LUBIMY KOTY
1Rozwijanie u dzieci pozytywnego i opiekuńczego stosunku do zwierząt,
1. Zapoznanie ze zwyczajami kotów na podstawie wiersza J. Tuwima „Kotek”. Zabawa „Gdzie znajduje się kotek?” –prawidłowe stosowanie określeń: „na, w, pod, obok, za, przed”.
2. Określanie przez dzieci „Co robi kotek?” – nazywanie i naśladowanie wykonywanych przez kota czynności (Moje 4 lata, s. 40),
3. Słuchanie opowiadania pt. „Agnieszka opowiada bajkę” J. Papuzińskiej – układanie przez dzieci ilustracji do opowiadania, według kolejności zdarzeń. Zachęcenie dzieci do wypowiadania się nt. „Jak dbamy o koty?”
4. Oglądanie albumu „Koty” – zwrócenie uwagi na różnice w wyglądzie różnych ras kotów.
5.Ćwiczenia graficzne „Gdzie są mamy kotów? – „Moje 4 lata”, cz. I,s.41
6.Zapoznanie z wyglądem trójkąta na podstawie zabawy dydaktycznej „Z wizytą w krainie figur”
1. „ Kotek” – rozwijanie sprawności manualnej podczas malowania farbą rysunku kota ( wycinanka „Zrobię to sam...s. 14)
2. Lepienie z plasteliny piłek dla kota (różnej wielkości i różnego koloru) – segregowanie piłek wg. koloru, lub wielkości.
3. Nauka II zwrotki piosenki pt. „Srebrne druty”; ilustrowanie ruchem słów piosenki.
4. Nauka piosenki „Najdroższy dziadku” – dobieranie akompaniamentu do refrenu piosenki.
5. Odróżnianie trzech rodzajów muzyki, w określeniu dzieci: „do maszerowania, dobiegania, do spania”.
6. Przypomnienie tańca ze śpiewem „ Nazywają mnie poleczka”.
7. Słuchanie piosenki „Uparty kotek” – omówienie budowy piosenki; wyjaśnienie znaczenia słowa „zwrotka, refren”.
1.Ćwiczenia poranne zestaw XIX ( K. Wlaźnik)
2. Ćwiczenia gimnastyczne – powtórzenie zestawu z ubiegłego tygodnia.
3.Zabawy ruchowe: „ Z czułością” (K. W. Vopel), „ Goście w przedszkolu”, „Złap swoją parę” (K. Wlaźnik).
Hel53land