biznesplan na gospodarke.doc

(197 KB) Pobierz
Nowopowstała firma będzie nosić nazwę MDM, i funkcjonować będzie jako Spółka Cywilna

 

 

 




 

 

MDM S.C.

 

Magda Domagała

i

Mateusz Morek

 

 

 

WWW.MDM.COM.PL

 

 

 

 

Spis treści

MDM S.C.

 

Streszczenie…………………………………………………………………….3

              Cel dokumentu                                                                                                                              3

Krótki opis przedsięwzięcia                                                                                                  3

              Informacje o osobach składających biznesplan                                                                      3

              Oczekiwana kwota finansowania                                                                                                  3

              Przeznaczenie finansowe                                                                                                                3

              Podsumowanie finansowe                                                                                                                3

              Zakładany zysk (stopa zwrotu)                                                                                                  3

Opis firmy (nowopowstającej)…………………………………………….3

              Forma prawna                                                                                                                              3

              Działania prospektywne (cele przedsiębiorstwa)                                                                      3

              Zakres i rodzaj przyszłej działalności                                                                                    3

              Właściciele firmy                                                                                                                4

Charakterystyka przedsięwzięcia………………………………………...4

              Szczegółowy opis usługi                                                                                                                4

              Rodzaj wykorzystywanej technologii                                                                                    4

Kanały dystrybucji (określenie rodzaju sklepu, placówek, w których będą

dostępne produkty)                                                                                                                4

Źródła przewagi konkurencyjnej                                                                                                  4

              Zespół – kapitał ludzki – kadra…………………………………………...4

                            Doświadczenie zawodowe członków zespołu                                                                      4                            Zakres kompetencji i obowiązków                                                                                                  4

              Rynek…………………………………………………………………………………………5

                            Wielkość rynku i trendy rynkowe                                                                                                  5

                            Charakterystyka branży                                                                                                                5

                            Charakterystyka klientów                                                                                                                5

              Charakterystyka konkurencji                                                                                                  5

              Bariery wejścia i wyjścia                                                                                                                5

Strategia

              Strategia cenowa

              Strategia sprzedaży

              Strategia dystrybucji

              Promocja i wizerunek

Analiza finansowa

              Źródła finansowania

              Wykaz majątku

Szczegółowe zestawienie – zakładane przychody i koszty robocizny miesięcznie

              Ryzyko

              Analiza SWOT

Załączniki

              Życiorys składającego pisma

              Życiorys składającego biznesplan i członów zespołu

              Rachunek zysku i strat

              Badania na które się powołano

 

 

 

 

 

 

 

Streszczenie

 

Dokument powstał by zaprezentować planowane powstanie i rozwój przedsiębiorstwa o charakterze sklepu muzycznego. Projekt podlegać będzie ocenie, stwierdzającej możliwość dopuszczenia takiej firmy do działania.

 

Cała firma ma standardowe dla takiego profilu zadania do spełnienia. Sprzedaż instrumentów, możliwość odkupienia akcesoriów używanych, dostrajanie, oraz konserwacja sprzętu. Dodatkową opcją będzie transport zakupionych rzeczy, oraz wypożyczanie na różnego rodzaju imprezy.

 

Biznesplan sporządzają Magda Domagała, oraz Mateusz Morek, tj. założyciele sklepu. W tego typu interesach jesteśmy mało doświadczeni, za to w tematyce muzycznej jesteśmy biegli. Grając w zespołach, zdobyliśmy umiejętności pozwalające na fachowe zajęcie się sprzedażą sprzętu muzycznego.

 

Na pierwsze koszty potrzebne jest około 80.000-100.000 zł, co pozwoli na przystosowanie lokalu, załatwienie wszystkich formalności, oraz zakup pierwszych instrumentów od producentów.

 

Zakładany zysk po około 4-5 latach pozwoli na otwarcie lokali w dwóch innych miastach, tj. ok. 100.000 - 150.000zł. te nowe placówki to główny cel, po zbliżeniu do niego pojawią się kolejne, szersze plany.

 

 

Opis firmy (nowopowstającej)

 

Jest to sklep muzyczny, oferujące głównie instrumenty strunowe, oraz perkusyjne.

Działalność jest prowadzona w sklepie w miejscowości Rząska, tuż pod Krakowem. Sprzedaż prowadzona jest tylko na miejscu. Sklep współpracuje z kilkoma znanymi producentami wyżej wymienionych instrumentów

 

 

W planach jest przede wszystkim możliwość sprzedaży przez Internet. Łatwość dostępu do towaru powiększy zyski.

Rozpowszechnienie informacji o sklepie zapewnią głównie banery na forach internetowych.

Szybko pojawi się również komis instrumentów.

Pojawią się również pierwsi (poza kierownictwem) pracownicy, tj. sprzedawcy i osoby zajmujące się strojeniem instrumentów.

 

-Drugim etapem rozwoju będzie rozwinięcie kontaktów z wiodącymi producentami sklepu muzycznego, w celu rozszerzenia oferty instrumentów już dostępnych.

 

-Trzecim etapem rozwoju będzie dodanie do oferty instrumentów innego rodzaju. Taka możliwość przewidywana jest na około rok po rozpoczęciu działalności.

Poza instrumentami w sklepie pojawi się też sprzęt elektroniczny, typu kolumny, wzmacniacze i temu podobne.

 

-Czwarty etap rozwoju to nowe placówki w dużych miastach. Klient woli zobaczyć towar który chce kupić, a w przypadku instrumentu muzycznego, zdecydowanie powinien. Dlatego bardzo ważne, ale i kosztowne jest utworzenie nowych sklepów. W związku z dużym kosztem, takie przedsięwzięcie planowane jest na ok. 4-5 lat po rozpoczęciu działalności. Wedle założeń powstaną przynajmniej 2 placówki ( Rzeszów i Katowice)

 

-w końcu pojawi się również możliwość wynajęcia sprzętu na różnego rodzaju imprezy. Często przewiezienie sprzętu sprawia trudność. W naszym sklepie będzie go można wypożyczyć za stosowną opłatą. w jej skład wchodzić będzie przede wszystkim kaucja, jako ubezpieczenie.

 

              Właścicielami firmy są Magdalena Domagała, oraz Mateusz Morek.

 

 

Charakterystyka przedsięwzięcia

 

              Fachowa i miła obsługa ma wpływ na zadowolenie z zakupu. Bezpośrednie dokonywanie zakupu jest dużym atutem, dlatego działalność zaczynam właśnie od sprzedaży w sklepie, nie przez Internet.

Możliwy jest zakup na raty, co jest ważne w wielu przypadkach. Klienci często nie mają całej sumy na dany instrument.

W sytuacji braku pieniędzy na nowy instrument można skorzystać z komisu. Sprzęt używany często równie dobrze nadaje się do gry profesjonalnej, ale zdecydowanie lepszy jest na początek przygody z muzyką.

Do komisu przyjmowane będą wyłącznie takie instrumenty które nadają się do dalszego użytku, lub do sensownego remontu.

Po zakupie dużego sprzętu może pojawić się problem z przewiezieniem go, dlatego dostępny będzie samochód dostawczy, którym można będzie dostarczać zakup do domów.

 

              Przewagą nad konkurencją będzie na pewno możliwość drobnych negocjacji cen, lub rabaty przy dużych zakupach.

Zaletą jest również sprowadzanie sprzętu na zamówienie. W miarę rozwoju, sklep będzie miał dostęp do coraz to innych, lepszych lub tańszych akcesoriów u ich producentów. W razie gdy coś będzie niedostępne w sklepie, będzie można to zamówić prosto u producenta, specjalnie dla klienta.

 

 

Zespół- kapitał ludzki- kadra

 

              Kierownictwo sklepu (Magda i Mateusz) znają temat. Mając duże doświadczenie ( zdobyte w szkole muzycznej, oraz we własnych zespołach), doradzą i pomogą w instalacji instrumentów. Od nowo pozyskiwanych pracowników również wymagane będzie doświadczenie w tematyce muzycznej. Umiejętność gry oraz zajmowania się sprzętem. Zapewni to obsługę na wysokim poziomie. Każdy klient może liczyć na rade od sprzedawcy.

 

 

 

 

 

 

Rynek

 

              Początkowo produkty sprzedawane będą wyłącznie na miejscu, więc w grę wchodzi rynek obszar Krakowa. Rynek jednak powiększać się będzie w raz z możliwościami do tego i bardzo szybko planowane jest wejście w strefę rynku internetowego, a więc cały kraj. Następnie nowe sklepy w kolejnych miastach.

 

              Sklepy muzyczne to branża  dość spokojna, zmiany nie są gwałtowne, gdyż nowe technologie w tworzeniu dźwięku klasycznego (instrumentalnego) prawie się nie zdarzają. Konkurencja z innymi sklepami nie jest mordercza dla nowych sklepów, zwołasz w miejscowościach podmiejskich, gdzie tego typu przedsiębiorstw po prostu niema, a dają one większe możliwości i niższe koszty utrzymania, a dojazd do takich miejsc nie jest dużo droższy od dojazdu do sklepów blisko centrum.

 

              Klienci nie są bliżej zdefiniowani: ludzie w przedziale wieku 10-70lat (i nawet więcej), a to ze względu na popularność tematu. Wiele osób z chęcią nauczyłoby się gry na jakimś instrumencie, a ze względu na to że społeczeństwo staje się zamożniejsze, możliwości spełnienia swoich zachcianek są coraz większe. Muzyka jest tematem któremu mało kto się oprze, prawie każdy lubi jej słuchac, i z chęcią spróbował by tworzyć ją po swojemu.

 

 

2

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin