KONSPEKT LEKCJI NR8 – Gimnastyka
Temat: Nauka przerzutu bokiem
Zadania szczegółowe w zakresie:
a) motoryczności (siła ramion i wytrzymałość nadgarstków, równowaga, )
b) umiejętności (przerzut bokiem)
c) wiadomości (podstawy działania zmysłu równowagi)
d) działań wychowawczych (wymogi odnośnie stroju gimnastycznego)
e) zdrowotnym (podstawy komponowania zdrowej diety)
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Klasa: 5 – ta, dziewczęta
Przybory, przyrządy: materace, koła hula - hop, ławeczka szwedzka, najwyższa część skrzyni, skakanki
Czas lekcji: 45 min.
Liczba ćwiczących: 12
Czas, dozowa -nie
Uwagi organizacyjno - metodyczne
Ćw. orientacyjno - porządkowe
1. Zbiórka, sprawdzenie obecności
2. Sprawdzenie gotowości do zajęć
3. Podanie tematu, celów lekcji
4. Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach
3-4 min.
Ustawienie w półkolu
Zabawa ożywiająca
"Berek"
3-5 min.
Nauczyciel wyznacza goniącego na podstawie nieobecności na poprzednich lekcjach.
Ćwiczenia kształtujące
Jak wyżej tylko przenoszenie ciężaru z ręki na rękę.
1 x 5
5 min.
Ćwiczenia stosowane
Podział na zespoły , każdy zespół wykonuje wpierw przerzut bokiem w obie strony, a potem dodatkowo :
Zespół I - Przerzut bokiem z pochylni lub podwyższenia
Zespół II - Przerzut bokiem przy pomocy współćwiczącego, który chwyta z tyłu skrzyżnie za biodra i pomaga przy wykonaniu ćwiczenia
Zespół III - Przerzut bokiem ponad przeszkodą; skakanką
Zespół - Przerzut bokiem między dwoma materacami i zatrzymaniem w kole hula - hop
5 X 4
20 min.
Uczniowie muszą mieć opanowane stanie na rękach.
Wszystkie ćwiczenia musza być wykonywane w obydwie strony.
Ćwiczenia korektywne
1. Zwis na drabinkach przodem
2. Jak wyżej tylko tyłem
3. Krążenia głowy w lewo i w prawo
4. Skrętoskłony do lewej nogi
5. Skrętoskłony do prawej nogi
6. W leżeniu przodem unoszenia głowy i nóg
0.5 x 6
3 min.
Ćwiczenia wykonywane w rozsypce
Zabawa uspokajająca
Przejście przez długość sali jak najwolniej, ale nie zastygając w bezruchu ani na chwilę
W linii prostej
Ćw. organizacyjno porządkowe – końcowe
Podsumowanie lekcji:
a) wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup
b) uporządkowanie przyrządów i przyborów
c) uświadomienie uczniów o korzyściach płynących z ćwiczeń korektywnych
2-5 min.
Zbiórka w p. w. siad skrzyżny.
Zadanie domowe
Zmierzyć sobie czas zwisu na drążku
Dwukrotnie, każde innego dnia
kasperpl