KONSPEKT LEKCJI NR9 – Gimnastyka
Temat: Nauka stania na rękach
Zadania szczegółowe w zakresie:
a) motoryczności (równowaga, skoczność, wzmocnienie ramion i barków)
b) umiejętności (wytrzymanie stania na rękach bez asekuracji)
c) wiadomości (punktacja na zawodach gimnastycznych)
d) działań wychowawczych (zwracanie uwagi na zachowanie czystości w szkole)
e) zdrowotnym (nauka prawidłowego siedzenia)
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Klasa: 5 – ta, chłopcy
Przybory, przyrządy: drabinki, materace, skrzynia , maty, drążek
Czas lekcji: 45 min.
Liczba ćwiczących: 12
Czas, dozowa -nie
Uwagi organizacyjno - metodyczne
Ćw. organizacyjno porządkowe
1. Zbiórka, sprawdzenie obecności
2. Sprawdzenie gotowości do zajęć
3. Podanie tematu, celów lekcji
4. Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach
3-4 min.
Pozycja wyjściowa siad skrzyżny
Zabawa orientacyjno - porządkowa
Uczniowie ustawiają się na komendę w określonych pozycjach i formacjach
2 - 4 min.
Komendy podawane głośno, sposobem "wojskowym" (musztra)
Ćwiczenia kształtujące
7x 1
7 min.
Zwrócić uwagę na prawidłowe rozstawienie ramion i ułożenie dłoni, na odpowiednie odbicie z nogi, ułożenie głowy, odpowiednie wygięcie tułowia i rozluźnienie tułowia i nóg.
Ćwiczenia stosowane
Stacje:
W staniu - korygowanie postawy.
8 x 2 min
+ 8x 0.15
18 min.
Przemieszczanie ze stacji:
1 - 2 na lewej nodze
2- 3 na prawej nodze
3 - 4 skacząc obunóż
4 - 5 "żabki"
5 - 6 w podporze przodem nogi w bezruchu
6 - 7 tyłem
7 - skiping A
Należy egzekwować :
§ pionowa postawę ciała
§ wznos głowy
§ podpór na prostych ramionach na szerokość barków
§ na pięcie mięśni pośladków i nóg, obciągnięcie stóp (cecha gimnastyczna)
Ćw. korektywne
1. W leżeniu przodem wznosy głowy i nóg
2. W leżeniu przodem wznosy prostych nóg do góry
3. W leżeniu tyłem wznosy nóg do ~45 stopni i utrzymanie przez 10 sek.
4. W leżeniu bokiem, miednica zablokowana unoszenie tułowia do góry, ręka dolna trochę z przodu (wytrzymać 5 sek.)
5. jak wyżej, zmiana stron
5 x 0.5
3 min.
W rozsypce, na materacach lub matach
Ćw.
uspokajające
1. Wdech z równoczesnym wspięciem na palce, wydech z opuszczeniem na całe stopy
2. To samo, bardzo długie oddechy
3. To samo z unoszeniem prostych ramion do góry podczas wdechu a opuszczaniem podczas wydechu.
3x 1.30
4.5 min9
W rozsypce, każdy ma miejsca na szerokość ramion
Ćw. organizacyjno porządkowe – końcowe
Podsumowanie lekcji:
a) wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup
b) uporządkowanie przyrządów i przyborów
c) Nowe przepisy w nauczaniu (wycofanie stania na głowie)
2-4 min.
Zbiórka w p. w. siad skrzyżny.
Zadanie domowe
Przebiec ~ 100m i zmierzyć sobie tętno
2x każdy innego dnia
kasperpl