Praca listonosza.
Cele ogólne:
ü Przestrzeganie reguł zgodnego współżycia w grupie oraz zasad ogólnie pojętego bezpieczeństwa;
ü Rozwijanie sprawności ruchowej i poczucia rytmu;
ü Doskonalenie mowy i myślenia;
ü Łączenie teorii z praktyką w czasie działań matematycznych i konstrukcyjnych.
Temat dnia.
Wychowanie zdrowotne
Cele operacyjne.
Dziecko:
Plan pracy –
tematyka, formy i metody
Obszary aktywności
Zajęcia popołudniowe. Gry i zabawy dydaktyczne i tematyczne.
16. 10.
poniedziałek
„Na poczcie”
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg K. Wlaźnik
¨ potrafi zachować się poprawnie w czasie spaceru po ulicach miasta – rozumie pojęcie para;
¨ zna i stosuje podstawowe formy grzecznościowe;
¨ zgłasza swoją chęć odpowiedzi przez podniesienie ręki;
¨ spokojnie i uważnie wysłuchuje wypowiedzi nauczycielki lub innego dorosłego oraz swoich kolegów
- wycieczka połączona z obserwacją;
- zapoznanie z pracą na poczcie i jej znaczeniem w naszym codziennym życiu;
- wzbogacenie słownictwa dz. o wyrazy: telegram, fax., awizo, kabina telefoniczna, automat itp.;
- rysowanie wrażeń z wycieczki.
społeczna
językowa
plastyczna
„Rozmowa telefoniczna” – zabawa dydaktyczna . Praktyczne zastosowanie mowy dialogowej. Stosowanie form grzecznościowych.
17. 10.
wtorek
„Mój adres”
Zabawa ruchowa „Przeskocz przez kałużę”
¨ zna własny adres i sytuacje w których powinien go podać;
¨ składa kopertę wg wzoru i skleja ją;
¨ wie gdzie jest lewy, górny róg;
- rozumienie konieczności znajomości własnych danych i adresu;
- zapoznanie z sytuacjami, w których może to być potrzebne;
- lepienie koperty i naklejanie na niej znaczka we właściwym miejscu
społeczno-językowa
plastyczno-konstrukcyjna
„Jedzie listonosz” – ćw. ortofoniczne na zgłoskach „tur, tur, dzyń szur, tup”
18. 10.
środa
„Chodzi listonosz”
¨ zna piosenkę i umie opowiedzieć jej treść własnymi słowami;
¨ rozumie słowo nastrój i potrafi znaleźć przymiotniki odpowiednie do określenia nastroju piosenki;
¨ bierze udział w zabawie i zachęca innych kolegów do zabawy
- osłuchanie z piosenką, zapoznanie ze słowami, melodia i rytmem;
- określanie nastroju melodii i porównywanie jej do innych fragmentów muzycznych o różnych nastrojach;
- zabawa ruchowa przy piosence
muzyczna
ruchowa
„Poczta” – zabawa tematyczna. Wykorzystanie w czasie zabawy zdobytych wiadomości.
19. 10. czwartek
„Poczta dawniej i w przyszłości”
Zabawa ruchowa z elementem orient.-porz. „Poczta lotnicza”
¨ zna historię poczty;
¨ potrafi wypowiadać się całym zdaniem;
¨ łączy zdania w spójną logicznie całość w czasie wypowiadania swoich przemyśleń;
- zapoznanie z historią łączności międzyludzkiej na podstawie ilustracji (dyliżans, gołąb pocztowy, posłaniec itp.);
- wykazanie potrzeby kontaktowania się bliskich sobie ludzi;
- próby wyobrażenia sobie przyszłości komunikacji między ludźmi.
językowo-społeczna
„Kłopoty listonosza” – utrwalenie znajomości wlanego adresu i adresu przedszkola.
20. 10.
piątek
„W torbie listonosza”
¨ potrafi utworzyć zbiór wg podanej cechy;
¨ używa określeń: z boku , nad, pod, za;
¨ określa kierunki w przestrzeni;
¨ w czasie ćwiczeń gimnastycznych reaguje poprawnie na polecenia.
- porządkowanie zbiorów w zakresie 3 elementów wg ich liczebności wzrastającej;
- tworzenie zbiorów wg jednej określonej cechy;
- nazywanie miejsca położenia przedmiotów wzajemnie w przestrzeni.
matematyczna
„Co to jest” – odgadywanie zagadek związanych z przedmiotami pocztowymi.
Hel53land