cwiczenia_wspomagajace_intlektualne%20procesy.pdf
(
24 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - cwiczenia_wspomagajace_intlektualne procesy.doc
Physiotherapy&Medicine
www.pandm.org
Zestaw przykładowych
ę
wicze
ı
wspomagaj
Ģ
cych intelektualne procesy i pami
ħę
.
1.
Rysowanie jednocze
Ļ
nie obiema r
ħ
kami: linii pionowej, poziomej, figur geometrycznych,
motywów, obrazków, cyfr, liter itd.
2.
Tworzenie jak najwi
ħ
kszej ilo
Ļ
ci słów z liter, które wchodz
Ģ
w skład długiego wyrazu
3.
Zapisujemy słowo z poprzestawianymi literami, lub robimy w słowie luki i prosimy o
odgadni
ħ
cie słowa np. K_NS_Y_ _C_A - KONSTYTUCJA lub RPSTO - SPORT.
4.
Prosimy pacjenta o wymienianie zwierz
Ģ
t, ro
Ļ
lin, przedmiotów zaczynaj
Ģ
cych lub
ko
ı
cz
Ģ
cych si
ħ
na konkretn
Ģ
liter
ħ
, zawodów, imion, stolic pa
ı
stw, polityków, pisarzy itp.
Pokazujemy pacjentowi obraz, prosimy o opisanie oraz zapami
ħ
tanie, co na nim jest, po
której stronie, jaki jest temat, jakie kolory, co szczególnie przykuło jego uwag
ħ
i jakie
wzbudza w nim odczucia (czy mu si
ħ
podoba). Zamiast obrazu mo
Ň
na wykorzysta
ę
zdj
ħ
cie, grafik
ħ
, widok przed oknem.
6.
Prosimy pacjenta o opisanie jakiego
Ļ
przedmiotu lub zjawiska. Nakłaniamy go, aby
operował przy tym jak najwi
ħ
ksz
Ģ
ilo
Ļ
ci
Ģ
okre
Ļ
le
ı
(epitetów). Np. Dom mo
Ň
e by
ę
du
Ň
y,
dwupi
ħ
trowy, ze spadzistym dachem, z du
Ň
ym tarasem, pi
ħ
kny, dobrze poło
Ň
ony,
luksusowy itd.
7.
Rysujemy pół lub fragment jakiego
Ļ
przedmiotu np. domu, ryby, kwiatu i prosimy
pacjenta o wykonanie dalszej cz
ħĻ
ci rysunku.
8.
Rymowanie do ró
Ň
nych słów, np.: kwiat,
Ļ
wiat, płat, itd.
9.
Rozwi
Ģ
zywanie krzy
Ň
ówek
10.
Gry towarzyskie (karty, szachy, warcaby, statki, pa
ı
stwa i miasta, kółko i krzy
Ň
yk, bingo,
memory, inne).
11.
Proste, stereotypowe czynno
Ļ
ci: zwijanie kł
ħ
bka wełny, gniecenie mi
ħ
kkich
przedmiotów, darcie gazet, przekładanie przedmiotów z jednego pojemnika do drugiego,
nawlekanie guzików na sznurek
12.
Układanie rzeczy na sobie
13.
Zaj
ħ
cia monotonne, nieskomplikowane, jednoetapowe np. malowanie płaskich
powierzchni, układanie kwiatów.
14.
Stosowanie komend : unie
Ļ
praw
Ģ
r
ħ
k
ħ
, lew
Ģ
nog
ħ
, dotknij prawe ucho itp.praca nad
pami
ħ
ci
Ģ
swojego ciała, lateralizacj
Ģ
.
15.
Pokazywanie szybko rysunków, przedmiotów, pacjent ma za zadanie powtórzenie w
kolejno
Ļ
ci co widział np.na danej planszy.
16.
Uło
Ň
enie w kolejno
Ļ
ci rysunków tak aby tworzyły jak
ĢĻ
historyjk
ħ
.
1
5.
Plik z chomika:
wenila
Inne pliki z tego folderu:
Chód prawidłowy.pdf
(111 KB)
Ocena chodu.pdf
(92 KB)
Skala Ashworth.pdf
(22 KB)
Skala niewydolności ruchowej.pdf
(31 KB)
Wyciągi.pdf
(452 KB)
Inne foldery tego chomika:
kinezygerontoprofilaktyka
kinezyterapia(1)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin