LUBIMY KOTY-3,l.doc

(25 KB) Pobierz

LUBIMY KOTY

1Rozwijanie u dzieci pozytywnego i opiekuńczego stosunku do zwierząt,

WYCH. UMYSŁOWE

1. Zapoznanie ze zwyczajami kotów na podstawie wiersza J. Tuwima „Kotek”. Zabawa „Gdzie znajduje się kotek?” –prawidłowe stosowanie określeń: „na, w, pod, obok, za, przed”.

2. Określanie przez dzieci „Co robi kotek?” – nazywanie i naśladowanie wykonywanych przez kota czynności (Moje 4 lata, s. 40),

3. Słuchanie opowiadania pt. „Agnieszka opowiada bajkę” J. Papuzińskiej –  układanie przez dzieci ilustracji do opowiadania, według kolejności zdarzeń. Zachęcenie dzieci do wypowiadania się nt. „Jak dbamy o koty?”

4. Oglądanie albumu „Koty” – zwrócenie uwagi na różnice w wyglądzie różnych ras kotów.

5.Ćwiczenia graficzne „Gdzie są mamy kotów? – „Moje 4 lata”, cz. I,s.41

6.Zapoznanie z wyglądem trójkąta na podstawie zabawy dydaktycznej „Z wizytą w krainie figur”

 

WYCH. ESTETYCZNE

1. „ Kotek” – rozwijanie sprawności manualnej podczas malowania farbą rysunku kota ( wycinanka „Zrobię to sam...s. 14)

2. Lepienie z plasteliny piłek dla kota (różnej wielkości i różnego koloru) – segregowanie piłek wg. koloru, lub wielkości.

3. Nauka II zwrotki piosenki pt. „Srebrne druty”; ilustrowanie ruchem słów piosenki.

4. Nauka piosenki „Najdroższy dziadku” – dobieranie akompaniamentu do refrenu piosenki.

5. Odróżnianie trzech rodzajów muzyki, w określeniu dzieci: „do maszerowania, dobiegania, do spania”.

6. Przypomnienie tańca ze śpiewem „ Nazywają mnie poleczka”.

   7. Słuchanie piosenki „Uparty kotek” – omówienie budowy piosenki; wyjaśnienie znaczenia słowa   „zwrotka, refren”.

1.Ćwiczenia poranne zestaw XIX  ( K. Wlaźnik)

2. Ćwiczenia gimnastyczne – powtórzenie zestawu z ubiegłego tygodnia.

3.Zabawy ruchowe: „ Z czułością” (K. W. Vopel), „ Goście w przedszkolu”, „Złap swoją parę” (K. Wlaźnik).

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin