Mario Construktor 1.7 tutorial !Uwagi przed wykonywaniem leveli! -Zawsze zostaw dwa miejsa, �eby mario m�g� przej��, chyba �e chcesz �eby m�g� tylko ma�y przechodzi�. -Zawsze wstawiaj player start w kategori player/checkpoint! -Kategorie otwierasz niebiesk� strza�k� przy przedmiotach, natomiast czarn� zmieniasz rodzaj danego obiektu. -Przytrzymuj�c shift mo�na tworzy� gotowy zestaw. -dodatkowe opcje mo�na uzyska� klikaj�c k�kiem na jeden z tych obiekt�w: ��wie lataj�ce, czerwone i zielone, bosses, chain chomp, roto disk, flood crystal, hint block!, artillery, lakitu bomber -------Formaty mct - mario constructor template, mo�na edytowa�. mce - mario constructor export, s�u�y do importowania na sekcj�. mcl - mario constructor levelset,gotowy level i bez playtest mode. -------Playtest Mode klawisze Lewy przycisk myszy - usuni�cie widoczno�ci wybranego obiektu K - stw�rz punkt zapisu (1-5) L - za�aduj punkt zapisu (1-5) I - stw�rz gwiazd� 1 - lewitacja -------Normalne klawisze V - u�yj "Item" alt + z - bieg shift - skok space - strza� x - podnie� bomb� (strza�ka do g�ry) - wspinanie si�. -------Obiekty + u�ytek Oto lista wszystkich obiekt�w: "Player/Checkpoin: Player Start - normalny start mario. Rising Pipe Entrace - start z wy�aniaj�cej si� rury. Checkponit sign - je�li mario na to wejdzie, to zapisuje pozycje gracza. Je�li mario zginie to cofa go do tej pozycji. Level end marker - zako�czenie przez flag�. Castle exit - zako�czenie przez zamek. "Platforms/transport: Donut lift - je�li mario postoi d�u�ej na tym, to si� zawala Toggle Blocks - obiekt pojawiaj�cy si�/znikaj�cy po wci�ni�ciu toggle danego koloru, jest 5 kolor�w: zielony, fioletowy, ��ty, czerwony i niebieski. Dzia�a na 1 sekcji. Solid Marker - je�li obiekt jest tym zaznaczony, to mario mo�e po nim chodzi�. Jump trougcht block - podw�jny skok, je�li mario przeskoczy przez to. Jest to niewidzialne. Flip Block - mario musi w to ude�y�, �eby przez to przej��. Dwa rodzaje - nieuaktywniony i uaktywniony. Spring Jump - po tym mo�e skaka� mario. S� trzy kolory: zielony, czerwony i niebieski. Note block - odbija do g�ry, je�li mario na to skoczy. Destrojable brick - Ceg�y kt�re mo�e zniszczy� du�y mario. Rodzaje: 1: br�zowe, zwyk�e, 2: czerwone, po�yskuj�ce, 3: niebieskie, po�yskuj�ce, 4: ��te, po�yskuj�ce, 5: zielone, zwyk�e, 6: czerwone, zwyk�e, 7: niebieskie, zwyk�e, 8: szare, zwyk�e. Fallaway Platform - platforma, kt�ra zawala si� po nast�pieniu na ni�. Jest 7 rodzaj�w, 1: chm�rka zwyk�a, 2: Ceg�a, szara, 3: Ceg�a, zielona, 4: Ceg�a, ciemnoniebieska, 5: Ceg�a, granatowa, 6: Ceg�a, pomara�czowa, 7: Chm�rka burzowa. Travelling Platform - Podr�uj�ca platforma do g�ry i do przodu. W onie ustali� mo�na: czy czeka na gracza, podr� do przodu (0 - nie 10 - maxymalna), podr� do g�ry (0 - nie, 10- maxymalna). Jest 7 rodzaj�w: 1: chm�rka zwyk�a, 2: Ceg�a, szara, 3: Ceg�a, zielona, 4: Ceg�a, ciemnoniebieska, 5: Ceg�a, granatowa, 6: Ceg�a, pomara�czowa, 7: Chm�rka burzowa. Platforms Markers - niewidzialne znaki, kt�re odbijaj� platform� jak uderzy albo stopuj� jak uderzy. S� trzy rodzaje: g�rno-dolna, lewo- prawna, stop. Fade block set 1 - platformy pojawiaj�ce si� po nast�pieniu na nie 1. Jest 30 rodzaj�w: 1: blok pomara�czowy, 2: glon jasnoniebieski, 3: glon ��ty, 4: glon ciemnozielony, 5: glon szary, 6: glon br�zowy, 7: glon fioletowy, 8: glon ciemnozielony, 9: glon czerwony, 10: glon niebieski, 11: ska�y ciemnofioletowe, 12: ska�y jasnoniebieskie, 13: ska�y ��te, 14: ska�y lekkozielone, 15: ska�y szare, 16: ska�y pomara�czowe, 17: ska�y fioletowe, 18: ska�y zielone, 19: ska�y niebieskie, 20: ska�y czerwone, 21: blok szary, 22: blok jasnoniebieski, 23: blok ciemnofioletowy, 24: blok ��ty, 25: blok jasnofioletowy, 26: blok lekkozielony, 27: blok lekkopomara�czowy, 28: blok �liwkowy, 29: blok czerwony, 30: blok niebieskawy. Fade block set 2 - platformy pojawiaj�ce si� po nast�pieniu na nie 1. Jest 30 rodzaj�w: 1: glon ciemnogranatowy, 2: blok 2 szary, 3: blok 2 fioletowy, 4: blok 2 czerwony, 5: blok 2 ciemnoniebieski, 6: blok 2 jasnozielony, 7: blok 2 jasnopomara�czowy, 8: blok 2 ciemnopomara�czowy, 9: l�d zielony, 10: l�d niebieski, 11: l�d abstrakcyjny, 12: kolec-blok zielony, 13: kolec-blok szary, 14: kolec-blok czerwony, 15: kolec-blok lekkopomara�czowy, 16: kolec-blok fioletowy, 17: kolec-blok jasnoniebieski, 18: kolec-blok ciemnoniebieski, 19: kolec-blok lekko��ty, 20: kolec-blok ciemnogranatowy, 21: blok 3 szary, 22: blok 3 jasnozielony, 23: blok 3 niebieski, 24: blok 3 czerwony, 25: blok 3 pomara�czowy, 26: blok 3 czerwono-��ty, 27: blok 3 lekkofioletowy, 28: blok 3 niebiesko-��ty, 29: blok 3 ��ty, 30: blok 3 zielono-fioletowy. Floating platform - platforma, kt�ra spada i p�ywa. Jest 7 rodzaj�w: 1: platforma lekkobr�zowa, 2: platforma ciemnogranatowa, 3: platforma ciemnogranatowa w koronki, 4: platforma zielona, 5: platforma t�czowa, 6: platforma czerwona, 7: platforma ��ta w czarne paski "Warp transport Pipe passage left/right - wej�cie do rury w prawo/lewo. Pierwsze ustawienie w kierunku rury, drugie odwrotnie ni� pokazuje. Pipe passage up/down - wej�cie do r�ry od g�ry/do�u. Pierwsze ustawienie w kierunku rury, drugie odwrotnie ni� pokazuje. Invisible teleport - niewidzialna teleportacja. "Bacground tiles - du�o rodzaji platform na drugim planie. "Foreground tiles - du�o rodzaji platform do chodzenia na pierwszym planie. "Pipe tiles - r�ne rodzaje rur, po��cze� "Climbable objects Vine - pn�cze winne do wspinania si�. Climbing Net - kraty do wspinania si�. Czerwone, Niebieskie lub Zielone. "Enemies Goombas - stworki do rozwalenie. Jest 6 rodzaji: 1: br�zowe, zwyk�e, 2: czerwone,lataj�ce, 3: br�zowe, lataj�ce, 4: br�zowe, skacz�ce, 5: czerwone, zwyk�e, 6: niebieskie, zwyk�e. Koopa troopers - Po ataku zostaj� z nich skorupy. W lataj�cych mo�na ustawi� odbijanie (1-8). Jest 6 rodzaji: 1: zielone, spadaj� z platformy, zwyk�e, 2: czerwone, nie spadaj� z platformy, skacz�ce 3: zielone, spadaj� z platformy, skacz�ce, 4: lataj�ce, czerwone, 5: lataj�ce, zielone, 6: czerwone, nie spadaj� z platformy, zwyk�e Enemy bros - ��w strzelaj�cy. S� 3 rodzaje: strzelaj�cy ogniem, rzucaj�cy m�otem, rzucaj�cy gwiazd� Enemy plants - Ro�liny, musz� mie� te wychodz�ce 2-3 miejsca do do�u. Jest 6 rodzaji: 1: zwyk�e, zielone, dolne, 2: kwiat wypuszczaj�cy du�o ognia, 3: ma�e, niebieskie, nie wychodz� z rur, 4: czerwone, strzelaj�ce, g�rne, 5: czerwone, strzelaj�ce, dolne, 6: zielone, zwyk�e, g�rne Water enemies - przeciwnicy podwodni. Rodzaje: 1: czerwone, zwyk�e, 2: zielone, wyskakuj�ce, 3: meduza, namierza mario, 4: ��te, namierza mario, 5: niebieskie, zwyk�e Buzy beetles - inny rodzaj ��wia. Spinys - ich si� nie da zabi� skokiem. Artillery - armaty strzelaj�ce z dw�ch stron, pociski. Rodzaje: 1: armata na podpurc�, 2: wielki pocisk, 3: armata bez podpurki, 4: podp�rka Thwomps - przeciwnicy wal�cy z g�ry. Fire enemies - ogie�... Rodzaje: 1: wyskakuj�ca z lawy kula ognia, 2: chodz�ca �wieca. Boos - duch, kt�ry zabiera �ycie mariu. Lakitu bomber - bombarder przesuwaj�cy si� po ca�ym levelu. Rodzaje: 1: Rzucaj�cy bombami, 2: Zrzucaj�cy Spinys. Bosses - bowser, mo�na ustawi� mu w procentach ataki, ilo�� �ycia, minimaln� ilo�� podw�jnych atak�w w sekundach, ilo�� podw�jnego ataku. Chain chomp - mo�na mu ustawi� d�ugo�� �a�cucha, �ycie i ile ma pojedy�czych cz�ci �a�cucha. Dwa rodzaje: czarny i bia�y. Dry bones - szkielet, kt�ry po ataku si� odradza. Dwa rodzaje: zwyk�y i rzucaj�cy ko�ci�. Ninjis - uciekaj�ca czarna posta�. Ninjis - uciekaj�cy smok. "Hazards Lava - lawa... Spike - kolec. Roto disk - mo�na ustawi� szybko�� obracania (0 - 100). Dwa rodzaje: niebieski i czerwony. "Items Standart Items - obiekty naziemne. Jest 9 rodzaji: 1: Czerwony grzyb (du�y mario), 2: srebrna moneta (punkty + 1x moneta), 3: ��ta moneta (1x moneta), 4: �liwka (du�y mario rzucaj�cy odbijaj�cymi si� �liwkami), 5: kwiat (du�y mario strzelaj�cy ogniem), 6: green lui (du�y, szybki mario), 7: fioletowy grzyb (zabicie), 8: gwiazda (chwilowa niezniszczalno��), 9: zielony grzyb (�ycie). Item box - obiekt uaktywniaj�cy si� po uderzeniu, je�li by� ma�y to dostanie czerwony grzyb. Rodzaje: 1: Czerwony grzyb (du�y mario), 2: srebrna moneta (punkty + 1x moneta), 3: ��ta moneta (1x moneta), 4: �liwka (du�y mario rzucaj�cy odbijaj�cymi si� �liwkami), 5: kwiat (du�y mario strzelaj�cy ogniem), 6: green lui (du�y, szybki mario),7: fioletowy grzyb (zabicie), 8: gwiazda (chwilowa niezniszczalno��), 9: zielony grzyb (�ycie). Invisible Item box - niewidzialy obiekt uaktywnij�cy si� po uderzeniu, lub dotkni�ciu. Rodzaje: 1: Czerwony grzyb (du�y mario), 2: srebrna moneta (punkty + 1x moneta), 3: ��ta moneta (1x moneta), 4: �liwka (du�y mario rzucaj�cy odbijaj�cymi si� �liwkami), 5: kwiat (du�y mario strzelaj�cy ogniem), 6: green lui (du�y, szybki mario),7: fioletowy grzyb (zabicie), 8: gwiazda (chwilowa niezniszczalno��), 9: zielony grzyb (�ycie). Throwable items - obiekty do rzucania. Dwa rodzaje: kwadrat migaj�cy i bomba. Bubble Items - obiekty uwi�zione w bombelkach. Rodzaje: 1: Czerwony grzyb (du�y mario), 2: ��ta moneta (1x moneta), 3: �liwka (du�y mario rzucaj�cy odbijaj�cymi si� �liwkami), 4: kwiat (du�y mario strzelaj�cy ogniem), 5: green lui (du�y, szybki mario), 6: fioletowy grzyb (zabicie), 7: gwiazda (chwilowa niezniszczalno��), 8: zielony grzyb (�ycie). Item box inactive - obiekt, kt�ry mario mo�e uderzeniem uaktywni�. Rodzaje: 1: Czerwony grzyb (du�y mario), 2: srebran monetan (punkty + 1x moneta), 3: ��ta moneta (1x moneta), 4: �liwka (du�y mario rzucaj�cy odbijaj�cymi si� �liwkami), 5: kwiat (du�y mario strzelaj�cy ogniem), 6: green lui (du�y, szybki mario),7: fioletowy grzyb (zabicie), 8: gwiaz...
pat00100