Moje zwierzątko.doc

(44 KB) Pobierz

Moje zwierzątko

 

Zajęcia w

ranku

 

Zajęcia

główne

 

      Sfera   aktywności            

   dzieci

 

Cele operacyjne zajęć

głównych

 

Zajęcia popołudniowe

 

Cele operacyjne zajęć

popołudniowych

·         „Po wąskiej dróżce”- zabawa ruchowa z elementem równowagi.

 

·         „Glosy zwierząt” – ćwiczenia narządów mowy.

·         „Rola zwierząt w życiu człowieka” –w trakcie sytuacji edukacyjnej przekazywanie wiedzy dotyczącej zwierząt domowych.

 

·         „Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- Wlaźnik nr XI, reagowanie na sygnały.

językowa

przyrodni-cza

spoleczna

 

 

zdrowotna

Dziecko:

-uważnie słucha opowiadania nauczyciela, mówi o znaczeniu zwierząt w życiu człowieka, wie, jak należy opiekować się kotem, chomikiem, żółwiem, rybkami

-podczas ćwiczeń gimnastycznych szybko reaguje na sygnały słuchowe i wzrokowe

·         Prace porządkowe w kącikach tematycznych- układanie przyborów i zabawek na półkach, w kąciku przyrody.

 

·         „Czyj to glos?” – rozpoznawanie głosów zwierząt i ich naśladowanie.

 

-podejmuje czynności porządkowe w sali  współdziała z rówieśnikami

 

 

-poprawnie trzyma nożyczki, wycina wg własnego pomysłu zwierzę, które najbardziej lubi

·         „Wiatr i wiaterek”- zabawa ruchowa z elementem ćwiczeń oddecho-wych.

 

 

 

·         „Koty i kotki” – wprowadzenie litery k, K w oparciu o metodę Z. Bogdanowicz i G. Domanna. Ćwiczenia słuchowo- ruchowo-wzrokowe w trakcie sytuacji edukacyjnej utrwalającej wiadomości z życia kotów.

językowa

ruchowa

przyrod-nicza

-wykonuje ćwiczenia słuchowo-wzrokowo-ruchowe, układa nową wielką i małą literę z tasiemek, kreśli po śladzie, pisze kredą na tablicy, czyta połączenia sylabowe z poznanych liter, odczytuje wprowadzone wyrazy

·         „Do czego zaprasza muzyka?”- określanie charakteru słuchanej muzyki, dostosowanie do niej  ruchu.

 

·         „Gdzie jest kotek”- zabawa dydaktyczna.

Kształtowanie pojęć związanych z określaniem kierunku z którego płynie dźwięk.

-łączy w zabawie ruch z muzyką, stara się być zwinne

 

 

 

 

 

 

-wskazuje kierunek, z którego płynie dźwięk, głos dziecka naśladującego kota lub innego zwierzątka

·         „Koty i psy”- zabawa orientacyjno- porzadkowa.

 

·         Ćwiczenia dykcyjne na  tekście „Czarna krowa w kropki bordo, gryzła trawę kręcąc mordą.

 

 

·         „Czego jest cztery?” – wprowadzenie cyfry 4. Porównywanie liczebności utworzonych zbiorów zwierząt domowych. Omówienie wyglądu cyfry 4, jej podobieństwa, przypomnienie cyfr: 1,2,3, liczenie elementów zbioru wzrastającego i malejącego.

 

·         Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metoda Kniessów (z wstążkami).

matema-tyczna

-dzieli zgromadzone zwierzęta na grupy, przelicza je,  porównuje liczebność, szuka czego w sali jest po cztery, kreśli cyfrę 4 w powietrzu, na tacy z kaszą, na karcie pracy.

-orientuje się w schemacie ciała

poprowadzi wstążkę wysoko i nisko, dostosowując płynność ruchów do muzyki

·         „Moje ulubione zwierzątko”- wycinanie z kolorowego papieru.

 

·         Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym ( z elementem celowania piłką do bramki, w drzewo)

-poprawnie trzyma nożyczki, wycina wg własnego pomysłu zwierzę, które najbardziej lubi

-potrafi trafić piłką do celu kopiąc  nogą, rzucając

·         „Kocia rodzina” –zabawa ruchowa.

 

·         „Kotek pije mleko” – ćwiczenia narządów mowy.

 

 

·         „Było kotków siedem” – słuchanie i nauka piosenki, zabawa rytmiczno -ruchowa, ćwiczenia wyrabiające słuch wysokościowy.

 

·         „Kosz dla kotków” – ćwiczenia graficzne. Doskonalenie sprawności manualnych.

muzyczna

ruchowa

 

 

 

 

plastyczna

-zna słowa i melodię piosenki o kotkach, wie, że głos, który wydaje mały kotek jest głosem wysokim, a głosem niskim

-kończy rysowanie i kolorowanie kosza oraz kotków (s. 78)

·         „Smutny i wesołe zwierzątko” –naśladowanie ruchem i mimiką wybranego zwierzątka.

·         Szukamy głosek” – odszukiwanie i zaznaczanie pierwszej głoski w nazwie obrazka. K. S. 79

-wyraża ruchem, mimiką i głosem samopoczucie wybranych zwierząt

 

-dokonuje analizy  słuchowej, poprawnie zakreśla litery

 

·         „Kotki na drabinie” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania.

 

 

 

·         „Zadania i zagadki o zwierzętach domowych” – rozwiązywanie i układanie zagadek, rebusów związanych tematycznie ze zwierzętami domowymi.

·         Zestaw ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej

językowa

przyrod-nicza

-układa i rozwiązuje zadania, zagadki i rebusy, zna wprowadzoną literę k,K

 

 

-sprawnie ćwiczy z przyborem- maskotką

·         „Zwierzęta z klocków” – konstruowanie z dowolnie wybranych klocków

·         Linia łamana’ ćwiczenia graficzne.

 

-tworzy dowolne zwierzątko z wybranych klocków

 

 

-kreśli linie graficzne wg wzoru

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin