Moje zwierzątko
Zajęcia w
ranku
Zajęcia
główne
Sfera aktywności
dzieci
Cele operacyjne zajęć
głównych
Zajęcia popołudniowe
popołudniowych
· „Po wąskiej dróżce”- zabawa ruchowa z elementem równowagi.
· „Glosy zwierząt” – ćwiczenia narządów mowy.
· „Rola zwierząt w życiu człowieka” –w trakcie sytuacji edukacyjnej przekazywanie wiedzy dotyczącej zwierząt domowych.
· „Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- Wlaźnik nr XI, reagowanie na sygnały.
językowa
przyrodni-cza
spoleczna
zdrowotna
Dziecko:
-uważnie słucha opowiadania nauczyciela, mówi o znaczeniu zwierząt w życiu człowieka, wie, jak należy opiekować się kotem, chomikiem, żółwiem, rybkami
-podczas ćwiczeń gimnastycznych szybko reaguje na sygnały słuchowe i wzrokowe
· Prace porządkowe w kącikach tematycznych- układanie przyborów i zabawek na półkach, w kąciku przyrody.
· „Czyj to glos?” – rozpoznawanie głosów zwierząt i ich naśladowanie.
-podejmuje czynności porządkowe w sali współdziała z rówieśnikami
-poprawnie trzyma nożyczki, wycina wg własnego pomysłu zwierzę, które najbardziej lubi
· „Wiatr i wiaterek”- zabawa ruchowa z elementem ćwiczeń oddecho-wych.
· „Koty i kotki” – wprowadzenie litery k, K w oparciu o metodę Z. Bogdanowicz i G. Domanna. Ćwiczenia słuchowo- ruchowo-wzrokowe w trakcie sytuacji edukacyjnej utrwalającej wiadomości z życia kotów.
ruchowa
przyrod-nicza
-wykonuje ćwiczenia słuchowo-wzrokowo-ruchowe, układa nową wielką i małą literę z tasiemek, kreśli po śladzie, pisze kredą na tablicy, czyta połączenia sylabowe z poznanych liter, odczytuje wprowadzone wyrazy
· „Do czego zaprasza muzyka?”- określanie charakteru słuchanej muzyki, dostosowanie do niej ruchu.
· „Gdzie jest kotek”- zabawa dydaktyczna.
Kształtowanie pojęć związanych z określaniem kierunku z którego płynie dźwięk.
-łączy w zabawie ruch z muzyką, stara się być zwinne
-wskazuje kierunek, z którego płynie dźwięk, głos dziecka naśladującego kota lub innego zwierzątka
· „Koty i psy”- zabawa orientacyjno- porzadkowa.
· Ćwiczenia dykcyjne na tekście „Czarna krowa w kropki bordo, gryzła trawę kręcąc mordą.
· „Czego jest cztery?” – wprowadzenie cyfry 4. Porównywanie liczebności utworzonych zbiorów zwierząt domowych. Omówienie wyglądu cyfry 4, jej podobieństwa, przypomnienie cyfr: 1,2,3, liczenie elementów zbioru wzrastającego i malejącego.
· Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metoda Kniessów (z wstążkami).
matema-tyczna
-dzieli zgromadzone zwierzęta na grupy, przelicza je, porównuje liczebność, szuka czego w sali jest po cztery, kreśli cyfrę 4 w powietrzu, na tacy z kaszą, na karcie pracy.
-orientuje się w schemacie ciała
poprowadzi wstążkę wysoko i nisko, dostosowując płynność ruchów do muzyki
· „Moje ulubione zwierzątko”- wycinanie z kolorowego papieru.
· Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym ( z elementem celowania piłką do bramki, w drzewo)
-potrafi trafić piłką do celu kopiąc nogą, rzucając
· „Kocia rodzina” –zabawa ruchowa.
· „Kotek pije mleko” – ćwiczenia narządów mowy.
· „Było kotków siedem” – słuchanie i nauka piosenki, zabawa rytmiczno -ruchowa, ćwiczenia wyrabiające słuch wysokościowy.
· „Kosz dla kotków” – ćwiczenia graficzne. Doskonalenie sprawności manualnych.
muzyczna
plastyczna
-zna słowa i melodię piosenki o kotkach, wie, że głos, który wydaje mały kotek jest głosem wysokim, a głosem niskim
-kończy rysowanie i kolorowanie kosza oraz kotków (s. 78)
· „Smutny i wesołe zwierzątko” –naśladowanie ruchem i mimiką wybranego zwierzątka.
· Szukamy głosek” – odszukiwanie i zaznaczanie pierwszej głoski w nazwie obrazka. K. S. 79
-wyraża ruchem, mimiką i głosem samopoczucie wybranych zwierząt
-dokonuje analizy słuchowej, poprawnie zakreśla litery
· „Kotki na drabinie” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania.
· „Zadania i zagadki o zwierzętach domowych” – rozwiązywanie i układanie zagadek, rebusów związanych tematycznie ze zwierzętami domowymi.
· Zestaw ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej
-układa i rozwiązuje zadania, zagadki i rebusy, zna wprowadzoną literę k,K
-sprawnie ćwiczy z przyborem- maskotką
· „Zwierzęta z klocków” – konstruowanie z dowolnie wybranych klocków
· Linia łamana’ ćwiczenia graficzne.
-tworzy dowolne zwierzątko z wybranych klocków
-kreśli linie graficzne wg wzoru
Hel53land