test z WOKu.pdf

(931 KB) Pobierz
277349901 UNPDF
Rokwitprąduprypadanalata1910– 1925(otał
cegółowo charakteryowany w latach I wojny
wiatowej)chodtendencjeekprejonitycnepojawiłyiwceniej Opierai na dysonansowych
etawieniachbarwwalorówktałtówIchnatrójjetciżkiponuryprytłacającymcący
deormacjeprykredlaokadiałającelowymgrytemJettowictukagłboko symboliczna,
odwierciedlającatanyduchowewewntrneopucenielkpredmierciątajemnicecierpienia
krykbuntuwtrtunegacjiropacyątodonaniabardodetrukcyjnePrybieraonaniekiedy
ormgrotekiponuregożartuakiedyindiejwyrażaimelancholiąwątpieniemawemówio
tymcotrudnewludkimżyciu
Przedstawiciele ekspresjonizmu w Niemczech:
- Ernst Ludwig Kirchner,
- Erich Heckel,
- Emil Nolde,
- Erich Heckel,
Zjednoczeni w grupie Die Brücke (Most) . Uprawiali oni malartwograikirebródłaichtuki
byłyróżnorodne
- ilooiaNietche’go
- literatura Dostojewskiego;
- niemiecki gotyk, renesans, romantyzm;
- potimprejoniciabeporedniotwórcodMunch’aiowitów
Trzej indywidualiciniemieccy:
- Georg EhrenriedGroß,
- Otto Dix,
- Max Beckmann.
Oskar Kokoschka – malarautriackidiałającywramachgrupy Der Sturm.
Przedstawiciele ekspresjonizmu we Francji:
- Chaim Soutine,
- Georges Rouault;
OBRAZY
1. E. Munch – „Kryk”
madebykoperek©
277349901.025.png 277349901.026.png 277349901.027.png 277349901.028.png
2. E. Munch – „mierdwpokojuchorego”
3. E. L. Kirchner – „Malarimodelka”
4. E. L. Kirchner – „Głowa”
?
5. OKokochka„Portretkompoytorarnolda chönberga”
madebykoperek©
277349901.001.png 277349901.002.png 277349901.003.png 277349901.004.png 277349901.005.png 277349901.006.png
6. G. Rouault – „taryklown”
7. Ch. Soutine – „utoportret”
8. Ch. Soutine – „Pejaż”
Dadaici poługiwali i aburdem abawą dowcipem
Rzadko wykorzytywali tradycyjne gatunki takie jak malartwo reba
igraikawichcytejpotaciodktórychważniejabyłainwencjaCharakterytycnebyłołącenie
różnychtechnikitworenienowychDuchampwwoichready-madedorangitukipodnoił
wykłe predmiotytakiejakpiuar(Fontanna1917)Inniartycitworyliobrayabtrakcyjne
kolaże(prejteodkubitów)otomontażeiinnedieławymykająceitradycyjnymklayikacjom
(np. Podarunek Raya – żelakoaopatronewgwodie)Tworyliabsurdalne teksty i fonetyczne
wiersze.
madebykoperek©
277349901.007.png 277349901.008.png 277349901.009.png 277349901.010.png 277349901.011.png 277349901.012.png 277349901.013.png 277349901.014.png
Przedstawiciele:
- Marcel Duchamp,
DZIEŁ
1. M. Duchamp – „Fontanna”
2. M. Duchamp – „50cm 3 Paryża”
3. M. Ray – „?”
Powtałw1924weFrancjiWałożeniachmiałtobydbunt
przeciw klasycyzmowi, realizmowi, empiryzmowi,
racjonalizmowi, utylitaryzmowi i konwencjom w sztuce. W malartwie ałożeniem
urrealimubyło"wyrażaniewiualnepercepcjiwewntrnej"rtycitaraliiwykreowad
obray burące logicny porądek recywitoci Cto były to wije grotekowe
z pogranicza jawy, snu, fantajihalucynacjiaoduniteodracjonalimu
madebykoperek©
277349901.015.png 277349901.016.png 277349901.017.png 277349901.018.png 277349901.019.png 277349901.020.png
Przedstawiciele:
- alvadorDalí,
- RenéMagritte,
- Giorgio de Chirico,
- Max Ernst,
- Kazimierz Mikulski,
Diełaurrealitówachowywałyaadymalartwaekprejonimutjperpektywdalekihoryont
modelunek wiatłocieniowywykorytującjejednakwinnejormienierealitycnej
pecyicnympredtawicielemurrealimubył JoanMiró którymalowałwpoóbnaladujący
ryunekdieckadoydpłakoiproto
OBRAZY
1. M. Ernst – „Jeżowiecpolki”
?
2. S. Dali – „Płonącażyraa”
3. S. Dali – „Trwałodpamici”
madebykoperek©
277349901.021.png 277349901.022.png 277349901.023.png 277349901.024.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin