Bajkowa kraina.doc

(49 KB) Pobierz
TEMAT TYGODNIA: Bajkowa kraina

TEMAT TYGODNIA: Bajkowa kraina

AUTOR: Bożena Forma

GRUPA WIEKOWA: dzieci 3-letnie

 

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

CELE OGÓLNE

CELE SZCZEGÓŁOWE

PONIEDZIAŁEK

Zabawy ruchowe przy muzyce. Zabawy gazetami (słuchanie szelestu, formowanie kulek, rzuty do celu).

- rozwijanie sprawności manualnych
- doskonalnie umiejętności rzutu do celu

- dziecko potrafi zagnieść kulki
- dziecko trafia kulką w tablicę

Słuchanie bajki Ch. Perrouta: Dary wróżki w interpretacji nauczycielki, połączone z oglądaniem ilustracji. Zabawa ruchowa Dobra wróżka. Praca plastyczna Zabawy farbą mydlaną - wykonanie na podstawie techniki plastycznej Farba mydlana.

- wyrabianie nawyku słuchania w skupieniu
- zachęcanie do wyrażania mimiką własnych uczuć
- poznanie nowej techniki plastycznej

- dziecko potrafi określić która postać jest zła, a która dobra
- dziecko wyraża zadowolenie poprzez uśmiech
- dziecko chętnie manipuluje masą plastyczną

Zabawy manipulacyjno - konstrukcyjne drewnianymi klockami - próby budowania wieży. Zabawy dowolne wybranymi zabawkami.

- zachęcanie do zabawy klockami

- dziecko potrafi ułożyć wieżę z kilku klocków

WTOREK

Zabawa ruchowa Droga do krainy bajek. Przypomnienie jak należy zachować się przy stole podczas posiłków.

- przestrzeganie ustalonych reguł

- dziecko prawidłowo siedzi na krzesełku
- dziecko odpowiednio trzyma łyżkę i widelec

Określanie cech wielkościowych przedmiotów - scenariusz zajęć Rodzina misiów. Porównywanie wielkości zabawek w sali. Stosowanie określeń: duży - mały (misie, lalki, klocki, piłki).

- zwracanie uwagi na wyraźne różnice w wielkości i stosowanie odpowiednich określeń

- dziecko stosuje przeciwstawne określenia

Manipulowanie plasteliną. Nadawanie jej dowolnych kształtów.

- rozwijanie umiejętności manipulowania plasteliną

- dziecko nazywa swoje wytwory

ŚRODA

Utrwalenie znanych zabaw ruchowych ze piewem Nitko, nitko, Murzynek malutki, Balonik. Składanie puzzli w całość.

- łaczenie ruchu ze śpiewem
- rozwijanie wyobraźni

- dziecko uczestniczy w zabawach ze śpiewem
- dziecko łączy elementy tworzące obrazek

Czerwony Kapturek - udział w przedstawieniu przygotowanym przez grupę dzieci starszych. Zabawa ruchowa Kapturek idzie przez las.

- udział w przedstawieniach na terenie przedszkola

- dziecko z uwagą śledzi losy bohaterów bajki
- dziecko naśladuje czynności obrazujące bohaterów bajki

Zabawy dowolne przy stolikach i w kącikach zabaw.

- zwracanie uwagi na konieczność poszanowania zabawek

- dziecko po skończonej zabawie odkłada zabawki na swoje miejsce

CZWARTEK

Wspólne rysowanie przy stolikach z wykorzystaniem arkuszy szarego papieru i kredek świecowych (każdy rysuje od swojej strony, nauczycielka dodaje coś od siebie zapełniając środek arkusza). Zabawa ruchowa Gwiazdki.

- rysowanie na dużych powierzchniach
- reagowanie na ustalone sygnały

- dziecko wypełnia dużą powierzchnię przy pomocy kredek świecowych

Słuchanie opowiadania B. Forma: Zabawa zabawek. Utrwalenie piosenki Głodny zajączek.

- słuchanie krótkich utworów literackich
- zachęcanie do wypowiedzi związanych z treścią opowiadania
- urtwalenie melodii i tekstu poznanej wcześniej piosenki

- dziecko wie o czym jest opowiadanie
- dziecko zna melodię i tekst piosenki

Wyjście do przedszkolnego ogrodu.

- zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałych

- dziecko chętnie przebywa na świeżym powietrzu

PIĄTEK

Oglądanie książeczek o sztywnych kartkach. Zachęcanie do wypowiedzi na temat zawartych w nich treści. Zabawa ilustracyjna na podstawie Układu ruchowego do piosenki "Pianino gra".

- zachęcanie do obcowania z książką
- obrazowanie ruchem treści piosenki

- dziecko ogląda książki w wyznaczonym do tego celu miejscu
- dziecko wykonuje ruchy w oparciu o treść piosenki

Zabawa paluszkowa Paluszek do paluszka. Słuchanie wiersza J. Brzechwy: Mróz.

- obcowanie z literaturą

- dziecko słucha wiersza w interpretacji nauczycielki

Porządkowanie wybranych zabawek (samochody, lalki) w kącikach zabaw. Zwracanie uwagi na potrzebę odkładania zabawek na swoje miejsce.

- zwracanie uwagi na zachowanie ładu i porządku po skończonej zabawie

- dziecko wie, gdzie należy odkładać zabawki

odwiedzin: 193400

 

 

Ostatnia aktualizacja: 28.01.2008

 

Płatności SMS: kody.wapacz.pl

Hosting: home.pl

Copyright © 2005-2008  INTER BiM s.c.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin