Kariera z językiem niemieckim. Language job guide 2011. Wydawca - LinguaJob.pl (40 stron).pdf

(5216 KB) Pobierz
inside
Kariera z JÊZYKIEM OBCYM
Profile pracodawców
Chcesz wykorzystaæ znajomoœæ j. obcego w pracy?
Aplikuj do najlepszych!
Poradnik kandydata
Jêzyk obcy to nie wszystko
czyli jak poszerzyæ swoje
kompetencje zawodowe
Kalendarium Imprez Jêzykowych
SprawdŸ najciekawsze
wydarzenia jêzykowe
w Polsce w 2011 roku
Aktualnoœci rynku rekrutacyjnego o profilu jêzykowym
z JÊZYKIEM OBCYM
LANGUAGE JOB GUIDE 2011
654954375.008.png 654954375.009.png 654954375.010.png
654954375.011.png
Grupa LinguaJob.pl jako doradztwo personalne,
œciœle wyspecjalizowane w projektach rekrutacyjnych
o profilu jêzykowym, wychodzi naprzeciw potrzebom
jêzykowego rynku pracy w Polsce. Promujemy oferty
pracy na portalach LinguaJob.pl oraz Language-
Job.com , skierowane do kandydatów w³adaj¹cych
jednym lub kilkoma z 22 jêzyków obcych, a tak¿e do
aplikantów „native speaker”.
Portal LinguaJob.pl to docelowe Ÿród³o kandy-
datów – specjalistów jêzykowych i gwarant efe-
ktywnej rekrutacji . Dzia³amy we wspó³pracy z naj-
wiêkszymi portalami pracy, podmiotami i instytucja-
mi, wspieraj¹c Klienta indywidualnego jak i korpo-
racyjnego, dla którego poszukiwania i zatrudnienie
osób o wysokich umiejêtnoœciach jêzykowych jest
spraw¹ priorytetow¹.
SPIS TREŒCI
STREFA KANDYDATA
Filologia i co dalej? Zaplanuj swoj¹ przysz³oœæ zawodow¹..............................................4
B³êdy w kreatywnym CV................................................................................................................................6
Typy osobowoœci w rekrutacji: poznaj siebie i nie daj siê zaskoczyæ!.......................8
Testy rekrutacyjne czyli jak przekonaæ do siebie pracodawcê....................................10
RAPORT SPECJALNY: 10 dzia³añ przyœpieszaj¹cych karierê..........................................12
International Business Studies – gdzie studiowaæ?..............................................................14
Germanista w przestrzeni publicznej – biznes, media, kultura...................................16
Najbardziej poszukiwane jêzyki w pracy? Poznaj profil jednej z najlepszych
katedr jêzyka niderlandzkiego w Polsce....................................................................................18
Dlaczego warto do³¹czyæ do organizacji jêzykowych? Poznaj profil
Stowarzyszenia FRANCJA-POLSKA.....................................................................................................19
Jeœli jesteœ...
kandydatem, szukasz pracy i chcesz wykorzystaæ swo-
je umiejêtnoœci jêzykowe jako specjalista jêzykowy,
t³umacz, lektor ale nie tylko: równie¿ jako osoba, spec-
jalizuj¹ca siê w innej dziedzinie a u¿ywaj¹ca jêzyka
obcego w codziennej pracy - ZAREJESTRUJ siê na
naszej stronie i zapoznaj siê z szeroka gam¹ ofert
pracy.
Grupa LinguaJob.pl
Language Jobs&Talent Recruitment
PATRONAT:
PAIiIZ
Stowarzyszenie FRANCJA-POLSKA
Euro-Punkt.pl
JÊZYKOWY RYNEK PRACY
Capgemini Polska Sp. z o.o. ......................................................................................................................21
Why Poland? Your LANGUAGE CAREER in BPO sector!...................................................22
Fujitsu Technology Solutions Sp. z o.o. ..........................................................................................23
RAPORT P£ACOWY SprawdŸ poziom wynagrodzeñ specjalistów
jêzykowych w biznesie................................................................................................................................24
PROFILE PRACODAWCÓW .......................................................................................................26
WYDAWCA :
Grupa LinguaJob.pl
ul. Zwyciêzców 40 lok.67
03-938 Warszawa
tel: +48 22 740 41 97
email: office@linguajob.pl
www.linguajob.pl
www.language-job.pl
PROFILE UCZELNI ..................................................................................................................................28
KALENDARIUM IMPREZ JÊZYKOWYCH ...................................................................35
REDAKCJA :
Redaktor naczelny: Agnieszka Musia³-Terlecka
Opracowanie graficzne: Olga Oleszczuk
Korekta: Katarzyna Wêglicka
Za treœæ reklam i artyku³ów sponsorowanych redakcja nie ponosi
odpowiedzialnoœci.
654954375.001.png 654954375.002.png
FILOLOGIA I CO DALEJ?
ZAPLANUJ SWOJ¥ PRZYSZ£OŒÆ ZAWODOW¥
?
?
?
?
? ?
?
S
tudia filologiczne to nadal wysublimowana nisza dla B ieg³e poznanie jêzyka to ju¿ kwestia przynajmniej paru lat
fascynatów kunsztu jêzyka i pe³nych ambicji wytrwa- systematycznej pracy. Polska to nie tylko miejsce inwestycji
³ych zapaleñców operowania s³owem. Jak trudne i wy-
ogólnoœwiatowych korporacji, preferuj¹cych najbardziej uni-
magaj¹ce s¹ studia filologiczne wiedz¹ jedynie ci, którzy siê na
wersalne jêzyki (prócz angielskiego s¹ to przede wszystkim
nie zdecydowali, ale z mi³oœci do jêzyka nie ulegli pokusie dos-
francuski, hiszpañski, niemiecki). W naszym kraju nie brak
tosowania siê do aktualnych trendów kszta³cenia i wybrali w³a-
rodzimych przedsiêbiorców z bogatymi planami ekspansji na
sn¹, nie³atw¹, ale jak¿e fascynuj¹c¹ drogê. Wysoko rozwiniête
rynki oœcienne b¹dŸ nawet ca³kowicie egzotyczne. Najbardziej
kompetencje jêzykowe s¹ dziœ w cenie, a znajomoœæ nawet
w cenie s¹ jêzyki skandynawskie, s³owiañskie (szczególnie
kilku jêzyków stanowi wartoœæ dodan¹, zw³aszcza na pocz¹tku
czeski), wêgierski i chiñski. Warto zwróciæ uwagê, ¿e znajomoœæ
kariery zawodowej. Znajomoœæ przynajmniej jednego jêzyka
jêzyka rosyjskiego statystycznie wypada w Polsce bardzo dob-
obcego nie tylko zwiêksza szansê na znalezienie pracy, ale
rze, jednak znaj¹ go g³ównie osoby koñcz¹ce karierê zawodow¹
równie¿ ma prze³o¿enie na wysokoœæ zarobków. Jak podaj¹
jako „pami¹tkê” po poprzednim ustroju. Wœród ludzi m³odych
dane statystyczne Eurostatu, osoba znaj¹ca trzy lub wiêcej
jego znajomoœæ jest bardzo rzadka. Rosn¹ca rola Chin w
jêzyków obcych, zarabia dwa razy wiêcej od osoby nie znaj¹cej
œwiatowej gospodarce powoduje, ¿e znajomoœæ jêzyka
¿adnego. W bardzo wielu przypadkach znajomoœæ jêzyka
Pañstwa Œrodka mo¿e byæ œwietn¹ przepustk¹ do kariery,
obcego jest przek³adana ponad posiadane doœwiadczenie
zw³aszcza jeœli po³¹czymy j¹ z bieg³¹ znajomoœci¹ któregoœ z
zawodowe. Bierze siê to z faktu, i¿ w niemal¿e ka¿dym zawodzie
popularnych jêzyków – praca w najwiêkszych œwiatowych
mo¿na wyszkoliæ cz³owieka w stosunkowo krótkim czasie.
korporacjach stanie dla nas otworem.
4
FILOLOGIA I CO DALEJ?
?
654954375.003.png 654954375.004.png
Planowanie w³asnej kariery zawodowej i rozwoju osobistego
w taki sposób, aby czerpi¹c zadowolenie z ¿ycia, realizowaæ
jest dziœ ju¿ koniecznoœci¹. Kiedy swoj¹ przysz³oœæ pozostawimy
wszystkie swoje plany i aspiracje w sposób satysfakcjonuj¹cy.
przypadkowi zabraknie si³y, motywacji, œwiadomoœci i sku-
Wg Kopmeyer'a, ¿eby zdobyæ w ¿yciu wszystko to, czego
tecznoœci dzia³ania. Studia filologiczne nie tylko poszerzaj¹ na-
pragniemy, musimy spe³niæ trzy proste warunki:
sze horyzonty, uwra¿liwiaj¹ na inne kultury, sposoby postrze-
· PIERWSZY: musimy wiedzieæ - CO ROBIÆ? - znaæ cel;
gania œwiata, ale te¿ ucz¹ pokory, wytrwa³oœci i dystansu do
w³asnego œwiatopogl¹du. Wykszta³cenie filologiczne, zdoby-
· DRUGI: musimy wiedzieæ - KTÓR¥ DROGÊ WYBRAÆ? -
wane w Polsce, a uzupe³niane poprzez liczne mo¿liwoœci
dokszta³cania w docelowym kraju, jak np. stypendia Erasmus,
znaæ œcie¿ki do realizacji celu;
· TRZECI: JAK TO ZROBIÆ? - znaæ metody i techniki
praktyki, studia podyplomowe czy nawet praca sezonowa,
dojœcia do celu.
gwarantuje wiedzê pedagogiczn¹ i translatorsk¹, które sta-
nowi¹ solidn¹ podstawê do wyruszenia w œwiat zawodowy.
Pamiêtajmy jednak, ¿e nawet najdok³adniejsze zaplanowanie
przysz³oœci nie spowoduje automatycznie osi¹gniêcia sukcesu.
Istniej¹ jeszcze inne, konieczne warunki, które trzeba spe³niæ,
aby zrealizowaæ swoje cele. Nale¿y posiadaæ siln¹ motywacjê
wewnêtrzn¹, odpornoœæ na niepowodzenia, przejawiaj¹c¹ siê
w konsekwentnym realizowaniu za³o¿onych dzia³añ. Istot¹ uda-
nej kariery jest tak¿e twórcze i odwa¿ne podejmowanie ryzyka,
by osi¹gn¹æ wyznaczone cele zawodowe. Trzeba umieæ przy-
j¹æ przydarzaj¹ce siê pora¿ki jako element ka¿dej kariery, jako
koszt podjêtego planu czy projektu.
Mo¿liwoœci odnalezienia swojej drogi zawodowej po za-
koñczeniu studiów jest wiele. U¿ytkownicy naszego por-
talu LinguaJob.pl wyznaczyli aktualny trend bior¹c udzia³
w jednym z naszych sonda¿y. Najwiêksza liczba respon-
dentów pragnie odnaleŸæ siê w nastêpuj¹cych sektorach:
· obs³uga klienta
· t³umaczenia
· HR
· uczelnia lub szko³y jêzyków obcych
· IT
· finanse
· kreacja artystyczna / PR / marketing
Grupa LinguaJob.pl jako doradztwo personalne specjalizuj¹ce
siê we wsparciu procesów rekrutacyjnych dla ró¿nych sektorów
biznesu, bacznie obserwuje potrzeby rynku rekrutacyjnego i
aktualne wymagania klientów, którzy dok³adnie precyzuj¹
Nie zapomnijmy jednak, ¿e wiedza lingwistyczna to nie wszys-
swoje potrzeby rekrutacyjne, skrupulatnie dobieraj¹ narzêdzia
tko aby odnaleŸæ siê w realiach œwiata biznesu. Dobrze jest
,
weryfikacji kandydatów i ostro¿nie wybieraj¹ przysz³ych pra-
wiêc zastanowiæ siê nad kierunkiem naszej kariery zawodowej,
cowników. Sektorami, w których zawsze odnajdzie siê filolog-
zwi¹zanej z nauczaniem jêzyka obcego, t³umaczeniami czy te¿
humanista s¹: edukacja i szkolnictwo, us³ugi t³umaczeniowe,
wykorzystaniem znajomoœci jêzyka w okreœlonej dziedzinie biz-
nauczanie jêzyków obcych, mocno rozwijaj¹cy siê sektor obs-
nesu ju¿ w trakcie studiów filologicznych. Warto zaanga¿owaæ
³ugi outsourcingu jêzykowego Multilingual Contact Center,
siê w dzia³alnoœæ dodatkow¹, okreœliæ swoje umiejêtnoœci i
zatrudniaj¹cy w 2010 r. ponad kilkadziesi¹t tysiêcy lingwistów z
dok³adny kierunek, w którym chcemy siê rozwijaæ, wybraæ za-
ca³ej Polski, ponadto sektory IT, finansów i bankowoœci, medy-
jêcia dodatkowe, zapisaæ siê na specjalistyczne kursy czy wre-
czny, budownictwa i turystyki.
szcie zdobyæ cenn¹ wiedzê i doœwiadczenie w trakcie praktyk
Przed ka¿dym, kto podejmie trud racjonalnego wyboru swojej
zawodowych. Na planowanie kariery zawodowej sk³ada siê kil-
œcie¿ki rozwoju zawodowego, czeka wiele pracy, wyrzeczeñ, ale
ka najwa¿niejszych elementów:
i zadowolenia z siebie i sukcesów. Czy warto podj¹æ ten trud?
W dobie niemal¿e wyk³adniczego przyrostu wiedzy, koniecz-
· d¹¿enie do samowiedzy i oceny swoich mocnych i s³abych stron,
noœci ustawicznego uczenia siê, jedyn¹ odpowiedzi¹ na to py-
· wybranie kierunku rozwoju zawodowego i osobistego,
tanie jest: TAK. W czasach, w których œwiat wymaga od nas
wysokich kompetencji, miejsce filologa wydaje siê byæ zagwa-
· okreœlenie, jaki typ kariery jest najlepszy dla konkretnej osoby,
rantowane, ale oczekiwania i rozwój rynku pracy mog¹ wyma-
· planowanie i stawianie celów krótko- i d³ugoterminowych,
gaæ wiêkszej elastycznoœci czy nawet poszerzenia tego profilu
· zdobywanie teoretycznej i praktycznej wiedzy zawodowej,
zawodowego - warto zastanowiæ siê nad tym jak najszybciej.
· nieustanne podnoszenie swoich kompetencji spo³ecznych.
Agnieszka Musia³-Terlecka
Grupa LinguaJob.pl
Prezentowane spojrzenie na karierê zawodow¹ nie wynika z
racjonalnej potrzeby panowania nad w³asnym ¿yciem i przygo-
towaniem siê na zmiany, które w trakcie kariery zawodowej
mog¹ nas spotkaæ. To jedna strona medalu. Druga strona, to
d¹¿enie do sprzê¿enia swoich celów zawodowych i osobistych
Szukaj inspiracji dla Twojej kariery w AKTUALNOŒCIACH LinguaJob.pl
www.linguajob.pl/aktualnosci
5
654954375.005.png 654954375.006.png 654954375.007.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin