania nauczycielki
- rozwijanie chęci opiekowania się młodszymi

- dziecko naśladuje figury proponowane przez prowadzącą
- dziecko chętnie współdziała z dziećmi z innych grup

Gdzie mieszkam - zabawa utrwalająca ulicę, na której mieszkamy. Słuchanie wiersza B. Forma: Droga do przedszkola. Rozmowa na temat charakterystycznych elementów (drzewa, budynki) znajdujących się blisko miejsca zamieszkania.

- utrwalanie ulicy i adresu zamieszkania
- zwracanie uwagi na charakterystyczne elementy krajobrazu
- rozwijanie pamięci odtwórczej

- dziecko wie jak nazywa się ulica, przy której mieszka
- dziecko rozpoznaje okolicę, w której mieszka

Zabawy różnymi rodzajami klocków. Opisywanie swoich budowli.

- rozwijanie wyobraźni
- nadawanie nazw swoim budowlom

- dziecko chętnie manipuluje klockami z różnego materiału

odwiedzin: 193934

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin