KSIĄŻKA W SZEROKI ŚWIAT WPROWADZA-4l.doc

(30 KB) Pobierz

KSIĄŻKA W SZEROKI ŚWIAT WPROWADZA

Poniedziałek

SPOTKANIA Z KSIĄZKĄ

Ø       słuchanie wiersza I.Salach „Moje książki”, rozmowa na temat sposobów zdobywania wiadomości z książek; pokaz dzieciom książek przyniesionych przez nauczyciela o zróżnicowanej tematyce - książki przyrodnicze, bajki, baśnie, legendy, do kolorowania, książkę telefoniczną, z dekoracjami, atlas itp.; oglądanie książek przez chętne dzieci; zachęcenie do przyniesienia swoich ciekawych i ulubionych pozycji do przedszkola; rozpoznawanie znanych bajek na podstawie opisu słownego postaci (bohatera) oraz na podstawie opowiadanego fragmentu;

Ø       zabawy rytmiczne przy muzyce - doskonalenie reakcji na zmianę rytmu; odzwierciedlanie ruchem rytmu i melodii piosenki - przebieg rytmiczny i dynamiczny; wprowadzenie piosenki pt. „Kolorowa książka”; określanie charakteru wprowadzonej piosenki; zabawa ruchowo-naśladowcza „Wiosenne zwierzęta” - naśladowanie wskazanych zwierząt podczas melodii znanej piosenki o wiośnie, na umówiony sygnał muzyczny maszerowanie po kole parami.

Wtorek

 PÓŁKA Z KSIĄŻKAMI

Ø       na podstawie zabawy dydaktycznej „Półki z książkami” utrwalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie czterech i więcej (w zależności od umiejętności dzieci); utrwalenie określeń związanych  z wielkością przedmiotów ( duże, małe, najmniejsze) - układanie książek na półce według wielkości; następnie układanie według wielkości - od najmniejszej do największej i odwrotnie (zadanie do wykonania w małych zespołach).

Ø       karta pracy - utrwalenie liczebników porządkowych poprzez naklejanie mini książeczek (kolorowych obrazków) na odpowiedniej półce pod dyktando nauczyciela;

Ø       zestaw ćwiczeń gimnastycznych doskonalących sprawność ruchową;

 

Środa

WIZYTA W BIBLIOTECE

Ø       wycieczka do biblioteki, zapoznanie dzieci z pracą bibliotekarki, zwiedzanie poszczególnych działów wypożyczalni dla dzieci i młodzieży; przybliżenie jednej z baśni, zrozumienie, że w bibliotece każda książka ma swoje miejsce i numer, tak jak zabawki w przedszkolu, omówienie zasad czytelnictwa, przypomnienie o szacunku dla książek jako źródła wiedzy o świecie;

Ø       ćwiczenia oddechowe „Kartka” - odwracanie kartek w książce przy pomocy dmuchania - rozwijanie pojemności płuc;

Ø       zabawy ruchowe z elementem równowagi „Ścieżka” oraz zabawa z ćw. dużych grup mięśniowych „Pociąg”.

 

Czwartek

KOLOROWE KSIĄŻKI – KSIĄŻKI ULUBIONE

Ø       przypomnienie tańca „Polka”   - doskonalenie umiejętności wykonywania ruchów tanecznych w parach; rozwijanie sprawności ruchowej; przypomnienie piosenki „Kolorowa książka”; wykorzystanie jej tekstu do ćwiczeń ortofonicznych na głosce „r”; głośne śpiewanie wyrazów zawierających głoskę r - muzyczne przedłużanie; osłuchanie się z piosenką „Posłuchaj mnie mamo” przygotowanie jej na uroczystość Dnia Rodziców;

Ø       zabawa gramatyczna „Moja ulubiona bajka”, poprawne stosowanie form fleksyjnych w przymiotnikach, określanie cech za pomocą przymiotników, różnicowanie modulacji głosu przy zdaniach wykrzyknikowych o oznajmujących;

 

Piątek

KOLOROWA ZAKŁADKA DO KSIĄŻKI

Ø       wykonanie zakładki do swojej ulubionej książeczki z kolorowego kartonu i papieru samoprzylepnego; dzieci samodzielnie wycinają po wyznaczonej linii kształt zakładki - praca zróżnicowana według umiejętności dzieci; dla dzieci dobrze posługujących się nożyczkami będą to linie faliste, dla słabszych proste; samodzielne wycinanie wzorów z papieru samoprzylepnego i naklejanie na swoją zakładkę; chętnym dzieciom pomoc w przyczepieniu frędzli do zakładki; zdobywanie nowych doświadczeń plastycznych i technicznych przez dzieci;

Ø       zabawy ruchowe „Koło”  oraz zabawa z ćw. dużych grup mięśniowych „Pociąg”.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin