KONSPEKT LEKCJI DLA KLASY VI
LEKKOATLETYKA
TEMAT: Nauka skoku w dal technika naturalną.
Zadania szczegółowe:
a). motoryczność; kształtowanie szybkości, skoczności, siły.
b). wiadomości; zapoznanie się z techniką skoku, rzutu oraz ze sposobem pomiaru odległości
rzutu.
c). umiejętności; nauka prawidłowego kroku biegowego, nauka prawidłowego wykonani
rzutu piłeczką palantową.
d). wychowawcze; aktywizacja do samodzielnego działania, umiejętność samooceny.
e). zdrowia; zwrócić uwagę na bezpieczeństwo w czasie rozbiegu i lądowania.
Miejsce: boisko szkolne bieżnia. Czas: 45` Liczba ćw.: 12 os.
Klasa: IV – chłopcy
Przybory /przyrządy: taśma miernicza, piłeczki palantowe.
Formy prowadzenia zajęć: frontalna, zajęć w zespołach.
Metody realizacji zajęć ruchowych: zadaniowo ścisła.
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Czas
Uwagi org.- metod.
I
Czynności organizacyjno porządkowe
Zbiórka w szeregu, sprawdzenie obecności, gotowości do zajęć. Podanie zadań lekcji.
2 – 3`
II
Zab. ożyw. lub org. porządk.
„Berek żuraw”. Dzieci uciekają przed berkiem, nie chcąc być złapane muszą stanąć na 1 N – a 2 unieść do góry.
3`
Zwracamy uwaga na bezpieczeństwo w czasie biegu.
III
Rozgrzewka
1. „Lot ptaka”; dzieci biegają po boisku,
naśladując lot ptaka machając RR.
2. Krążenia głowy.
3. Krążenia ramion.
4. Skłony T w przód.
5. Skłony boczne z pogłębieniem.
6. Stajemy w lekkim rozkroku –
wykonujemy skrętoskłony T.
7. Przysiady (10)
8. Siad prosty, podpór na przedramionach,
unoszenie raz P raz L N do góry.
9. Jw. unoszenie obu NN w górę 20 cm
nad podłogą – wytrzymać ok. 10 s.
10. Jw. nożyce poziome i pionowe po 10
powtórzeń.
11. W leżeniu na boku unoszenie T.
12. Wieloskoki z naprzemienna pracą RR.
13. Podskoki w miejscu z uderzeniem NN
o pośladki.
10`
Ustawienie w rozsypce na boisku.
IV
ćw. techn.
Nauka skoku w dal techn. naturalną.
V
Doskonalenie rzutu piłeczka palantową
Technika biegu na 100 m
1. W luźnym biegu przeskoki z nogi na nogę z prawidłowym przeniesieniem RR nad głową.
2. Nauka lądowania po uprzednim odbiciu się z 1 cz. skrzyni z 2 NN; ladujemy na obie NN do przysiadu.
3. Z kilku kroków – skok z odbicia jednonóż – lot – poprawne lądowanie na piasek.
1. Rzut z miejsca p i l R.
2. Rzuty z marszu.
3. Rzuty z doskoku.
1. Skip A.
2. Ze startu wysokiego – lekki opad T w przód , rozpoczęcie biegu ze zrównoważeniem sił.
3. Bieg na dystansie 100 m.
5`
Pomiar skoku przez uczniów.
Pomiar rzutu przez uczniów.
VI Ćw.
uspokajające.
1. w siadzie podpartym NN lekko ugięte, rozluźniające ruchy nóg.
2`
VII
org. porządk.
Sprzątnięcie pomocy. Podsumowanie lekcji, ocena i samoocena realizacji zadań lekcji.
Majka Małgorzata
II WF
kasperpl