ZABAWY na brak pogody lub do zbiórki.doc

(166 KB) Pobierz

image33    ZABAWY na brak pogody lub do zbiórki   

Milionerzy

Zuchy podzielone na 4-6 osobowe grupy przystę­pują do turnieju opartego na Milionerach. Każda grupa wybiera sobie kategorię pytań oraz stopień trudności (pytania punktowane za 1,2,3 punkty). Każda grupa może skorzystać z trzech kół ratun­kowych: telefon do przyjaciela (zucha z innej gru­py), pytanie do publiczności (wszystkie zuchy gło­sują na poprawna odpowiedź poprzez podniesienie ręki) oraz pół na pół.

Idź na całość

Zuchy wybierają sobie bramki, szafki, pudeł­ka (w zależności od możliwości miejsca, w któ­rym toczy się turniej). W bramkach czeka na nich zadanie, pytanie bądź ilustracja do której musza dopasować napis. Oczywiście niektóre z pytań są łatwiejsze, niektóre trudniejsze, co wprowadza element ryzyka, zastanowienia.

1 z 10

Oczywiście turniej nie ograniczy się do 10 osób, wezmą w nim udział wszyscy uczestnicy zbiórki. Tak jak w pierwszej rundzie tytułowego turnieju, prowadzący zadaje 2 pytania dotyczące tematu zbiórki. Trzeba odpowiedzieć przynajmniej na 1, by przejść do drugiego etapu. W tym etapie zuchy już same wybierają osoby odpowiadające. Każdy ma trzy szanse. Za każdą błędną odpowiedź traci jed­ną. Gra toczy się do momentu, kiedy na placu boju pozostanie 5 osób, które przechodzą do ścisłego fi­nału. Podczas finału zuchy mogą wybierać samego siebie do odpowiedzi, wówczas pytania punktowane są podwójnie. Jeśli jednak nie dowiedzą na pyta­nie zostanie im odebrana szansa (w finale ponownie każdy z nich ma 3 szansę). Gramy do momentu, kie­dy uczestnicy zostaną bez szans. Wygrywa osoba, która zdobędzie najwięcej punktów.

Krzyżówka

Uczestnicy, podzieleni na 4—6 osobowe grupy odpowiadają na kolejne hasła krzyżówki. Za pra­widłową odpowiedź otrzymują tyle punktów, ile liter jest w haśle. Hasło główne punktowane jest podwójnie.

Koło fortuny

Zuchy podzielone na zespoły, kolejno wybiera­ją litery z hasła. Za każda literę mogą uzyskać 10 punktów, za odgadnięcie całego hasła dodatkowe 20. Hasła związane są z tematem zbiórki. Dodat­kowo zuchy mogą dostawać ilustrację, np. Hasło w kole fortuny jest nazwą ptaka, rośliny czy ssaka przedstawionego na zdjęciu.

Awantura o kasę

Dzielimy gromadę na 4—6 osobowe grupy. Osoba prowa­dząca losuje jednego zucha) z grupy, który będzie odpowiadał na postawione pyta­nie. Grupa wybiera dla niego i dziedzinę (lub dział) wiedzy, z której będzie odpowiadać, po czym stawia wybraną ilość BB j punktów (minimalnie 1, maksymalnie 10). Jeżeli zuch od powie na pytanie, ilość postawionych punktów zostanie \ \ podwojona, jeśli nie odpowie, punkty zostaną odebrane. Oprócz tego, grupa za trzy punkty mogą wykupić podpowiedź do każdego pytania w postaci czte­rech możliwych odpowiedzi.

Domino

Zadaniem zuchów jest ułożenie prawidłowo do­mina. Można wykorzystać to ćwiczenie np. podczas podsumowania cyklu podróżnika po Europie — na jednym z pól domina zapisana będzie nazwa kraju, na drugim narysowana flaga.

Kim jestem?

Jeden z zuchów wybiera sobie postać, w które­go za chwilę się wcieli. Będzie starał się poruszać jak wybrana postać, mówić jak on i odpowiadać na pytania tak jak prawdopodobnie odpowiedziała by ta postać. Pozostałe zuchy stają się dziennikarza­mi, którzy poprzez zadawane pytania i udzielane przez „postać" odpowiedzi starają się zgadnąć z kim mają do czynienia...

Turniej „Eureka"

Każda z 4 biorących udział w turnieju grup po kolei będzie wybierała jedną dziedzinę, z której chciałby odpowiadać (dziedziny uzależnione są od tematu zbiórki, na której turniej będzie się odbywać). Następnie prowadzący zadaje 5 pytań, na które szóstki udzielają odpowiedzi. Po zadaniu wszystkich 5 pytań, grupa „prowadząca" (wybiera­jący kategorie) zaznacza jedno z pytań jako punk­towane podwójnie. Następnie grupy kolejno kładą na środku kartki z prawidłowymi odpowiedziami. Sprawdzanie odpowiedzi zaczynamy od grupy „prowadzącej". Jeśli odpowiedział on prawidłowo, otrzymuje 100 punktów. Z puli tej jednakże odej­mujemy po 20 punktów dla każdego grupy, który na dane pytanie również odpowiedział prawidłowo. W ten sposób za jedną prawidłową odpowiedź gru­pa „prowadząca" może zdobyć od 40 do 100 punk­tów w zależności od odpowiedzi pozostałych grup. Pozostałe grupy mogą za prawidłową odpowiedź uzyskać 20 punktów. Analogicznie jest w przypadku pytania punktowanego podwójnie, z tymże w tym przypadku ogólna liczba punktów to 200, zaś grupy odejmują z tej puli po 40 punktów za prawidłowe odpowiedzi. Po skończonej rundzie zmieniamy gru­pę „prowadzącą", który wybiera swoją kategorię. Gra trwa do momentu, kiedy każda grupa będzie „prowadząca". Wygrywa grupa, która ostatecznie zdobędzie najwięcej punktów.

image35

phm. Anna Książek Namiestniczka zuchowa Hufca Łódź Widzew

image34

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin