Mario constructor forever 1.7 - instrukcja.txt

(15 KB) Pobierz
Mario Construktor 1.7 tutorial




!Uwagi przed wykonywaniem leveli!



-Zawsze zostaw dwa miejsa, �eby mario m�g� przej��, chyba �e chcesz �eby m�g� tylko ma�y przechodzi�.
-Zawsze wstawiaj player start w kategori player/checkpoint!
-Kategorie otwierasz niebiesk� strza�k� przy przedmiotach, natomiast czarn� zmieniasz rodzaj danego obiektu.
-Przytrzymuj�c shift mo�na tworzy� gotowy zestaw.
-dodatkowe opcje mo�na uzyska� klikaj�c k�kiem na jeden z tych obiekt�w: ��wie lataj�ce, 
czerwone i zielone, bosses, chain chomp, roto disk, flood crystal, hint block!, artillery, 
lakitu bomber

-------Formaty

mct - mario constructor template, mo�na edytowa�.
mce - mario constructor export, s�u�y do importowania na sekcj�.
mcl - mario constructor levelset,gotowy level i bez playtest mode.

-------Playtest Mode klawisze

Lewy przycisk myszy - usuni�cie widoczno�ci wybranego obiektu
K - stw�rz punkt zapisu (1-5)
L - za�aduj punkt zapisu (1-5)
I - stw�rz gwiazd�
1 - lewitacja

-------Normalne klawisze

V - u�yj "Item"
alt + z - bieg
shift - skok
space - strza�
x - podnie� bomb�
(strza�ka do g�ry) - wspinanie si�.

-------Obiekty + u�ytek

Oto lista wszystkich obiekt�w:

"Player/Checkpoin:

Player Start - normalny start mario.

Rising Pipe Entrace - start z wy�aniaj�cej si� rury.

Checkponit sign - je�li mario na to wejdzie, to zapisuje pozycje gracza. Je�li mario zginie to cofa go do tej pozycji.

Level end marker - zako�czenie przez flag�.

Castle exit - zako�czenie przez zamek.

"Platforms/transport:

Donut lift - je�li mario postoi d�u�ej na tym, to si� zawala

Toggle Blocks - obiekt pojawiaj�cy si�/znikaj�cy po wci�ni�ciu toggle danego koloru, jest 5 kolor�w: zielony, fioletowy, ��ty, czerwony i 
niebieski. Dzia�a na 1 sekcji.

Solid Marker - je�li obiekt jest tym zaznaczony, to mario mo�e po nim chodzi�.

Jump trougcht block - podw�jny skok, je�li mario przeskoczy przez to. Jest to niewidzialne.

Flip Block - mario musi w to ude�y�, �eby przez to przej��. Dwa rodzaje - nieuaktywniony i uaktywniony.

Spring Jump - po tym mo�e skaka� mario. S� trzy kolory: zielony, czerwony i niebieski.

Note block - odbija do g�ry, je�li mario na to skoczy.

Destrojable brick - Ceg�y kt�re mo�e zniszczy� du�y mario. Rodzaje: 1: br�zowe, zwyk�e, 2: czerwone, po�yskuj�ce, 
3: niebieskie, po�yskuj�ce, 4: ��te, po�yskuj�ce, 5: zielone, zwyk�e, 6: czerwone, zwyk�e, 7: niebieskie, zwyk�e, 8: szare, zwyk�e.

Fallaway Platform - platforma, kt�ra zawala si� po nast�pieniu na ni�. Jest 7 rodzaj�w, 1: chm�rka zwyk�a, 2: Ceg�a, szara, 3: Ceg�a,
zielona, 4: Ceg�a, ciemnoniebieska, 5: Ceg�a, granatowa, 6: Ceg�a, pomara�czowa, 7: Chm�rka burzowa.

Travelling Platform - Podr�uj�ca platforma do g�ry i do przodu. W onie ustali� mo�na: czy czeka na gracza, podr� do przodu (0 - nie
10 - maxymalna), podr� do g�ry (0 - nie, 10- maxymalna). Jest 7 rodzaj�w: 1: chm�rka zwyk�a, 2: Ceg�a, szara, 3: Ceg�a,
zielona, 4: Ceg�a, ciemnoniebieska, 5: Ceg�a, granatowa, 6: Ceg�a, pomara�czowa, 7: Chm�rka burzowa.

Platforms Markers - niewidzialne znaki, kt�re odbijaj� platform� jak uderzy albo stopuj� jak uderzy. S� trzy rodzaje: g�rno-dolna, lewo-
prawna, stop.

Fade block set 1 - platformy pojawiaj�ce si� po nast�pieniu na nie 1. Jest 30 rodzaj�w: 1: blok pomara�czowy, 2: glon jasnoniebieski, 
3: glon ��ty, 4: glon ciemnozielony, 5: glon szary, 6: glon br�zowy, 7: glon fioletowy, 8: glon ciemnozielony, 
9: glon czerwony, 10: glon niebieski, 11: ska�y ciemnofioletowe, 12: ska�y jasnoniebieskie, 13: ska�y ��te, 14: ska�y lekkozielone, 
15: ska�y szare, 16: ska�y pomara�czowe, 17: ska�y fioletowe, 18: ska�y zielone, 19: ska�y niebieskie, 20: ska�y czerwone, 
21: blok szary, 22: blok jasnoniebieski, 23: blok ciemnofioletowy, 24: blok ��ty, 25: blok jasnofioletowy, 26: blok lekkozielony, 
27: blok lekkopomara�czowy, 28: blok �liwkowy, 29: blok czerwony, 30: blok niebieskawy.

Fade block set 2 - platformy pojawiaj�ce si� po nast�pieniu na nie 1. Jest 30 rodzaj�w: 1: glon ciemnogranatowy, 2: blok 2 szary, 
3: blok 2 fioletowy, 4: blok 2 czerwony, 5: blok 2 ciemnoniebieski, 6: blok 2 jasnozielony, 7: blok 2 jasnopomara�czowy, 
8: blok 2 ciemnopomara�czowy, 9: l�d zielony, 10: l�d niebieski, 11: l�d abstrakcyjny, 12: kolec-blok zielony, 
13: kolec-blok szary, 14: kolec-blok czerwony, 15: kolec-blok lekkopomara�czowy, 16: kolec-blok fioletowy, 17: kolec-blok jasnoniebieski, 
18: kolec-blok ciemnoniebieski, 19: kolec-blok lekko��ty, 20: kolec-blok ciemnogranatowy, 
21: blok 3 szary, 22: blok 3 jasnozielony, 23: blok 3 niebieski, 24: blok 3 czerwony, 25: blok 3 pomara�czowy, 26: blok 3 czerwono-��ty, 
27: blok 3 lekkofioletowy, 28: blok 3 niebiesko-��ty, 29: blok 3 ��ty, 30: blok 3 zielono-fioletowy.

Floating platform - platforma, kt�ra spada i p�ywa. Jest 7 rodzaj�w: 1: platforma lekkobr�zowa, 2: platforma ciemnogranatowa, 
3: platforma ciemnogranatowa w koronki, 4: platforma zielona, 5: platforma t�czowa, 6: platforma czerwona, 
7: platforma ��ta w czarne paski

"Warp transport

Pipe passage left/right - wej�cie do rury w prawo/lewo. Pierwsze ustawienie w kierunku rury, drugie odwrotnie ni� pokazuje.
Pipe passage up/down - wej�cie do r�ry od g�ry/do�u. Pierwsze ustawienie w kierunku rury, drugie odwrotnie ni� pokazuje.
Invisible teleport - niewidzialna teleportacja.

"Bacground tiles - du�o rodzaji platform na drugim planie.

"Foreground tiles - du�o rodzaji platform do chodzenia na pierwszym planie.

"Pipe tiles - r�ne rodzaje rur, po��cze�

"Climbable objects

Vine - pn�cze winne do wspinania si�.

Climbing Net - kraty do wspinania si�. Czerwone, Niebieskie lub Zielone.

"Enemies

Goombas - stworki do rozwalenie. Jest 6 rodzaji: 1: br�zowe, zwyk�e, 2: czerwone,lataj�ce, 
3: br�zowe, lataj�ce, 4: br�zowe, skacz�ce, 5: czerwone, zwyk�e, 6: niebieskie, zwyk�e.

Koopa troopers - Po ataku zostaj� z nich skorupy. W lataj�cych mo�na ustawi� odbijanie (1-8). 
Jest 6 rodzaji: 1: zielone, spadaj� z platformy,
zwyk�e, 2: czerwone, nie spadaj� z platformy, skacz�ce 3: zielone, spadaj� z platformy, skacz�ce, 
4: lataj�ce, czerwone, 5: lataj�ce, zielone, 6: czerwone, nie spadaj� z platformy, zwyk�e

Enemy bros - ��w strzelaj�cy. S� 3 rodzaje: strzelaj�cy ogniem, rzucaj�cy m�otem, 
rzucaj�cy gwiazd�

Enemy plants - Ro�liny, musz� mie� te wychodz�ce 2-3 miejsca do do�u. Jest 6 rodzaji: 1: zwyk�e, 
zielone, dolne, 2: kwiat wypuszczaj�cy du�o ognia, 3: ma�e, niebieskie, nie wychodz� z rur, 4: 
czerwone, strzelaj�ce, g�rne, 5: czerwone, strzelaj�ce, dolne, 6: zielone, zwyk�e, g�rne

Water enemies - przeciwnicy podwodni. Rodzaje: 1: czerwone, zwyk�e, 2: zielone, wyskakuj�ce, 3: 
meduza, namierza mario, 4: ��te, namierza mario, 5: niebieskie, zwyk�e

Buzy beetles - inny rodzaj ��wia.

Spinys - ich si� nie da zabi� skokiem.

Artillery - armaty strzelaj�ce z dw�ch stron, pociski. Rodzaje: 1: armata na podpurc�, 
2: wielki pocisk, 3: armata bez podpurki, 4: podp�rka
Thwomps - przeciwnicy wal�cy z g�ry.

Fire enemies - ogie�... Rodzaje: 1: wyskakuj�ca z lawy kula ognia, 2: chodz�ca �wieca.

Boos - duch, kt�ry zabiera �ycie mariu.

Lakitu bomber - bombarder przesuwaj�cy si� po ca�ym levelu. Rodzaje: 1: Rzucaj�cy bombami, 
2: Zrzucaj�cy Spinys.

Bosses - bowser, mo�na ustawi� mu w procentach ataki, ilo�� �ycia, minimaln� ilo�� podw�jnych atak�w w
sekundach, ilo�� podw�jnego ataku.

Chain chomp - mo�na mu ustawi� d�ugo�� �a�cucha, �ycie i ile ma pojedy�czych cz�ci �a�cucha. 
Dwa rodzaje: czarny i bia�y.

Dry bones - szkielet, kt�ry po ataku si� odradza. Dwa rodzaje: zwyk�y i rzucaj�cy ko�ci�.

Ninjis - uciekaj�ca czarna posta�.

Ninjis - uciekaj�cy smok.

"Hazards

Lava - lawa...
Spike - kolec.
Roto disk - mo�na ustawi� szybko�� obracania (0 - 100). Dwa rodzaje: niebieski i czerwony.

"Items

Standart Items - obiekty naziemne. Jest 9 rodzaji: 1: Czerwony grzyb (du�y mario), 
2: srebrna moneta (punkty + 1x moneta), 3: ��ta moneta (1x moneta), 4: �liwka (du�y mario rzucaj�cy 
odbijaj�cymi si� �liwkami), 5: kwiat (du�y mario strzelaj�cy ogniem), 6: green lui (du�y, szybki mario),
7: fioletowy grzyb (zabicie), 8: gwiazda (chwilowa niezniszczalno��), 9: zielony grzyb (�ycie).

Item box - obiekt uaktywniaj�cy si� po uderzeniu, je�li by� ma�y to dostanie czerwony grzyb.  Rodzaje:
1: Czerwony grzyb (du�y mario), 2: srebrna moneta (punkty + 1x moneta), 3: ��ta moneta (1x moneta),
4: �liwka (du�y mario rzucaj�cy odbijaj�cymi si� �liwkami), 5: kwiat (du�y mario strzelaj�cy ogniem),
6: green lui (du�y, szybki mario),7: fioletowy grzyb (zabicie), 8: gwiazda (chwilowa niezniszczalno��), 
9: zielony grzyb (�ycie).

Invisible Item box - niewidzialy obiekt uaktywnij�cy si� po uderzeniu, lub dotkni�ciu. Rodzaje:
1: Czerwony grzyb (du�y mario), 2: srebrna moneta (punkty + 1x moneta), 3: ��ta moneta (1x moneta),
4: �liwka (du�y mario rzucaj�cy odbijaj�cymi si� �liwkami), 5: kwiat (du�y mario strzelaj�cy ogniem),
6: green lui (du�y, szybki mario),7: fioletowy grzyb (zabicie), 8: gwiazda (chwilowa niezniszczalno��), 
9: zielony grzyb (�ycie).

Throwable items - obiekty do rzucania. Dwa rodzaje: kwadrat migaj�cy i bomba.

Bubble Items - obiekty uwi�zione w bombelkach. Rodzaje: 1: Czerwony grzyb (du�y mario),
2: ��ta moneta (1x moneta), 3: �liwka (du�y mario rzucaj�cy odbijaj�cymi si� �liwkami),
4: kwiat (du�y mario strzelaj�cy ogniem), 5: green lui (du�y, szybki mario),
6: fioletowy grzyb (zabicie), 7: gwiazda (chwilowa niezniszczalno��), 8: zielony grzyb (�ycie).

Item box inactive - obiekt, kt�ry mario mo�e uderzeniem uaktywni�. Rodzaje:
1: Czerwony grzyb (du�y mario), 2: srebran monetan (punkty + 1x moneta), 3: ��ta moneta (1x moneta),
4: �liwka (du�y mario rzucaj�cy odbijaj�cymi si� �liwkami), 5: kwiat (du�y mario strzelaj�cy ogniem),
6: green lui (du�y, szybki mario),7: fioletowy grzyb (zabicie), 8: gwiaz...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin