Data:
Temat: Nauka przrzutu bokiem.Doskonalenie przewrotu w pzród
Dyscyplina:gimnastyka
Klasa/płeć:
Ilość uczniów:
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Czas: 45min
Przybory: ławeczka gimnastyczna, skakanka, materac, obręcze
Cele główne:
1.Umiejętności: przerzut bokiem, przewrót w przód
2.Motoryka: skoczność, zwinność
3.Wiadomości: wiadomości dot. asekuracji
4.Akcenty wychowawcze: dyscyplina, współpraca
Imię i nazwisko prowadzącego: Łukasz Kuś
147
Dozow.
Uwagi organ.-metod
1.Zorganizowanie grupy
1.Zbiórka w dwuszeregu przed prowadzącym
2.Powitanie i podanie zadań lekcji, sprawdzenie gotowości do zjaęć
3’
Odkładamy biżuterię i zegraki
2.Motywacja zajęć
1.Podanie tematu zajęć
2. Pokaz elementów.
2’
3.Rozgrzewka
psychomotoryka
profilaktyka
1.Cw.RR –W biegu naprzemianstronne krążenia RR w przód,w tył
2.Cw.T w pł.strz. – W biegu skłony T do nogi lewej,do nogi prawej
3.Cw.NN – W biegu na sygnał przysiad,wyskok w górę z klaśnięciem
4.Cw.T w pł.czoł. – P.W. rozkroczna z ramionami w górze, skłony T raz w L raz w P stronę
5. Cw.RR i NN – P.W. unik podparty,ugięcie ramion z jednoczesnym wyrzutem NN w tył
6.Cw. T w pł strz. W tył – P.W. leżenie przodem,”kołyska”
7.Cw. M.brzucha – P.W. leżenie tyłem,nożyce poziome NN
8. Cw.T w pł.poprz. – P.W. siad rozkroczny, skłony T raz do nogi L, raz do nogi P
9. Cw. Równoważne – P.W. siad prosty,na sygnał siad równoważny z wytrzymaniem
10’
1’
10x
2x
Ustawienie w kole
4.Kształotowanie sprawności i doskonalenie umiejętności
1. Pokaz i objaśnienie przerzutu bokiem przez nauczyciela
2. W klęku układanie ramion na podłożu do przerzutu bokiem
3. Przeskoki zawrotne przez ławeczkę z różnych pozycji wyjściowych
Np. Z przysiadu podpartego,z uniku podpartego bokiem
4. Przeskoki zawrotne przez ławeczkę
5. Próba wykonania przerzutu bokiem z uniku
6. 1 STACJA – przewrót w przód do przysiadu,przejście po drabince
2 STACJA – przeskoki przez skakankę
3 STACJA – cwiczenia z hulahop
4 STACJA – przerzut bokiem
4x
10
12’
1.Uspkojenie organizmu
1. Zabawa uspokajająca „Bum”
2.czynnosći org.wych
1. Zwrócenie uwagi na błędy
2. Pochwała uczniów
3.Nastawienie do samodzielnej pracy
1. Nauczyciel zachęca dzieci do udziału w SKS-ach i sportu poza szkołą
2. Pożegnanie grupy sportowym okrzykiem
1'
148
kasperpl