POZNAJEMY ZAWODY – POCZTOWIEC-5l.doc

(44 KB) Pobierz

 

Cykl tematyczny:                                   POZNAJEMY ZAWODY – POCZTOWIEC.

 

Cele ogólne:

Poznanie pracy listonosza.

Inspirowanie zabaw tematycznych związanych z określonym zawodem

Zwrócenie uwagi dzieci na właściwe zachowanie w miejscach publicznych

Rozwijanie  mowy komunikatywnej.

Usprawnianie narządów artykulacyjnych.

Rozwijanie słuchu muzycznego, poczucia rytmu, rozwijanie inwencji twórczej.

Przygotowanie do zrozumienia istnienia pewnych regularności

Rozwijanie sprawności manualnej.

Utrwalenie znajomości własnego adresu.

Sytuacje edukacyjne

Obszar aktywności

Przewidywane osiągnięcia dziecka.

Zorganizowanie kącika ,,Poczta’’

Zabawa ,,Głuchy telefon.

 

 

Ćwiczenia poranne na podstawie zabawy ,,Właśnie tak’’ (Od stóp do głów’’ K.Vopel).

·         ,,Listonosz’’ – zapoznanie z pracą listonosza’’ na podstawie wiersza J. Kulmowej ,,Tatuś listonosz’’ oraz własnej obserwacji.

Zabawa ruchowa z elem. toczenia ,,Poczta’’

·         ,,Znaczek’’ – rozwijanie pomysłowości i wyobraźni podczas projektowania znaczka z wykorzystaniem dowolnej techniki plastycznej.

Zabawa naśladowcza ,,Zgadnij w co się bawię?’’

społeczna

w zakr. przyg. do czyt. i pisania

ruchowa

 

kulturowo-estetyczna

 

 

ruchowa

plastyczna

bierze udział w organizowaniu kącika

dobiera prawidłowe rekwizyty

umie bawić się w głuchy telefon

 

reaguje prawidłowo na polecenia

 

wie o czym jest wiersz

wie co robi listonosz

wie jak wygląda jego strój

umie przyjąć na siebie odpowiednią rolę podczas zabawy

wie co to jest znaczek i do czego służy

wie jakie bywają znaczki

umie zaprojektować własny znaczek

dba o estetyczny wygląd wykonanej pracy

umie naśladować wymyśloną czynność

Ćwiczenia ortofoniczne – naśladowanie odgłosów zwierząt.

Kolorowanie obrazków tematycznych, ćwiczenia grafomotoryczne – pogrubianie konturów rysunków.

Ćwiczenia poranne z elem. równowagi.

·         ,,Przygoda z małpką’’ – zrozumienie znaczenia znajomości własnego adresu’’

 

·         Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych metodą toru przeszkód.

,,Znajdź obrazek’’ – szukanie obrazka na podaną głoskę’’

językowa

 

w zakresie przyg. do nauki czyt. i pisania

ruchowa

językowa

 

 

zdrowotna

 

w zakr. przyg. do czyt. i pisania

umie prawidłowo naśladować odgłosy zwierząt

 

potrafi rysować linię po konturach

 

 

umie przez chwilę stać na jednej nodze

uważnie słucha opowiadania

wie dlaczego należy znać własny adres

zna swój adres

jest sprawne

starannie wykonuje ćwiczenia

umie znaleźć obrazek, którego nazwa zaczyna się samogłoską i kończy spółgłoską

Zagadki obrazkowe ,,Które z tych rzeczy nadają się do pisania listu?’’

Utrwalenie swojego adresu (nazwisko i imię, miejscowość, ulica).

Ćwiczenia poranne z elem. orien. --porządkowym.

·         ,,Kolorowe znaczki’’ – tworzenie układów rytmicznych, przeliczanie w zakresie możliwości dziecka.

·         ,,Dzień dobry listonoszu’’ – nauka piosenki, inscenizowanie ruchem treści piosenki, ćwiczenia rytmiczne.

,,Pokoloruj’’ – utrwalenie nazw kolorów podczas kolorowania przedmiotów na określone kolory.

 

językowa

 

kulturowo-estetyczna

ruchowa

 

plastyczna

 

 

muzyczna

 

 

plastyczna

wie, które przedmioty są potrzebne do napisania listu

 

zna swój adres

 

przestrzega umów

 

zauważa powtarzające się sekwencje

nazywa prawidłowo liczebniki

 

zna tekst i melodię piosenki

potrafi ruchem przedstawić treść piosenki

rytmicznie wykonuje ćwiczenia

potrafi określić wysokość dźwięku (niskie, wysokie)

 

Zabawa ,,Żywy telefon’’ w oparciu o książkę ,,Witajcie oczy’’.

,,Koperta’’ – wycinanie sylwety koperty

 

Ćwiczenia poranne z elem. czworakowania.

§         ,,List do mamy’’ – rysowanie listu do rodziców z wykorzystaniem kredek.

 

Zabawa kołowa ze śpiewem ,,Chodzi listonosz’’

§         Zestaw zabaw ruchowych wg W. Sherborn

 

 

Ustalenie kolejności zdarzeń podczas układania historyjki obrazkowej do opow. ,,Przygoda z małpką’’

językowa

 

plastyczno-techniczna

ruchowa

plastyczna

 

 

muzyczna

 

zdrowotna

 

 

w zakr. roz. mowy i myślenia

wie na czym polega zabawa

wie dlaczego należy znać swój adres

umie wyciąć kopertę i skleić ją

 

umie prawidłowo poruszać się na czworakach

wie co narysować dla rodziców, aby im się podobało

stosuje co najmniej kilka kolorów

dba o estetyczny wygląd pracy

umie zaśpiewać piosenkę

wie jak wykonać ćwiczenie

współpracuje z kolegą

poznaje możliwości własnego ciała

przestrzega zasad bezpieczeństwa

umie ułożyć w prawidłowej kolejności obrazki
i uzasadnić swój wybór

Słuchanie piosenek o tematyce jesiennej.

Zabawa dydaktyczna ,,Poszukaj swego koloru’’.

Zagadka graficzna – łączenie kropek za pomocą linii ciągłej.

 

Rozmowy telefoniczne – zabawa w prowadze-nie rozmów telefonicznych za pomocą własno-ręcznie zrobionego telefonu.

Ćwiczenia poranne z elem. równowagi

 

§         Wycieczka na pocztę – zapoznanie z pracą ludzi na poczcie, wysłanie listów, bezpieczne poruszanie się po ulicy, przechodzenie przez ulicę po pasach.

,,Koziorajka’’ – utrwalenie kroków tańca

muzyczna

matematyczna

 

w zakresie przyg. do nauki czyt. i pis.

językowa

 

 

ruchowa

 

kulturowo-estetyczna

zdrowotna

 

muzyczna

lubi słuchać piosenek

zna podstawowe kolory

 

umie połączyć kropeczki i nazwać obrazek

 

 

potrafi prowadzić przez chwilę rozmowę z kolegą

 

 

umie ustać przez chwilę na jednej nodze

 

wie po co jest poczta

wie jak należy zachować się na poczcie

wie jakie czynności wykonują pracownicy poczty

wie jak należy wysłać list

zna krok do tańca

wie z jakiego regionu pochodzi ten taniec

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin