Praca listonosza1-5l.doc

(41 KB) Pobierz

Praca listonosza.

Cele ogólne:

ü      Przestrzeganie reguł zgodnego współżycia w grupie oraz zasad ogólnie pojętego bezpieczeństwa;

ü      Rozwijanie sprawności ruchowej i poczucia rytmu;

ü      Doskonalenie mowy i myślenia;

ü    Łączenie teorii z praktyką w czasie działań matematycznych i konstrukcyjnych.

Temat dnia.

Wychowanie zdrowotne

Cele operacyjne.

Dziecko:

Plan pracy –

tematyka, formy i metody

Obszary aktywności

Zajęcia  popołudniowe. Gry i zabawy dydaktyczne i tematyczne.

16. 10.

poniedziałek

„Na poczcie”

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  wg K. Wlaźnik

¨       potrafi zachować się poprawnie w czasie spaceru po ulicach miasta – rozumie pojęcie para;

¨       zna i stosuje podstawowe formy grzecznościowe;

¨       zgłasza swoją chęć odpowiedzi przez podniesienie ręki;

¨       spokojnie i uważnie wysłuchuje wypowiedzi nauczycielki lub innego dorosłego oraz swoich kolegów

-          wycieczka połączona z obserwacją;

-          zapoznanie z pracą na poczcie i jej znaczeniem w naszym codziennym życiu;

-          wzbogacenie słownictwa dz. o wyrazy: telegram, fax., awizo, kabina telefoniczna, automat itp.;

-          rysowanie wrażeń z wycieczki.

społeczna

 

 

językowa

 

 

plastyczna

„Rozmowa telefoniczna” – zabawa  dydaktyczna . Praktyczne zastosowanie mowy dialogowej. Stosowanie form grzecznościowych.

17. 10.

wtorek

„Mój adres”

 

Zabawa ruchowa  „Przeskocz przez kałużę”

¨       zna własny adres i sytuacje w których powinien go podać;

¨       składa  kopertę wg wzoru i skleja ją;

¨       wie gdzie jest lewy, górny róg;

-          rozumienie konieczności znajomości własnych danych i adresu;

-          zapoznanie z sytuacjami, w których może to być potrzebne;

-          lepienie koperty i naklejanie na niej znaczka we właściwym miejscu

społeczno-językowa

 

 

plastyczno-konstrukcyjna

„Jedzie listonosz” – ćw. ortofoniczne na zgłoskach „tur, tur, dzyń szur, tup”

18. 10.

środa

„Chodzi listonosz”

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  wg K. Wlaźnik

¨       zna piosenkę i umie opowiedzieć jej treść własnymi słowami;

¨       rozumie słowo nastrój i potrafi znaleźć przymiotniki odpowiednie do określenia nastroju piosenki;

¨       bierze udział w zabawie i zachęca innych kolegów do zabawy

-          osłuchanie z piosenką, zapoznanie ze słowami, melodia i rytmem;

-          określanie nastroju melodii i porównywanie jej do innych fragmentów muzycznych o różnych nastrojach;

-          zabawa ruchowa przy piosence

muzyczna

 

 

 

 

ruchowa

„Poczta” – zabawa tematyczna. Wykorzystanie w czasie zabawy zdobytych wiadomości.

19. 10. czwartek

„Poczta dawniej i w przyszłości”

Zabawa  ruchowa  z elementem orient.-porz. „Poczta lotnicza”

¨       zna historię poczty;

¨       potrafi wypowiadać się całym zdaniem;

¨       łączy zdania w spójną logicznie całość w czasie wypowiadania swoich przemyśleń;

-          zapoznanie z historią łączności międzyludzkiej na podstawie ilustracji (dyliżans, gołąb pocztowy, posłaniec itp.);

-          wykazanie potrzeby kontaktowania się bliskich sobie ludzi;

-          próby wyobrażenia sobie przyszłości komunikacji między ludźmi.

językowo-społeczna

 

 

 

 

„Kłopoty listonosza” – utrwalenie znajomości wlanego adresu i adresu przedszkola.

20. 10.

piątek

„W torbie listonosza”

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  wg K. Wlaźnik

¨       potrafi utworzyć zbiór wg podanej cechy;

¨       używa określeń: z boku , nad, pod, za;

¨       określa kierunki w przestrzeni;

¨       w czasie ćwiczeń gimnastycznych reaguje poprawnie na polecenia.

-          porządkowanie zbiorów w zakresie 3 elementów wg ich liczebności wzrastającej;

-          tworzenie zbiorów wg jednej określonej cechy;

-          nazywanie miejsca położenia przedmiotów wzajemnie w przestrzeni.

matematyczna

„Co to jest” – odgadywanie zagadek związanych z przedmiotami pocztowymi.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin