Usterki wtryskiwacza.odt

(16 KB) Pobierz

Usterki wtryskiwacza

Wyciek jest główną przyczyną problemów. Wtryskiwacz może przeciekać na dwa różne sposoby. Jeśli istnieje nadmierny przeciek przez zawór wtryskiwacza to, to uniemożliwia pompie wtryskowej osiągnąć lub utrzymać ciśnienia w szynie paliwowej, wymaganej przez ECU. Kiedy to się dzieje, ECU ogranicza wydajność lub wyłącza silnik i zapisuje DTC błąd P1211 wskazujący brak osiągnięcia właściwego ciśnienia.

Ten typ przecieku można wykryć przez test przelewowy.

Inna forma nieszczelności jest przez iglicę rozpylacza. W tym przypadku wycieki paliwa do cylindra, kiedy nie powinno. Efektem tego jest wyciek powodujący wypalanie za wczesne lub większe od pożądanej wielkości. ECU wykryje to przez czujnik spalania stukowego(KS) pokazuje nadmiernego spalanie stukowe. Gdy to się stanie, silnik zostanie wprowadzony w tryb awaryjny i zostanie zapisany jeden lub więcej z następujących kodów błędów DTC.

P2336 Cylinder # 1 powyżej progu spalania stukowego

P2337 Cylinder # 2 powyżej progu spalania stukowego

P2338 Cylinder # 3 powyżej progu spalania stukowego

P2339 Cylinder # 4 powyżej progu spalania stukowego

Przeciek może być spowodowany nadmiernym nagromadzeniem się zanieczyszczeń na końcówce. Wtedy możemy spróbować czyszczenia wtryskiwacza np. w myjce ultradźwiękowej.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin